Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Lysrør i speil har sluttet å fungere - Hva kan det være?


Anbefalte innlegg

Heisann!
La meg starte med å skrive at jeg er helt udugelig når det kommer til strøm og jeg tørr omtrent ikke skifte en sikring en gang.

Jeg har et speil på badet med to lysrør inni.

Byttet lysrør for rundt 3 måneder siden, men nå vil dem ikke tenne mer, det kommer et "glimt" men så slukner det igjen.

Legger ved et bilde av "armaturen" innvendig og en video av hva som skjer:

105622876_278265746853779_838886628469639688_n.thumb.jpg.90cb7bc4fe6d82ab30b01c281d44cd9e.jpg 

Video av hva som skjer:

https://youtu.be/t2fYKcZ-nOE

Noen som vet hva som er galt?

Endret av Kimelimm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
10 minutes ago, RAVKØM said:

Du skiftet tennerne samtidig?

Det er ingen tennere ved selve rørene.

 

9 minutes ago, grovetussen said:

Det er ikke tradisjonelle tennere i denne armaturen, men elektronisk tenner. 99% sikkert at den har røket. Har byttet en del av den typen speilskap der. Ikkje gale at den har vart i 12 år ?

Hei!
Så da forstår jeg det riktig som at hele armaturen er røket og speilet(speil/m lys) må byttes og kan ikke repareres?

Vet du hvor mye sånt koster? Dette fulgte med min leiligheten, hehe. ?


EDIT: Når man ser her:

https://megaflis.no/bad/speil-og-speilskap.html?dir=asc&order=position

Inneholder disse da alt "baki" også, som det som er ødelagt? Eller må man kjøpe noe utenom hvis man kjøper f.eks et speil herfra?

Så for meg mange tusen kroner for et "speilskap", men så jo ikke aller værst ut der i alle fall. :)

Endret av Kimelimm
Lenke til kommentar
Kimelimm skrev (26 minutter siden):

Det er ingen tennere ved selve rørene.

 

Hei!
Så da forstår jeg det riktig som at hele armaturen er røket og speilet(speil/m lys) må byttes og kan ikke repareres?

Vet du hvor mye sånt koster? Dette fulgte med min leiligheten, hehe. ?


EDIT: Når man ser her:

https://megaflis.no/bad/speil-og-speilskap.html?dir=asc&order=position

Inneholder disse da alt "baki" også, som det som er ødelagt? Eller må man kjøpe noe utenom hvis man kjøper f.eks et speil herfra?

Så for meg mange tusen kroner for et "speilskap", men så jo ikke aller værst ut der i alle fall. :)

Jepp, disse skal være med lys og alt ja. 

Lenke til kommentar
2 minutes ago, grovetussen said:

Jepp, disse skal være med lys og alt ja. 

Okei!
Og hvis jeg kjøpte et derifra, må jeg kontakte en elektrikker for å få byttet speilet eller er dette sånt som man skal klare selv? Mener da den runde boksen osv som avbildet ovenfor, elektronikken i det.

Kan minimalt, så bedre at jeg spør hehe.

EDIT: Ikke for å mase, men kan man kjøpe den armaturen baki løst? Si jeg liker speilet og vil helst ikke borre nye hull i fliser osv for å få opp et nytt et?

Endret av Kimelimm
Lenke til kommentar
Taurean skrev (På 24.6.2020 den 1.11):

Kan man leie inn en elektriker til å godkjenne jobben?

Ja, men det er meningsløst å leie inn en elektriker til å godkjenne en så liten jobb. Det er en typisk 5-10 min jobb, og mesteparten av tiden rundt vil gå til kjøring og papirarbeid, fylle ut skjemaer etc, så kan kan han jo likegodt få gjøre jobben også. 

Endret av grovetussen
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...