Gå til innhold

Telefon til barn (7)


Anbefalte innlegg

Jeg prøver å finne en telefon som passer poden, og har sjekket ut Xplora, men det er uaktuelt å gå inn på en forretningsmodell som den. Apper og kamerabruk er helt uaktuelt på mange år så det vil jeg ikke at han skal få tilgang til ennå, (pga alt av fallgruver det medfører for en 7-åring). Det som trengs er helt basic tale-telefoni, tekstmeldinger, klokke/vekkerklokke og ikke minst robusthet (IP65 eller bedre). Har dere noen anbefalinger?

 

Edit: Doro secure 580 oppfyller kanskje akkurat nok til vårt behov, noen kommentarer om den eller produkter som ligner?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg har ikkje konkrete anbefalingar å kome med, men du er nok på rett spor med smartklokke.

Har du sett på andre klokkeprodusentar som til dømes Tinitell, dette er ei klokke som er meir eller mindre ribba for funkasjonar utanom GPS overvåkning og kan berre ringe og ringast opp av godkjente telefonnummer.
Ellers så finn eg Oaxsis og V-tech som eg ikkje finn så mykje detaljinformasjon om.

Bortsett frå det så finn du litt når du søker på mobiltelefonar og sorterer etter billegaste. Blant anna ein del billige NOKIA telefonar med svært bregrensa funksjonalitet, ein ulempe med mange av dei telefonane er at dei fleste av dei har kamera.

Lenke til kommentar

Takk for tips, men jeg ønsker ikke GPS eller foreldreapper. Kun tale-telefoni, tekstmeldinger og klokke som viser tid (trenger ikke nødvendigvis være på håndleddet). Tinytell og Oaxis har begge GPS-tracking og foreldreapper som jeg ikke trenger eller ønsker. V-tech mangler det mest essensielle: tale-telefoni og tekstmeldinger.

Jeg har filtrert bort telefoner med kamera, men da sitter jeg bare igjen med Nokia 105, Denver FAS-18100M og Denver BAS-18300M som hverken er vanntette, robuste eller barnevennlige.

Det er jammen ikke lett å finne en telefon som er dum nok til å beskytte barn mot både ymse apper, umoden kamerabruk, tracking, vann og hard medfart.

Lenke til kommentar

Jeg ser at Samsung har "foreldrekontroll". Andre produsenter har kanskje tilsvarende. Nå har jeg ikke satt meg så veldig inn i det, men det virker som du kan skru av så og si alt av funksjoner, og da sitte igjen med en dings som bare kan ringe og sende meldinger. 

Da har du kanskje mer å velge i?

https://www.whistleout.com.au/MobilePhones/Guides/how-to-use-parental-controls-on-a-samsung-galaxy-phone

Sitat

At a minimum, these can help ensure your child doesn't spend big bucks on in-app purchases; or if you want to go extreme, you can use apps to turn a Samsung Galaxy phone into a device that doesn't do much more than talk and text. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det forutsetter at både barn og forelder har google-konto. Begge deler er uaktuelt. Det er ikke det jeg er ute etter. Jeg vil bare ha en telefon som gjør de nevnte oppgavene telefoni og sms, uten allskens app-butikk-tilbud, masing, nettbruk og farer det medfører.

Lenke til kommentar
:utakt skrev (På 23.6.2020 den 12.57):

Jeg ser at Samsung har "foreldrekontroll". Andre produsenter har kanskje tilsvarende. Nå har jeg ikke satt meg så veldig inn i det, men det virker som du kan skru av så og si alt av funksjoner, og da sitte igjen med en dings som bare kan ringe og sende meldinger. 

Da har du kanskje mer å velge i?

https://www.whistleout.com.au/MobilePhones/Guides/how-to-use-parental-controls-on-a-samsung-galaxy-phone

 

Jeg tror også noe slikt er det beste, da kan man også gi barnet brukte telefoner hvis foreldrene skifter dem ut. Vi gav våre gamle til barna når vi byttet ut våre telefoner når de var små. Ios har noe av det samme opplegg, men iPhone er for dyrt nytt til en 7åring.

Forslag er å kjøp med stor skjem og lås ned støttes fremfor å kjøpe en med liten skjerm og taster.

Lenke til kommentar

@:utakt Godt poeng!

@TheKims Vel, nå skal dette være en telefon for en 7-åring, ikke en tilbakestående. Neglakken blir oppdaget på null komma niks og kreativiteten blomstrer for å få det fjernet. Ser for meg at det blir forsøkt vasket bort med såpe og vann, skrapet bort med stein, eller ennå verre: forsøk på å få tak i klorin eller andre kjemikalier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...