Gå til innhold

Kva ser dykk på som prestisjefylt å få til under utdanning?


Gjest Slettet+981734123

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørsmålet er greit og forståelig men hvis det er snakk om systemutvikling og om jeg var i arbeidsgiverposisjon så hadde jeg ikke vært så imponert og i stedet litt skeptisk med noen som hadde noe slik på CVen. Det kommer an på hva du er ute etter i en jobb og hvem som ansetter.

Tankegangen blir litt som med den tiden da Google hyret de som var flinke til svare på IQ-tester, at de skulle finne de beste tenkerne men det er bare tøv for bortimot all utvikling krever ikke slike super-tenke-egenskaper, det krever i stedet en masse "grit" for for å få ting gjort og da er det personlige egenskaper som utholdenhet, vilje til å gjøre det som trengs, evne til å sortere informasjon, ikke henge seg opp i detaljer og sette seg inn i noe sett fra andres sted som gjelder.

Systemutvikling er snekkerarbeid, ikke ingeniørkunst.

Flere av Googles produkter virker som lagd av en del nerder som har sitti og vært for smarte for seg selv og ikke av vanlig praktisk anlagte mennesker så det kan være etterdønninger etter tiden de selv så på det utvikling som noe l33t.

Dessverre kalles det nåtildags software engineer på engelsk selv om i praksis så er det meste innen IT bare implementasjon etter spesifikasjon.

Det er å bygge en bygning etter spesifikasjon, ikke tegne den eller beregne hvor tykke bjelkene må være. Sistnevnte har vært mange gjort før og trenger ikke finnes opp på nytt for å rettferdiggjøre en ingeniør-tittel i noe som har lite med ingeniørfag å gjøre.

Endret av tjavel
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
On 6/21/2020 at 11:46 PM, nyansattnr5 said:
  • Internships i McKinsey, Bain & Company, BCG, Google, Palantir eller techgigant utenfor Norge

Om du har lyst til å jobbe innen management consulting kanskje, men innen IT ville jeg holdt meg langt unna mestparten av den listen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...