Gå til innhold

Hvilke sokker kjøper dere?


Anbefalte innlegg

Jeg har mange forskjellige typer sokker, fellestrekk for alle er at de får hull eller blir gjennomsiktige i sålen veldig fort. Prøvd alt mulig føler jeg, bortsett fra de veldig dyre. Dressmann, cubus, diverse Adidas, Nike og andre sportsmerker, prøvd ulike "arbeidersokker" caterpillar, biltema etc.. Finnes sokker som holder en stund? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 år senere...
1Dr.E skrev (1 time siden):

Kjøper 5-pakkene på Dressmann.

Har kvitta meg med alle andre sokker i forskjellige farger og aller verst varianter av sort.

Nå har jeg en skuff med ca 60 like sokker, og trenger aldri å finne sokkepar. 

Er du nøgd med kvaliteten på de? Er ute etter sokker til ok pris å bytte ut hele sokkeskuffen med, slik du har gjort.

Lenke til kommentar
Grusomme Gabriel skrev (1 time siden):

Er du nøgd med kvaliteten på de? Er ute etter sokker til ok pris å bytte ut hele sokkeskuffen med, slik du har gjort.

Ja, er i grunn det. Passe stramme i strikken, og holder like godt som andre sokker jeg har hatt. Passer i dressko, men bruker også til hverdags og i joggesko.

Slites jo ut som andre sokker gjør. Men fordelen er at jeg ikke mister en høyre- eller venstresokk av et par slik at jeg har en enslig sokk igjen.

Deilig å ha en skuff med masse løse sokker som jeg kan ta to vilkårlige av. For ikke å snakke om å slippe ritualet med å pare sokker fra trommelen.

Vil anbefale deg å kjøpe en 5-pack og teste. Liker du det kjøper du noen flere pakker, og arkiveres alle de andre sokkene du hadde fra før av.

Har du 40 sokker er det nok til aldri å gå tom. Også fyller du på med nye ved behov etterhvert som de slites ut én og én.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har forsøkt mange slags sokker men kjøper nå utelukkende disse:

https://www.xxl.no/under-armour-under-armour-heatgear-crew-3pk-treningssokker-herre-svart/p/1211834_1_style

De har gode størrelser (xl er 47.5), er myke og elastiske og sitter godt på benet, og så koster de 99 kroner for en 3 pack.

De er greit slitesterke, har brukt de i 4 mnd nå og ingen hull eller lignende.

Lenke til kommentar

Eg har sakte men sikkert byttet ut alle sokkene mine til Darn Tough. Gode sokker man kan bruke hele dagen i varme vernesko, uten antydning til lukt. Og fantastiske til fjelltur…dog de litt tjukkere typene. De er litt dyre, men eg synes de er verdt det.

Og som ekstra pluss er de ikke produsert i Kina.

Kommer nok  aldri til å gå tilbake til nylonsokker fra Cubus.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøper kun Bamboo socks fra sockshop.co.uk. Det er eneste sokkene jeg har funnet som hver ikke føles ut som sokker. Alle andre sokker gjør at jeg gleder meg til å ta de av meg, imens bambussokker bare holder meg varm uten at det kjennes ut som kompresjonssokker..

Lenke til kommentar
Sheriff_buford skrev (1 time siden):

Eg har sakte men sikkert byttet ut alle sokkene mine til Darn Tough. Gode sokker man kan bruke hele dagen i varme vernesko, uten antydning til lukt. Og fantastiske til fjelltur…dog de litt tjukkere typene. De er litt dyre, men eg synes de er verdt det.

Og som ekstra pluss er de ikke produsert i Kina.

Kommer nok  aldri til å gå tilbake til nylonsokker fra Cubus.

Vasker du dem i maskin på kaldvask?  https://darntough.com/blogs/the-alternate-stitch/how-to-wash-merino-wool-socks

En del ullsokker jeg har krymper over tid, selv om det står at de kan vaskes på 30/40 grader i maskin, ullprogram.

Lenke til kommentar
1Dr.E skrev (16 minutter siden):

Sliter du ut ett par sokker i uka?!

Nei :D jeg sorterer ut de som er OK og kaster resten, eller kaster de som går hull på underveis. Men siden jeg har ish 24 par så ender jeg som oftest med å bruke de øverste i skuffa hele tiden siden jeg vasker før jeg er kommet til bunnen. Og så kjøper jeg nye når det begynner å bli tomt før "vaskedagen".

 

Lenke til kommentar
Subara skrev (59 minutter siden):

Vasker du dem i maskin på kaldvask?  https://darntough.com/blogs/the-alternate-stitch/how-to-wash-merino-wool-socks

En del ullsokker jeg har krymper over tid, selv om det står at de kan vaskes på 30/40 grader i maskin, ullprogram.

Eg vasker dem på 30 graders vanlig ullprogram. De eldste eg har er over 3 år, og de tåler veldig godt å bli vasket. Bruker ellers Milo som vaskemiddel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...