Jump to content
Sign in to follow this  
Idyll

Hvilke pærer til bilen (BMW X1 2010)

Recommended Posts

Hei,

Jeg har investert i en brukt BMW X1 2010 xDrive 18d.
Pæra venstre side fremme (nær/fjern?) er nå gåen.

Hvilken type lyspærer det i disse bilene?  Hilsen en som kan ingenting og tenkte å fikse dette selv. :) 

Men hvordan vet jeg om det er Xenon eller Halogen? Hjelper det om jeg poster et bilde? (Dog fra utsiden, ikke skrudd ting fra hverandre enda)

Annonse
Idyll skrev (1 time siden):

(nær/fjern?)

Hvorfor skriver du dette? Vet du ikke om det er nærlyset eller fjernlyset som ikke virker?

mobile999 skrev (27 minutter siden):

Hvorfor skriver du dette? Vet du ikke om det er nærlyset eller fjernlyset som ikke virker?

Rett og slett usikker om det er i samme pære. Har parklys men ingenting annet. Bilen sier fra om "left dipped beam failure".

Her er bilder av herligheten. Så nå at det lille dekselet (ikke avbildet) til kablene manglet, redd det er kommet vann inn..
Usikker hvordan man demonterer denne lykta i det hele og det store, får prøve seg frem.

IMG_9227.jpg

IMG_9226.jpg

IMG_9225.jpg

Idyll skrev (2 timer siden):

Hilsen en som kan ingenting og tenkte å fikse dette selv

Ikke ta på glasset på pæra med fingrene (pæra ryker med en gang).

Edited by mobile999

mobile999 skrev (9 minutter siden):

Bilen har halogen. Det er vanligvis mulig å se på trådene i pæra for å se om den er gåen.

Så vanlige H7? River i et par nye pærer så får jeg se. Takk for tipset om å ta på glasset!

Idyll skrev (20 minutter siden):

Så vanlige H7?

Ja.

Det kan være lurt å bytte halogenpærer i par, altså f.eks. nærlyspærene på begge sider (ikke nærlyspære +fjernlyspære). Jeg bytter mye mindre pærer etter at jeg begynte med dette.

• Innsiktsfullt 1

mobile999 skrev (50 minutter siden):

Ja.

Det kan være lurt å bytte halogenpærer i par, altså f.eks. nærlyspærene på begge sider (ikke nærlyspære +fjernlyspære). Jeg bytter mye mindre pærer etter at jeg begynte med dette.

Bestilte et par night breaker nå, takker så masse for svar og råd. Oppdaterer når jeg her byttet :)