Gå til innhold

Tromsø og Bodø som turist


Anbefalte innlegg

Jeg kommer til å oppholde meg noen dager i Tromsø og Bodø senere i sommer og er interessert i tips om gode "severdigheter" som ikke står på allverdens topp ti-lister.

Noen få opplagte severdigheter kommer jeg til å besøke som Fjellheisen og Ishavskatedralen i Tromsø og Keiservarden i Bodø, men jeg tar gjerne i mot tips vedrørende "severdigheter" som normalt ikke er fulle av turister.

Museer, gallerier og lignende er ikke min greie. Jeg liker mer å rusle rundt og se på miljøer, uvanlige bygninger/konstruksjoner og naturopplevelser/utsikter.

Siden jeg ikke kommer til å ha egen bil til disposisjon så må jeg stole på egne ben og på lokal transport (buss, båt o.l.) for å bevege meg rundt i de to byene og områdene nær byene. Alder og kondisjon er sånn middels så de aller tøffeste turene er ikke så aktuelle. Med kun to tre dager tilgjengelig i hver by så begrenser dette litt hvor langt fra byene det er aktuelt å reise på utflukter.

Jeg tar alle tips i mot med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bygget en trapp opp til fjellheisen som kalles Sherpatrappa. Er en fin spasertur opp dit om du ønsker å få litt trim.

Ellers er det ikke så veldig mye spennende i Tromsø vil jeg påstå. Jernbanestasjonen er ikke noe høydere akkurat. Annbefaler heller Skarven da.

21nyhsherpatrappa.jpg

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Finnes innendørs Minigolf i Tromsø. Og så er bymarka på Tromsøya ganske fin (men har aldri sett så mange poser med hundebæsj bare ligge i veien som der...)

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Tok Thomas toget i Tromsø, det ble fredeligst selv om det kostet blodpenger, men fikk en god oversikt over historien der. Måkene har overtatt Tromsø og det tilgriset med måkebæsj omtrent på hver eneste bygning i sentrum. Måkene angriper hvis du går å spiser på noe i hovedgatene der, å nyte en god is og tusle gjennom gatene er nyttesløst. Sherpatrappa var fin, mye folk der, helt jævli med mygg som jeg ikke tåler. Ellers kjørte jeg bil og parkeringen kostet skjorta og nesten buksa, og parkeringsvaktene i gatene er veldig ivrige så ikke prøv deg. Nordens Paris ja, mulig for 20 år siden, ble skuffet. 

Bodø, fikk så liten tid der, men vi rakk saltstraumen, verdens sterkeste tidevannstrøm... 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...