Gå til innhold

Bytte ut LG G4?


Anbefalte innlegg

Min far har en Lg G4 som han egentlig er ganske fornøyd med, men den begynner jo å dra litt på åra og den bruker mye batteri selv om den er på batteri nr 3 nå.

Det er jo å lenge siden den har fått noen form for sikkerhetsoppdateringer. Hvor viktig tenker dere at dette er? Er det verdt å bytte telefon på grunn av det?

Har sett litt på mulige nye telefoner og det er Samsung A51, A71 og Nokia 7.2 som jeg synes ser mest aktuelle ut. Får A51 og Nokia 7.2 for ca 3000kr, men på A71 må vi opp  4000kr. Det er nok absolutt maks pris også.

Han kommer til å ha telefonen i en del år, den bør være enkel i bruk og stabil. Best mulig batteri og lengst mulig oppdateringer.

Hva tenker dere om disse alternativene? Er det verdt å betale ekstra for A71 eventuelt?
 

Andre alternativer?

Eller kan han lik så godt ha LG’n en stund til?

Endret av BigBadAde
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

A71 har mye mer riktig farger enn A51 har jeg lagt merke til. A51 har en skrikende rødfarge av VG-logen og Norwegian-logoen. De skal være "matte" i fargen og ikke "selvlysende". Om det er verdt pengene må man vurdere selv men personlig hater jeg de skjermene hvor dette er tilfelle. A70 sliter med samme problem.

Hva med A21s - den er svært rimelig, uten at jeg kjenner til denne.

Vurderer du 7.2 kan du kanskje også vurdere 5.3

Pass på å velge en som støtter 4G-tale i nettet dere bruker.

Om LG fungerer tilfredsstillende er det vel bare å kjøre på med denne :)

Lenke til kommentar

Kanskje lik så greit å fortsette med LG’n en stund til da.. Muligens skaffe et nytt batteri igjen. Kan fort bli Nokia hvis det blir bytte da.

Men har dere noe syn på dette sikkerhetsoppdateringer? Hvor viktig/ farlig er det.
 

Endret av BigBadAde
Lenke til kommentar
8 hours ago, BigBadAde said:

Men har dere noe syn på dette sikkerhetsoppdateringer? Hvor viktig/ farlig er det.

Jeg ser på dette som like viktig som sikkerhetsoppdateringer til min Windows-PC. Jeg ville ikke gått på nett med en PC som ikke var rimelig oppdatert, og mobilen (og nettbrettet) brukes mye oftere, og til mye mer, enn PCen. 

Jeg bruker både iOS og Android, og her er det store forskjeller. På en middels til lavt priset Androidenhet får man oppdateringer i kort tid, eller ikke i det hele tatt. For dyre Androidenheter får man oppdateringer en stund, kanskje 1 år eller litt lenger, men det kan ta langt tid fra Google har publisert oppdateringene til produsenten gjør dem tilgjengelig. Nye versjoner av OSet får man ofte ikke. På iPhone/iPad får man oppdateringer i mange år, og nytt OS så lenge enheten kan fungere med det. For eksempel støttes nyeste iOS (13.5) på  iPhone 6S, som ble lansert for 5 år siden, og iPadOS på iPad Air 2, som ble lansert for 6 år siden.

For min neste Androidtelefon vil jeg velge en med Android One, hvor man er sikret oppdateringer direkte fra Google, og oppgradering til nytt OS. Man vil ikke få oppdateringer like lenge som man får med iPhone, men det er en mye bedre løsning enn å være avhengig av de enkelte Androidtelefonprodusentenes oppdateringer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
BigBadAde skrev (9 timer siden):

Kanskje lik så greit å fortsette med LG’n en stund til da.. Muligens skaffe et nytt batteri igjen. Kan fort bli Nokia hvis det blir bytte da.

Men har dere noe syn på dette sikkerhetsoppdateringer? Hvor viktig/ farlig er det.
 

Så lenge selve appene er oppdaterte er det ok. Om man har en gammel androidversjon er det ikke så viktig. Det ville nok vært mye mer overskrifter i avisene dersom det var en reell fare man var utsatt for, men det man hører om er bankid på avveie, hvor familiemedlemmer eller andre klarer å få tak i bankid. Men det er min mening og uttaler meg om ting jeg egentlig ikke har greie på men det er sjelden man leser om at man er robbet pga. gammel programvare.

Forøvrig må man veie prisen av nytt batteri opp mot kostnaden av en ny telefon. Det er også gøy med noe nytt, men kanskje ikke for gamle folk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...