Jump to content
Øystein

Diskusjon.no kjøpes av Mediehuset VG

Recommended Posts

1 hour ago, hatredFan911 said:

Takk for meg, og hello freak.no

Merkevaren vg er ikke akkurat noe som drar opp

😂

• Like 3

Dotten skrev (På 2.7.2020 den 9.31):

Jeg ser et paradoks fordi det er det. Diskusjon.no har alltid vært eid av kommersiell aktør og det finnes ingen mer kynisk form for kapitalisme om man går god for at det skal drives på dugnad. Det burde bekymre deg, det brukere bør heie frem er at økonomien bedres. Jeg ønsker de beste arbeidsvilkår for de på lokalsjappen, for der hvor du enn jobber og for de som jobber med dette forumet. 

At økonomien blir bedre er ikke problemet. Problemet oppstår økonomiske blir dominerende. Jeg mener at man burde ha fokus på produktet, ikke pengene. Rett og slett fordi et godt produkt vil tjene penger. Jeg ønsker meg ikke en situasjon der alle jobber gratis og ingen får noe igjen for det. Jeg ønsker meg heller ikke VG-situasjonen, der fortjeneste har gått på bekostning av kvalitet. Det er ikke sånn at større er bedre, det er ikke sånn at flere stillinger er bedre. Ble Blizzard bedre etter at de slo seg sammen med Activision? 

Hva var det som gjorde hardware.no så bra til å begynne med? Var det hivet etter fortjeneste eller en genuin interesse for data? Jeg har ingen problemer med at diskusjon.no blir solgt. Jeg er bekymret på bakgrunn av hvem de har blitt solgt til. Hvis man ser den siste oppdateringen i lys av oppkjøpet så er det lett å bli bekymret, men jeg er som sagt en optimistisk person. Jeg håper at det ordner seg. 

• Like 1

Annonse

Diskusjon.no er et stort og bredt forum, fra mye bunnsolid saklig og god diskusjon eller hjelp, til tulletråder med fjas og morro.

Hele greia med usikkerhet om VG handler om VG sin profil, klikk, klikk og atter klikk for enhver pris. VG er Se og hør i dagsformat.

Tek.no er et sted som ble kjøp opp av VG og man ser etter bare ett år at falske overskrifter og fokus på mest mulig klikk har endret troverdigheten til nettstedet. Det er dette som gjør folk usikre på forumet sin utvikling.

Hadde man hørt ordet Aftenposten, Dagsavisen og lignende mer stabile og trauste aviser, hadde trolig folk her inne slappet mer av.

Edited by plankeby
  • Like 1

Nytt innlegg 💣               WOW nyhet: 👍 

Android telefoner i Norge angrepet i dag. Personlig data legges ut til hackere. Sjokkerte brukere. Helt utrolig sier Hans Androidsen. 

WG melder nå at alle Android eiere må slå av mobilene sine for å ikke miste sensitive data. 

Det er informasjon fra uverifiserte skilder som melder dette. WG har ikke lykkes i verifisere noe av dette, men velger å advare i forkant. Forummedlemmer har fått en wow flash melding om dette. 

Nyhets rating: 💣💣💣💣

Link til Instagram 💬

Koble til Facebook 💬

WG superfeed varsel 💬

shutterstock_575883868.jpg

WG shibbsted data har nå logget at du er interessert i ny mobil. WG tar innsamling av personopplysninger på alvor.

Slik ser jeg for meg VG sitt forum om ett år 😊 Dette er litt misbruk av en tråd, men fullt i stil med sakligheten til VG, der kvaliteten er meget variabel. Mangler stor font og videoreklame over og under med lyd.

Har vel ikke helt tro at det kan bli så ille, men VG er desverre godt på vei om man ser på konsert sin øvrig virksomhet og integritet hos ansatte. Det er alltid en utfordrende balanse mellom mest mulig profitt for enhver pris og hvem man før med seg på lasset videre. 

Edited by plankeby
  • Like 1

Hva fremtiden bringer gjenstår å se. Det er opptil flere dager siden overtakelsen nå, enda har ikke verden gått under. Det er for all del lov med utblåsninger da, men til syvende og sist er det vi som brukere av forumet som gjør det bra eller dårlig.

Larzen_91 skrev (3 timer siden):

Hva fremtiden bringer gjenstår å se. Det er opptil flere dager siden overtakelsen nå, enda har ikke verden gått under. Det er for all del lov med utblåsninger da, men til syvende og sist er det vi som brukere av forumet som gjør det bra eller dårlig.

Helt klart. Allikevel er det interessant at tidligere overdragelser av forumet ikke har utløst like stor skepsis.

Selvsagt vil ikke VG tørre å ta altfor store endringer om gangen, men ta det gradvis og forsiktig. Det ligger naturlig i en del business at når man har nok brukere på kroken, kan man tillatte seg mer og mer av vilkår over tid.

VG har desverre et litt for variabelt omdømme, så gjenstår det å se hvordan avisen vil forvalte omdømme videre. Det er vel bruken av personopplysninger folk er usikre på, hvor mye må man gi fra seg fremover, hvor mye logges for bruk i kommersiell sammenheng med kjøp og salg av persondata?

Alle brukere vil ikke nødvendigvis bidra like aktivt om man føler seg gradvis over i grenseland til å bli utnyttet. Det blir som en kommersialisering av dugnadsånd, selvsagt skal noe driftes med inntekter, men balansen er viktig å huske på. 

Ser man på ulike forum ute i verden, ser man store variasjonen på hvem som eier disse vedrørende samtykker, design og kommersialisering. 

Edited by plankeby