Gå til innhold

Bruk av Planner i MS TEAMS


Anbefalte innlegg

Hei

Noen her som er gode i MS TEAMS?
Vi har fått dette på jobben og i god selskapsånd så er man mer ivrig etter å kaste nye løsninger etter oss uten å vise oss skikkelig hvordan dette fungerer.

Jeg har flere TEAMS grupper der vi har lagt inn en plan i hver gruppe med aksjoner. Så langt så bra, men det som jeg lurer på er følgende:

Er det noe sted jeg kan se en samlet plan over alle aksjonene som jeg har opprettet på tvers av gruppene?
 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
NoTrace skrev (5 minutter siden):

Vil for øvrig anbefale å prøve ut Azure DevOps (Board) i stedet, som gir deg en mye bedre og kraftigere versjon av Planner. Gratis er det også.

Er litt usikker på hvor mye jeg skal endre på det oppsettet som jeg har nå.

Vil den erstatte/endre på noe av det som planner gjør? Dersom jeg legger den inn og fjerner planner så ryker vel alle aksjoner etc som jeg har opprettet?

Er veldig takknemlig for tipset altså, er bare litt redd for å lage rot i systemet:)

Lenke til kommentar

Den erstatter Planner i sin helhet, og tar det ut av selve Teams, slik at man ikke er avhengig av å være med i et team/samtale for å kunne få tilgang. Det kan også integreres som tabs i Teams dersom det er ønskelig.

Hovedpoenget er at det vil, etter hvert som du begynner å bruke Planner aktivt, komme begrensninger som mest sannsynlig ikke er der i Azure DevOps.

Lenke til kommentar
NoTrace skrev (49 minutter siden):

Den erstatter Planner i sin helhet, og tar det ut av selve Teams, slik at man ikke er avhengig av å være med i et team/samtale for å kunne få tilgang. Det kan også integreres som tabs i Teams dersom det er ønskelig.

Hovedpoenget er at det vil, etter hvert som du begynner å bruke Planner aktivt, komme begrensninger som mest sannsynlig ikke er der i Azure DevOps.

Ok, jeg prøvde å legge den inn men jeg tror dette blir litt for avansert for meg akkurat nå.
Satser på at planner holder for øyeblikket og så får jeg heller snu blikket mot azure dersom jeg ser at det trengs noe mer.

 

Lenke til kommentar
On 6/19/2020 at 9:59 AM, NoTrace said:

Den erstatter Planner i sin helhet, og tar det ut av selve Teams, slik at man ikke er avhengig av å være med i et team/samtale for å kunne få tilgang. Det kan også integreres som tabs i Teams dersom det er ønskelig.

Nå er jo også planner et helt uavhengig produkt av teams på samme måte, og man er ikke avhengig av å bruke teams for  bruke planner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...