Gå til innhold

Deprimert over ødelagt tann (kvinne 26)


walnut

Anbefalte innlegg

Har en forjeksel (tann nummer 4) som ble ødelagt og har satt inn et implantat men jeg synes ikke det er særlig fint. Har alltid hatt perfekte tenner og føler meg nå ødelagt og shabby. Ser ellers bra ut, høy, langt blondt hår osv. Hvordan kan jeg komme over dette? Ville dere blitt lei dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje se på mulighetene for nytt implementat da?
Jeg har byttet 4 av mine fortenner med implantat som man ikke kan se forskjell på med de andre. 

Disse ble "designet" av et samarbeidsfirma firma av tannlegen min.

Fikk selv valg om det skulle være et norsk selskap eller et kinesisk. Ble anbefalt Norsk, da de kinesiske masseproduserte, uten at det nødvendigvis ble 100% like pent. Fikk du noe spørsmål rundt det?

Kostet vel 1500kr mer pr tann hos det norske selskapet, så for min del var det greit.

Uansett, så er det nok bare du som synes at det ikke ser perfekt ut. Andre folk vil ikke bry seg eller legge merke til det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Merko skrev (6 minutter siden):

Kanskje se på mulighetene for nytt implementat da?
Jeg har byttet 4 av mine fortenner med implantat som man ikke kan se forskjell på med de andre. 

Disse ble "designet" av et samarbeidsfirma firma av tannlegen min.

Fikk selv valg om det skulle være et norsk selskap eller et kinesisk. Ble anbefalt Norsk, da de kinesiske masseproduserte, uten at det nødvendigvis ble 100% like pent. Fikk du noe spørsmål rundt det?

Kostet vel 1500kr mer pr tann hos det norske selskapet, så for min del var det greit.

Uansett, så er det nok bare du som synes at det ikke ser perfekt ut. Andre folk vil ikke bry seg eller legge merke til det :)

Takk for svar :) Det er laget i Norge, eller det er det de sier iallefall. Hva skjedde med deg? Ulykke? 

Ja, sant at det sikkert bare er jeg som bryr meg, men det er jo jeg som skal gå med disse tankene, så det er jo jeg som er viktig ? 

Lenke til kommentar
walnut skrev (11 minutter siden):

Takk for svar :) Det er laget i Norge, eller det er det de sier iallefall. Hva skjedde med deg? Ulykke? 

En god kombinasjon av dårlig tannpuss, dårlig tenner og cellegiftbehandling.

walnut skrev (11 minutter siden):

Ja, sant at det sikkert bare er jeg som bryr meg, men det er jo jeg som skal gå med disse tankene, så det er jo jeg som er viktig ?

Det er helt sant Jeg har 0 erfaring når det kommer til depresjons ol, så skal nok være litt forsiktig hva jeg uttaler meg rundt det.
Dersom du har fått det inn helt nylig, så kan det jo tenkes at du blir vant med det veldig fort. Bare smil mye i speilet hver gang du får anledning, så kan det jo tenkes at du tenker etter hvert, øy, det var ikke så verst likevel. :) 

Men igjen, alle opplever tanker om seg selv på forskjellige måter og håndterer det på forskjellige måter.
Jeg er nok "heldig" i den grad at jeg aldri har tatt stilling til sånt. Jeg har det jeg har så er jeg fornøy med det. Ingenting jeg får gjort med det likevel så kan like godt bruke de få kaloriene jeg har på noe annet ? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...