Gå til innhold

«Prøve og se om det går»-flygning kostet to liv i helikopterulykke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
20 minutes ago, The Very End said:

Eller det kan tenkes at 1) Dette er ikke den eneste arbeidsoppgaven til kommisjonen og 2) i motsetning til å skyte fra hofta som meg selv og andre i kommentarfelt gjør så forsøker man å faktisk forstå hva som skjedde fremfor å synse.

Kanskje de også har flere arbeidsoppgaver? Merkelig hvordan folk alltid fokuserer på 1 av 20 oppgaver som om du ikke hadde  mer enn den ene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
53 minutes ago, Hanhijnn said:

Selv med et in-board camera som dokumenterte hele flyturen, inkl. ulykken, så trengte likevel Flyhavarikommisjonen 1 år og 4 måneder på rapporten. Er tydeligvis ikke mye stress å være offentlig ansatt. Må være noe å satse på når man bikker 60 år... Utrolig...

Er det i det hele tatt offentlige heltidsansatte? Er de ikke heller top fagfolk ulike steder som har andre relevante oppgaver og som kun kommer sammen/aktiveres ved behov? (De har sikkert en permanent 'sekretær' i et relevant direktorat, ja).

Etter å ha skrevet så langt googlet jeg selv: https://www.aibn.no/Om-oss, da har de nok mer å gjøre enn å vente på neste flyulykke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
trikola skrev (18 minutter siden):

Er det i det hele tatt offentlige heltidsansatte? Er de ikke heller top fagfolk ulike steder som har andre relevante oppgaver og som kun kommer sammen/aktiveres ved behov? (De har sikkert en permanent 'sekretær' i et relevant direktorat, ja).

Etter å ha skrevet så langt googlet jeg selv: https://www.aibn.no/Om-oss, da har de nok mer å gjøre enn å vente på neste flyulykke.

Ja kanskje de er så opptatt med andre ting at dette blir nedprioritert... 16 måneder er uansett lang tid. Selv havarikommisjonen etter Helge Ingstad brukte ikke mer enn (kun?) 12 måneder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nedprioritert eller ikke, dette var dessverre en av de ulykkene der spekulasjonene om årsaken dagen etterpå var dønn presise. Tilrådingene som eventuelt blir gitt etter en slik undersøkelse har blitt gitt så lenge det har fantes privatflyging. Og som vanlig, noen kommer aldri til å høre etter uansett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274
Hanhijnn skrev (3 timer siden):

Ja kanskje de er så opptatt med andre ting at dette blir nedprioritert... 16 måneder er uansett lang tid. Selv havarikommisjonen etter Helge Ingstad brukte ikke mer enn (kun?) 12 måneder.

Nei, kravet er at det kommer minimum en delrapport etter 12 måneder. Helge ingstad er såvidt meg bekjent fortsatt ikke ferdig analysert. 

Lenke til kommentar

Skjønner at mennesker kan miste orientering i snøføyka, men den kjipe Kinamobilen min viser meg hvor horisonten er, og om jeg er i vater, altså ikke med nesa ned eller opp, pluss høyde.. Er rart at sånne ting ikke er bygd in i kopter og fly? Sånn at du kan trykke på Auto knappen om du mister kontrollen?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...