Gå til innhold

Siv.ing vs siv.øk.


Anbefalte innlegg

Sliter voldsomt med å bestemme meg om jeg skal velge siv.ing eller siviløkonomiutdanningen. Er det noen her som har gått en av disse, og kan fortelle meg om dere ville gjort det samme igjen? Alternativene er NHH eller EMIL på NTNU. Jeg har interesse for begge studiene. Håper dere kan fortelle meg litt om deres opplevelser! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Senci7777 skrev (7 timer siden):

Sliter voldsomt med å bestemme meg om jeg skal velge siv.ing eller siviløkonomiutdanningen. Er det noen her som har gått en av disse, og kan fortelle meg om dere ville gjort det samme igjen? Alternativene er NHH eller EMIL på NTNU. Jeg har interesse for begge studiene. Håper dere kan fortelle meg litt om deres opplevelser! 

 

Hva vil du jobbe med i fremtiden? Hva trives du best med i dag? Hvilke fag er du best i?Lønnskrav? leder ønsker? bransjer?

Lenke til kommentar
comadore skrev (2 minutter siden):

 

Hva vil du jobbe med i fremtiden? Hva trives du best med i dag? Hvilke fag er du best i?Lønnskrav? leder ønsker? bransjer?

Vil helst jobbe i energibransjen, finans eller petroleumsvirksomhet. Jeg ønsker en lederstilling etterhvert. og vil helst ha en utdanning som egner seg til dette formålet og som kanskje kan gi meg en ''fordel''.  Det private næringsliv er mitt fremste ønske, grunnet gode muligheter for høy lønn. 

Lenke til kommentar
Senci7777 skrev (13 timer siden):

Har veldig lyst til å gå indøk. EMIL inngår som en teknologiretning på indøk, og jeg håper å få gå fra andre året på EMIL til tredje året på indøk (via samordna opptak). Vet at dette hoppet fra en av de fire teknologiretningene var mulig før, men har sendt et par mail for å være sikker. Problemet er at alle har tatt sommerfeire. Vet du noe om dette?

Jeg vet ikke hvordan det er nå, men da jeg gikk på NTNU var det i prinsippet mulig å bli innordnet til riktig årstrinn via samordna opptak. 

Lenke til kommentar
Senci7777 skrev (På 18.6.2020 den 11.53):

Sliter voldsomt med å bestemme meg om jeg skal velge siv.ing eller siviløkonomiutdanningen. Er det noen her som har gått en av disse, og kan fortelle meg om dere ville gjort det samme igjen? Alternativene er NHH eller EMIL på NTNU. Jeg har interesse for begge studiene. Håper dere kan fortelle meg litt om deres opplevelser! 

Jeg gikk på EMIL. Kan absolutt anbefales. Stor variasjon i studieretninger, gode jobbmuligheter etterpå og flere av de jeg studerte sammen med, har etterhvert begynt å få lederstillinger. Har kjente godt oppe i systemet i selskaper som Siemens, Aker BP og Multiconsult.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...