Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til å finne bremseskiver/klosser til Nissan Leaf 2014 (US)


*F*

Anbefalte innlegg

Min 2014 Nissan Leaf har da vært på sin første EU kontroll siden den ble importert fra USA.

Konklusjonen er at jeg trenger nye bremseklosser på alle hjulene, samt bremseskiver bremskiver foran.

Har fått tilbud om dette hos verksted, men jeg vil tro dette kan kjøpes mye billigere privat, kanskje helst fra utlandet? Jeg er åpen for det meste så lenge kvaliteten er "ok". Tips til hvor jeg kan kjøpe, samt hvilke konkrete deler (delenummer eller link)?

Jeg har også hørt at EU og USA versjonen har forskjellige skiver/klosser. Det gjør ikke saken lettere
Ingen bildebeskrivelse er tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Habla Møberg skrev (8 minutter siden):

https://www.eurodel.no/

Disse har blandt Norges beste priser, og med dagens kurs er det intet å hente på å kjøpe fra utlandet. Denne nettbutikken er forøvrig norsk og forholder seg til norsk kjøpslov. I motsetning til autodoc.co.no og skruvat, som ikke forholder seg til norsk kjøpslov.

Skruvat.no forholder seg til norsk kjøpslov. Har aldri forsøkt å bestille fra den svenske før. Autodoc/Autodeler er en tysk butikk med et "norsk" grensesnitt. Her må du betale toll når pakken skal hentes ut. Men de har et veldig stort utvalg, da :)

Lenke til kommentar
Kajac skrev (4 minutter siden):

Skruvat.no forholder seg til norsk kjøpslov. Har aldri forsøkt å bestille fra den svenske før. Autodoc/Autodeler er en tysk butikk med et "norsk" grensesnitt. Her må du betale toll når pakken skal hentes ut. Men de har et veldig stort utvalg, da :)

Skruvat.no forholder seg IKKE til norsk kjøpslov. De sier kanskje de gjør det, men det gjør de ikke. Ja, du betaler ikke moms etc når du handler, men prøv en retur av feil vare... For min del tok det halvannet år før jeg fikk ordnet opp i en retursak hvor de hadde gjort feil.
Er absolutt ingen grunn til å bruke Skruvat når det finnes steder som eurodel som faktisk er norske, og faktisk har et fungerende retursystem, og som faktisk sjekker at delene passer før de sender varene...
Eurodel har i praksis omtrent samme utvalg som autodoc/autodeler, men ikke alt står på nettsiden dems.
Kan anbefale å se litt på tilbakemeldingene på trustpilot om disse bedriftene. Jeg er ikke akkurat den eneste som sliter med Skruvat og ubrukelig reklamasjonsrettigheter/kundesevice.

Lenke til kommentar
Habla Møberg skrev (12 minutter siden):

Skruvat.no forholder seg IKKE til norsk kjøpslov. De sier kanskje de gjør det, men det gjør de ikke. Ja, du betaler ikke moms etc når du handler, men prøv en retur av feil vare... For min del tok det halvannet år før jeg fikk ordnet opp i en retursak hvor de hadde gjort feil.
Er absolutt ingen grunn til å bruke Skruvat når det finnes steder som eurodel som faktisk er norske, og faktisk har et fungerende retursystem, og som faktisk sjekker at delene passer før de sender varene...
Eurodel har i praksis omtrent samme utvalg som autodoc/autodeler, men ikke alt står på nettsiden dems.
Kan anbefale å se litt på tilbakemeldingene på trustpilot om disse bedriftene. Jeg er ikke akkurat den eneste som sliter med Skruvat og ubrukelig reklamasjonsrettigheter/kundesevice.

Jeg har faktisk returnert en del til Skruvat tidligere. En ABS-sensor som var feil. Gikk helt utmerket; sendte inn feil del, fikk riktig del tilbake. Skruvat betalte frakten. Tok vel ikke mer enn en ukes tid.

Lenke til kommentar

Bildeler.no er det beste jeg har brukt, men om de er billigst er jeg usikker på. 

Retur av feile varer uten omkostninger, og pengene tilbake på konto uten problem

Har byttet bremser på tilsvarende Leaf (ikke US). Når reg.nr legges inn er det 2 alternativer på klosser og skiver. Demonterte og målte og da er man garantert riktig. 

Levering samme dag om du er i nærheten av pick UP punktene Komplett Torp eller Lier (kanskje flere) 

Har vært svært fornøyd med flere leveringer og 2 returer. 

Lykke til

 

Endret av Fiat600
Mere info
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...