Gå til innhold

Men unntak av mars har registreringen av Tesla-modeller nesten stått stille


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
uname -l skrev (29 minutter siden):

Jeg spurte om Model Y. Her er det jeg skrev som du ikke fikk med deg.

"Ja, ett spørsmål til. Hvor finner jeg denne scoren. Fant ikke noe hos NHTSA eller EuroNCAP for Model Y."

Javel. Model Y vil vel sannsynligvis få omtrent samme score som Model 3 vil jeg anta. Diskusjonen handlet jo om panseret som brukes på begge, så jeg skjønner ikke helt hvorfor du plutselig skal begynne å kun snakke om Model Y.

Her er uansett en video om emnet så du har noe å hakke på videre:

Vi vet jo alle at du prøvde å latterliggjøre Tesla for at panseret var så "svakt". Men så innså du kanskje at du tabbet deg ut, med "moving the goalpost" (vet ikke hva det heter på norsk) som resultat.

Endret av hekomo
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Trestein skrev (13 timer siden):

Modell 3 har aldri vert fantastisk på aerodynamikk. Musk lovet vel CW verdi under 2 mens bilene har vesentlig høyere. Tror Porche taycan har lavere CW. Flere BMW modeller også. Å lage en el bil med lav luftmotstand må være enklere enn en BMW diesel?

0,23 er ganske bra, når de aller mest effektive bilene har 0,22. i3 har til gjengjeld 0,29 mens Soul har katastrofalt dårlige 0,35.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
sverreb skrev (På 23.6.2020 den 11.09):

Han lukket panseret på samme måtte som er greit på praktisk talt alt av biler. Hvorfor i alle dager forventer du at han skal gjøre det anneledes? 

Liten digresjon, men på min forrige bil (Passat 2017) stod det i manualen at man IKKE måtte trykke på panseret for å lukke det i det hele tatt, det MÅTTE slippes ned fra en viss høyde for ikke å skades (ja, jeg er typen som leser manualer...). Det var også i alu.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
18 minutes ago, mr. papp said:

Liten digresjon, men på min forrige bil (Passat 2017) stod det i manualen at man IKKE måtte trykke på panseret for å lukke det i det hele tatt, det MÅTTE slippes ned fra en viss høyde for ikke å skades (ja, jeg er typen som leser manualer...). Det var også i alu.

Det var vel ikke bagasjerom under panseret i en passat? Det er selvfølgelig fortsatt ikke bra, men man er langt sjeldnere i motorrommet. 

Lenke til kommentar
sverreb skrev (1 time siden):
mr. papp skrev (1 time siden):

 

Det var vel ikke bagasjerom under panseret i en passat? Det er selvfølgelig fortsatt ikke bra, men man er langt sjeldnere i motorrommet. 

Det var ikke bagasjerom, men det var spylervæskepåfylling. Og som følge av at Passat brukte mye mer spylevæske enn Model X pga lyktespylere og jeg så og si aldri er i frunken på den, så er jeg ikke så sikker på om det var så stor forskjell...

For ordens skyld: jeg synes ikke det er bra at det er et "krav" om en spesiell lukkemetode uansett bil. Det er også en av grunnene til at jeg ikke bruker frunken så mye (det er mer enn nok plass bak normalt sett).

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (1 time siden):
Hanhijnn skrev (6 timer siden):

Ja selvfølgelig! :thumbup:

Nice, vurderer å gjøre det selv. Må bare sjekke om veggladeren min til Leaf (Wallbox Pulsar) vil fungere på Tesla ?

Hvis ikke så kan den ladeboksen selges separat.

Theo343 skrev (1 time siden):

Vet vi noe om hvor mange i Norge som står på reservasjonsliste?

Aner ikke om det er mulig å finne det ut. Tror Tesla holder kortene rimelig tett til brystet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (1 time siden):

Type 2? Tesla tar imot alt bare det er type 2.

Hvordan er det hvis man har en Tesla (f.eks. en Model Y) og en helt annen type elbil. Kan begge lades på samme ladeboks?

Tenkte å få lagt opp en 32A-kurs til ladeboks. Har ikke greid å bestemme meg for type ladeboks enda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Hanhijnn said:

Hvordan er det hvis man har en Tesla (f.eks. en Model Y) og en helt annen type elbil. Kan begge lades på samme ladeboks?

Tenkte å få lagt opp en 32A-kurs til ladeboks. Har ikke greid å bestemme meg for type ladeboks enda.

Noen biler har litt begrensinger, som at de ikke kan lades på 400V, eller at de ikke støtter IT-nett osv.
Men Tesla støtter alt så ikke noe problem der. 

Kjøper du Tesla sin egen ladeboks så kan du velge om den bare skal fungere på Tesla eller om den skal fungere på andre biler også. Fordelen med Tesla sin egen er at den har knapp for å åpne og låse opp laderen, men det finnes vel og noen tredjepart som har denne knappen.

Pluggen (Type 2) er vel lik på alle biler i salg nå (håper jeg iallefall)

Endret av Complexity
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Complexity skrev (8 minutter siden):

Kjøper du Tesla sin egen ladeboks så kan du velge om den bare skal fungere på Tesla eller om den skal fungere på andre biler også. Fordelen med Tesla sin egen er at den har knapp for å åpne og låse opp laderen, men det finnes vel og noen tredjepart som har denne knappen.

Ladeboksen blir å stå i en låst garasje, så den trenger ikke noen lås. Takk for god info. :thumbup:

Lenke til kommentar
MrMarbles skrev (Akkurat nå):
Hanhijnn skrev (3 minutter siden):

Ladeboksen blir å stå i en låst garasje, så den trenger ikke noen lås. Takk for god info. :thumbup:

Han mente knapp for å åpne ladeluka på bilen, ikke på laderen ?

Ah, det forandrer sagen (sa mannen han sagde i spiker ;)) Da må jeg sjekke prisen på Tesla.laderen også. 

Takk for oppklaringen. :thumbup:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...