Gå til innhold

Er det noen som savner TV2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Skal jeg være ærlig så er ikke TV2 en kanal jeg bryr meg så veldig mye om. Ikke har jeg TV (altså fjernsynskanaler), men når jeg er på besøk hos familie og vi ser på TV så blir jeg som regel bare frustrert over reklame og går over på Netflix, HBO osv.

Så nei, jeg hadde nok ikke savnet TV2 om jeg var Get kunde. 

Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (23 minutter siden):

Har ikke hatt linærtv på mange, mange år. Forstår ikke helt at Get og Tv2 tørr dette. Ingen kommer til å bytte tilbake til linær TV om de begynner å bruke alternativene. De fremskynder jo her sin egen død..

Tror de at de får flere kunder med at de øker prisene for TV2-grunnpakka? :)

Tipper dette er en godt kalkulert risiko fra GET/Telia sin side.

Virker som de aller fleste ikke bryr seg. mao, til GET sin fordel.

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬Signatur▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
Innlegget nyttig? Gjerne
p%2FcCekIt6%2Fs%2Fc0055d5e8159ef002082002d4fdd957ea3f2f700997d71680fac236d7f76f2b8.png?alt=media&token=a4212806-1e92-4f27-8088-4e0a236dfdaceller p%2FcCekIt6%2Fs%2F8fad5e0eaf8e56c53a0435975507da422a2720d27948ca7425cfdaa539ce43fa.png?alt=media&token=65357791-b322-43bc-b72a-c0712e285364 innlegget!
Mine Anbefalte Chrome / Edge Plugins
Mine Anbefalte Web Applikasjoner - Rett i nettleseren

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Som Get kunde kan eg ikkje seie at eg har merka at delar av linjær-TV-tilbodet er vekke.
Eg har eigentleg nesten ikkje merka at forhandlingskonflikta frå i fjor sommar på eit eller anna tidspunkt då blei løyst, for eg har berre fått med meg epostane og artiklane om at tilgangen til TV2 blei tatt vekk, ikkje meldingane om at dei var tilbake.

Dette svaret får meg til å innsjå at eg eigentleg berre har TV-pakka fordi det er inkludert i fiber-pakka, så eg burde sikkert sette meg ned å ta ei vurdering på om eg i det heile tatt skal fortsette å ha TV-abonnement.
 

Off-topic:
Er det nokon som har sett på alternativet om å abonnere på tv2 sumo, dplay og viaplay sine straumingstenester for å lage sin eigen "grunnpakke". Om eg ikkje tek mykje feil så kostar vell disse tenestene ca 100 kr i måneden, altså 300 kr til saman.
Eg trur eg betalar 500 kr i måneden for TV-pakken til GET, der har eg riktignok også HBO nordic ettersom eg har kasta ut alle søppelkanalane til fordel for HBO, men HBO nordic abonnementet er vell også berre verdt ca 100 kr i måneden?
Er det slik at med disse streamingløysningane så kan eg avabonnere og abonnere igjen når eg vil? For min del hadde det heilt sikkert vært godt nok å ha eit avslutta TV2 sumo abonnement som eg enkelt kunne midlertidig starta oppigjen dei gongane eg vil sjå eit TV2 program. Mulig TV2 sumo er eit dårleg eksempel ettersom dei tross alt har litt redaksjonelt innhold som nyheiter og slikt. Men TVNorge og Viasat har eg definitivt ikkje behov for å sjå på kvar måned.

Dette får bli eit sommarprosjekt å sjå om eg skal kutte ut linær-TV og berre ha internett.

 

 

Lenke til kommentar

Siste nytt:

Sitat

Telia: Slik vil vi løse konflikten med TV 2

Torsdag formiddag kommer Telia med et nytt forslag til TV 2 som de håper kan løse den fastlåste TV-konflikten som har rammet Gets kunder. Men TV 2 avviser forslaget kontant.
 

– Vi vil ikke lenger at TV-seerne skal være et gissel i denne konflikten .

Det sier kommunikasjonsdirektør Henning Lunde i Telia, som eier Get, til VG.

– Vi foreslår å videreføre dagens avtale og fortsetter og forhandle i ro og mak, enten forhandlingene tar to uker, to måneder – eller to år for den saks skyld. Men det som er viktig nå er at TV-seerne får signalene tilbake, fortsetter Lunde.

...

https://www.vg.no/rampelys/i/Op4G9V/telia-slik-vil-vi-loese-konflikten-med-tv-2

Lenke til kommentar
Mr D skrev (22 timer siden):

Vi foreslår å videreføre dagens avtale og fortsetter og forhandle i ro og mak, enten forhandlingene tar to uker, to måneder – eller to år for den saks skyld. Men det som er viktig nå er at TV-seerne får signalene tilbake, fortsetter Lunde.

2 år, da har jeg sagt opp Homebase for lenge siden. Det er altfor lenge vente tid. Jeg skal klare å holde ut i ca 2 måneder, men ikke to år. 6 - 18 måneder syns jeg også blir for lenge. ?? Kan være mulig at jeg kan prøve å strekke tolmodighet-strikken litt lengere til 6 måneder. ?

Endret av TheDarkSapling - SCM
Lenke til kommentar
TheDarkSapling - SCM skrev (14 minutter siden):

2 år, da har jeg sagt opp Homebase for lenge siden. Det er altfor lenge vente tid. Jeg skal klare å holde ut i ca 2 måneder, men ikke to år. 6 - 18 måneder syns jeg også blir for lenge. ?? Kan være mulig at jeg kan prøve å strekke tolmodighet-strikken litt lengere til 6 måneder. ?

Hva da lang ventetid?
Her er det jo snakk om at kundene / GET får eksisterende avtale, mens de forhandler på "bakrommet" om en ny avtale som kan ta alt fra 2 mnd til 2 år eller hva de enn finner ut av. Du vil jo fortsatt kunne se TV2 i denne perioden, dersom dette forslaget fører frem.'

Lenke til kommentar
Merko skrev (42 minutter siden):

Hva da lang ventetid?
Her er det jo snakk om at kundene / GET får eksisterende avtale, mens de forhandler på "bakrommet" om en ny avtale som kan ta alt fra 2 mnd til 2 år eller hva de enn finner ut av. Du vil jo fortsatt kunne se TV2 i denne perioden, dersom dette forslaget fører frem.'

Det var ikke sånn jeg oppfattet det. Jeg oppfattet at vi forbrukere vil ha uten Tv2 i så så lenge.

Så klart vil jeg ha Tv2, helst snarest mulig. Men det har jeg skjønt ikke lar seg gjøre. ??

Endret av TheDarkSapling - SCM
Lenke til kommentar
D0vendyret skrev (26 minutter siden):

Så link med samme tekst i VG artikkel som ble delt her for 18 timer siden er vanskelig å forstå for deg .... jaja

Nei, det er ikke helt eksakt samme tekst. Nå har jeg lest det som ble delt ut i denne tråden, 3-4 ganger og forstår fortsatt det samme som jeg gjorde første gangen. I tillegg sammenlignet jeg tekstene, det jeg har på skjermen og de dere har delt. Jeg oppfatter dem så forskjellig.

Så jah, jeg syns VG var litt rotet skrevet. Så heller ingen steder der det sto noe om at vi forbrukere skal kunne se Tv2 under prosessen til ny avtale. Det er det jeg oppfatter av det som som står på skjermen. Uansett er det jo fort gjort å misforstå. ??

Endret av TheDarkSapling - SCM
Lenke til kommentar

VG: Fortsatt full krangel mellom TV 2 og Telia: Slik er kampen i kulissene.

Sitat

I går sendte TV2 ut en falsk pressemelding der de førte alle seerne bak lyset ved å si at det var oppnådd enighet. TV2 har fortsatt ikke godtatt vårt tilbud. TV 2 godtar fortsatt ikke at seerne skal slippe svarte skjermer mens vi forhandler. Altså stikk i strid med vårt forslag, sier Henning Lunde, kommunikasjonsdirektør i Telia til VG fredag.

 

Blir jo rene humor-føljetongen. Kanskje TVNorge eller TV3 kan lage program om dette senere. ?

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...