Gå til innhold

Er det noen som savner TV2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes begge parter taper på dette. GET har monopol på kabelen og monopol er generelt noe dritt. Jeg streamer nå TV2 - mens jeg betaler GET for samme innhold - det er ikke akseptabelt GET. GET kan umulig vite om jeg et interressert i å betale noen ekstra kroner for mer innhold fra TV2. Jeg ser også på TV2 også fordi de har flere optimister som programledere:-) enn NRK og godt innhold selfølgelig. Konkurranse gir resultater. Det at GET representerer meg som forbruker er feil - de vet jo ikke hva jeg ønsker.

Lenke til kommentar

Sikkert noen som har sett denne oppdateringen allerede. De som ikke har gjort det enda får se  den nå. ?

 

IMG_20200623_194822.jpg

Det er så latterlig at tv2 kom ut med å  ukorrekt pressemelding. Som jeg sa, jeg kan strekke tolmodighet-strikken min til 6 måneder. Hvis dette ikke er fikset in til da, da sier jeg opp Hombase abonnementet.

Endret av TheDarkSapling - SCM
Lenke til kommentar
Merko skrev (På 17.6.2020 den 17.52):

Det er i hvert fall godt at GET/Telia står opp for kundene sine og ikke gir seg uten en kamp.
At TV2 vil ha såpass mye penger er ikke rettferdig ovenfor kundene, spesielt når færre og færre ser på TV2.

Så heia p%2FcCekIt6%2Fs%2F7fd3cc0d5135371e1522de4574985e47a2143c1afeb4a09d34853e7a258bf161.png?alt=media&token=2bedbbb0-fbfa-4f2c-9722-eaf81b841e3d

Men hvem har rett her da? TV2 hevder at Telia krever lavere priser og spesialbehandling i forhold til andre:

https://www.vg.no/rampelys/tv/i/RRv6v8/tv-2-spaar-langvarig-konflikt-med-telia-vi-har-gitt-opp-aa-finne-en-midlertidig-loesning

Hvis Telia får betale mindre enn andre, er det rettferdig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
hekomo skrev (4 timer siden):

Men hvem har rett her da? TV2 hevder at Telia krever lavere priser og spesialbehandling i forhold til andre:

https://www.vg.no/rampelys/tv/i/RRv6v8/tv-2-spaar-langvarig-konflikt-med-telia-vi-har-gitt-opp-aa-finne-en-midlertidig-loesning

Hvis Telia får betale mindre enn andre, er det rettferdig?

Såklart.

Ikke Telia sin feil at de andre aktørene godtar ''alt''.
Som det har stått i mediene i det siste så krever TV2 mer betalt for mindre innhold, noe ikke Telia vil gå med på, men som er helt greit for de andre aktørene. Så derfor står Telia/GET opp for sine kunder og sier nei er nei. De tar opp kampen mot de større aktørene i bransjen, eller som det nye slagordet demmes "Vi er Norges største utfordrer" p%2FcCekIt6%2Fs%2F7fd3cc0d5135371e1522de4574985e47a2143c1afeb4a09d34853e7a258bf161.png?alt=media&token=2bedbbb0-fbfa-4f2c-9722-eaf81b841e3d

hekomo skrev (3 timer siden):

Vet ikke hvem som er den store stygge ulven her, men foreløpig er det Telia som gir vondest smak i munnen for min del.

Jeg står på den andre siden. TV2 spiller en desperat kamp for å få seerne tilbake slik at de kan få reklameinntektene til Premiere League ol, uten at de faktisk vil frem til en permanent løsning. Synes det er rett og rimelig at Telia/GET holer dem på pinebenken til en ordentlig løsning er på plass.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Merko skrev (6 timer siden):

Såklart.

Ikke Telia sin feil at de andre aktørene godtar ''alt''.
Som det har stått i mediene i det siste så krever TV2 mer betalt for mindre innhold, noe ikke Telia vil gå med på, men som er helt greit for de andre aktørene. Så derfor står Telia/GET opp for sine kunder og sier nei er nei. De tar opp kampen mot de større aktørene i bransjen, eller som det nye slagordet demmes "Vi er Norges største utfordrer" p%2FcCekIt6%2Fs%2F7fd3cc0d5135371e1522de4574985e47a2143c1afeb4a09d34853e7a258bf161.png?alt=media&token=2bedbbb0-fbfa-4f2c-9722-eaf81b841e3d

Jeg står på den andre siden. TV2 spiller en desperat kamp for å få seerne tilbake slik at de kan få reklameinntektene til Premiere League ol, uten at de faktisk vil frem til en permanent løsning. Synes det er rett og rimelig at Telia/GET holer dem på pinebenken til en ordentlig løsning er på plass.

 Helt enig med Merko at det er rett og rimelig. Men det finnes en grense hvor lenge vi forbrukere klarer å holde ut også. Som jeg har nevnt, jeg kan klare å strekke tålmodighets strikken min til 6 måneder. 1 - 2 år eller lenger, blir for lenge. Hva med dere; hvor langt strekker deres tålmodighets strikken deres hen? ??

Endret av TheDarkSapling - SCM
Lenke til kommentar
-Night- skrev (29 minutter siden):

Syntes Telia kan holde på sitt evt gjøre TV2 til valgfri kannal og betale kun for de kundene som aktiv velger TV2. Da får TV2 see hvor lite relevant de faktisk er. 

Høres ut som en bra idé i mine ører, forutsatt at de senker prisen for kundene som ikke vil ha TV2.

Lenke til kommentar

Denne saken hadde sannsynligvis vært løst nå hvis ikke det var for pandemien. Hadde fotball-EM gått som planlagt i sommer ville det vært krise for mange lineære seere å miste TV2 og et heftig pressmiddel i denne saken.

Personlig savner jeg ikke TV2 siden jeg knapt ser lineært, og har Sumo som fungerer strålende til Premier League og annen fotball. Get-boksen har jeg bare fordi TV er så og si gratis i borettslaget. Ser jeg lineært er det bare NRK det går i, en sjelden gang noen internasjonale nyhetskanaler.  

 

Lenke til kommentar
29 minutes ago, Snikpellik said:

Denne saken hadde sannsynligvis vært løst nå hvis ikke det var for pandemien. Hadde fotball-EM gått som planlagt i sommer ville det vært krise for mange lineære seere å miste TV2 og et heftig pressmiddel i denne saken.

Personlig savner jeg ikke TV2 siden jeg knapt ser lineært, og har Sumo som fungerer strålende til Premier League og annen fotball. Get-boksen har jeg bare fordi TV er så og si gratis i borettslaget. Ser jeg lineært er det bare NRK det går i, en sjelden gang noen internasjonale nyhetskanaler.  

 

TV2 er TVReprise, har ikke sett på tv i det heletatt på flere år nå, gir meg ingenting og see på reklame hele dagen, nei gjør tv2 valgfri de som vil betale for det be my guest oss andre kan få pakker ifra Get og andre som ikke legger opp til at du "må" ha TV også.  vi skal forhandle med Get i sameiet er i høst og da kommer jeg til å innstille på bare bredbånd ikke noe TV: jeg vil heller gi beboerene "gratis" 250mbit som alle bruker enn noen tv kanaler og den dårlig dekoder. 

Gjorde samme der jeg bodde før kastet Get ut og gikk for lynet med kun bredbånd, vi gikk ifra 10/1mbit inkludert i fellespakken med tv til 500/500 inkludert uten tv for 30kr mindere i mnd per enhet. (sirka 50 enheter dvs 20k mindre iåret som blir betalt for reklame og reprise. 

 

Endret av -Night-
  • Liker 1
Lenke til kommentar
-Night- skrev (2 timer siden):

Syntes Telia kan holde på sitt evt gjøre TV2 til valgfri kannal og betale kun for de kundene som aktiv velger TV2. Da får TV2 see hvor lite relevant de faktisk er. 

Det er sikkert med i forhandlingene også. TV2 har konsesjon som allmennkringkaster, så den kanalen må nok være med i grunnpakken. Men TV2 presser også på for å få med mest mulig av sine andre kanaler i grunnpakken, mens Get ønsker mer valgfrihet.

Husker dere da Get endret kanallisten i januar 2019? Da ble TV2 og TV2 Zebra flyttet oppover kanallisten til nr 3 og 4, i tillegg til noen andre endringer, etter krav fra TV2. I ettertid ble det bråk fordi Get/Telia gjorde endringen for sent. Dette og krangel om betaling om Champions League holdt på å havne i retten for ca 1 år siden: TV 2 og Telia unngår rettssak - enige om Champions League-regning. Kranglet om Champions League-regning og kanalplassering.  "... I tillegg ba TV 2 om 16 millioner kroner i erstatning for forsinket endring av plasseringen av TV 2s kanaler på kanallisten til Get..."

  • Liker 1
Lenke til kommentar
24 minutes ago, Mr D said:

Det er sikkert med i forhandlingene også. TV2 har konsesjon som allmennkringkaster, så den kanalen må nok være med i grunnpakken. Men TV2 presser også på for å få med mest mulig av sine andre kanaler i grunnpakken, mens Get ønsker mer valgfrihet.

Husker dere da Get endret kanallisten i januar 2019? Da ble TV2 og TV2 Zebra flyttet oppover kanallisten til nr 3 og 4, i tillegg til noen andre endringer, etter krav fra TV2. I ettertid ble det bråk fordi Get/Telia gjorde endringen for sent. Dette og krangel om betaling om Champions League holdt på å havne i retten for ca 1 år siden: TV 2 og Telia unngår rettssak - enige om Champions League-regning. Kranglet om Champions League-regning og kanalplassering.  "... I tillegg ba TV 2 om 16 millioner kroner i erstatning for forsinket endring av plasseringen av TV 2s kanaler på kanallisten til Get..."

litt søtt at TV2 tviholder på gammel model isteden for trekke seg helt ut og få 100% på TV2 Zebra.  la bastionene falle 

Lenke til kommentar
Merko skrev (19 timer siden):

Ikke Telia sin feil at de andre aktørene godtar ''alt''.

Men hvorfor skal Telia få bedre vilkår enn andre? Greit at de prøver seg altså, men de nekter jo tydeligvis å levere produktet på samme vilkår som konkurrentene sine.

Endret av hekomo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 6/18/2020 at 12:50 AM, WiiBoy said:

Har ikke hatt linærtv på mange, mange år. Forstår ikke helt at Get og Tv2 tørr dette. Ingen kommer til å bytte tilbake til linær TV om de begynner å bruke alternativene. De fremskynder jo her sin egen død..

 

Pussig at du tror at du vet hva andre vil ha og ikke ha. Og det finnes mange som deg, har jeg oppdaget. Irriterende.

Mange synes linær TV er greit fordi de slipper å gå aktivt inn og velge det de skal se. Blant annet meg. Lager middag, ser om det er noe på TV, finner noe som er greit å se på og spiser.

Lenke til kommentar
hekomo skrev (2 timer siden):

Men hvorfor skal Telia få bedre vilkår enn andre? Greit at de prøver seg altså, men de nekter jo tydeligvis å levere produktet på samme vilkår som konkurrentene sine.

Ingen av de andre TV-distrubøtrene (Altiboks, Canal Digital osv) har like avtaler.
Etter XX år går de til nye forhandlinger hvor utfallet blir forskjellig fra hver enkelt distributør. I dette tilfellet er spriket veldig mye større enn det de andre ligger på, så helt normalt at de har forskjellige vilkår.

Synes fremdeles det er helt korrekt av Telia/GET at de ikke gir seg uten en god avtale for sine kunder. :)
Så blir det spennende å se hvem som lider mest i lengden.

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬Signatur▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
Innlegget nyttig? Gjerne
p%2FcCekIt6%2Fs%2Fc0055d5e8159ef002082002d4fdd957ea3f2f700997d71680fac236d7f76f2b8.png?alt=media&token=a4212806-1e92-4f27-8088-4e0a236dfdaceller p%2FcCekIt6%2Fs%2F8fad5e0eaf8e56c53a0435975507da422a2720d27948ca7425cfdaa539ce43fa.png?alt=media&token=65357791-b322-43bc-b72a-c0712e285364 innlegget!
Mine Anbefalte Chrome / Edge Plugins
Komplett.no - Få opp til 10% rabatt via denne tråden. ??

Lenke til kommentar
6 hours ago, WarpX said:

Pussig at du tror at du vet hva andre vil ha og ikke ha. Og det finnes mange som deg, har jeg oppdaget. Irriterende.

Mange synes linær TV er greit fordi de slipper å gå aktivt inn og velge det de skal se. Blant annet meg. Lager middag, ser om det er noe på TV, finner noe som er greit å se på og spiser.

Så du «finner noe som er greit å se på», altså «går aktivt inn og velge det du skal se». 
 

Pussig at du ikke vet hva du vil ha og Ikke vil ha. Linær TV handler kun om vaner.

Mange ville beholde fasttelefon også, slik er det alltid når gamle vaner rokkes ved.

Lenke til kommentar
Merko skrev (10 timer siden):

Synes fremdeles det er helt korrekt av Telia/GET at de ikke gir seg uten en god avtale for sine kunder. :)

Hvor god avtale er det for kundene som nå betaler like mye som før for en kanalpakke uten TV2-kanalene? Get har jo fratatt sine egne kunder innhold uten å senke prisen. Om ikke det er dårlig kundebehandling, så vet ikke jeg. Med din logikk er det jo bedre jo flere kanaler kundene mister (for full pris).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
frohmage skrev (18 minutter siden):

Hvor god avtale er det for kundene som nå betaler like mye som før for en kanalpakke uten TV2-kanalene?

Alternativet er at kundene må betale mye mer for TV2-pakkene.

frohmage skrev (18 minutter siden):

Get har jo fratatt sine egne kunder innhold uten å senke prisen

 

Nei, TV2 har fratatt kanalene fra kundene. GET har gitt kundene "poeng" de kan bruke på andre tjenester som feks. HBO Nordic eller andre TV-kanaler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Merko skrev (13 minutter siden):

Alternativet er at kundene må betale mye mer for TV2-pakkene.

Nei, TV2 har fratatt kanalene fra kundene. GET har gitt kundene "poeng" de kan bruke på andre tjenester som feks. HBO Nordic eller andre TV-kanaler.

Get-kunder kunne ha HBO før de mistet TV2 også, uten ekstra kostnad. Kanalene man kan velge mellom er stort sett søppel. Om ikke Get nå setter ned prisen for kundene som ikke får TV2 vil jeg anse deres virksomhet som svindel.

Strim kan levere TV2 (sammen med HBO og alle norske kanaler) for halve prisen av det Get gjør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...