Gå til innhold

Forsikring for mobiler


Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Noen som har undersøkt hva slags option man har når man ønsker forsikre hele telefonen, ikke bare glassforsikring?

Jeg lurer på om det lønner seg å bruke et tradisjonelt forsikringsselskap og utvide inneboforsikringen, tegne reiseforsikring som også gjelder når man går ut døren hjemme, eller separat verdigjenstandsforsikring osv. Føler markedet er uoversiktlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
OC-Freak skrev (3 timer siden):

Ofte ja, samme med mange reiseforsikringer, men egenandel er normalt sett rundt 3000. 

Men reiseforsikringer har vel en rimeligere egenandel? Jeg tenker at den mest nyttige delen av en reiseforsikring er nettopp hvordan den dekker ødelagt/tapt mobiltelefon.

Lenke til kommentar

I reiseforsikringa som eg har så er tap av mobiltelefon utan eigenandel ved fyrste gongs tap, deretter er det eigenandel på 2000 kr innafor ei 3 års periode.

Innboforsikringa som eg har dekker også mobiltelefon, der med 500 kr i eigenandel ved knust skjerm og 2000 kr ved annen skade.

Dedikerte mobilforsikringar ser ut til å typisk ha eigenandel på 500 kr uavhengig av skade.

Eg kan ikkje finne mobilforsikringar som utelukkande dekker knust skjerm.

Om det lønner seg med reiseforsikring og/eller innboforsikring vil være avhengig av om du har anna forsikringsbehov enn berre mobiltelefonen.
Mitt klare inntrykk er at mobilforsikringar ofte er eit produkt som dei fleste ikkje treng ettersom dei har tilsvarande forsikringsordning gjennom anna forsikringsordning.
Så med mindre mobiltelefonen er det einaste du eig så bør du vurdere ei meir generell forsikring uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet+6132
The Avatar skrev (På 24.6.2020 den 13.06):

I reiseforsikringa som eg har så er tap av mobiltelefon utan eigenandel ved fyrste gongs tap, deretter er det eigenandel på 2000 kr innafor ei 3 års periode.

Innboforsikringa som eg har dekker også mobiltelefon, der med 500 kr i eigenandel ved knust skjerm og 2000 kr ved annen skade.

Dedikerte mobilforsikringar ser ut til å typisk ha eigenandel på 500 kr uavhengig av skade.

Eg kan ikkje finne mobilforsikringar som utelukkande dekker knust skjerm.

Om det lønner seg med reiseforsikring og/eller innboforsikring vil være avhengig av om du har anna forsikringsbehov enn berre mobiltelefonen.
Mitt klare inntrykk er at mobilforsikringar ofte er eit produkt som dei fleste ikkje treng ettersom dei har tilsvarande forsikringsordning gjennom anna forsikringsordning.
Så med mindre mobiltelefonen er det einaste du eig så bør du vurdere ei meir generell forsikring uansett.

Hørtes ut som en god avtale du har der. Hvilke forsikringsselskap er dette?
(send gjerne pm om du ikke ønsker legge det ut her)

Lenke til kommentar
Lars667 skrev (På 24.6.2020 den 12.21):

Vet ikke med reiseforsikringer, men har du LOFavør så er det bare 1000 kr i egenandel.

Den fungerer gull! Brukt den to ganger på podens iPad.

Hvis flere i husstanden har LO favør har man null kroner i egenadel ved skade på over 1000,-. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...