Gå til innhold

SC-300T DC 12V 4W Ultra-quiet Water Pump Tank for PC CPU Liquid Cooling System


LMH1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er kun en pumpe og tank, så den er hverken beregnet på CPU eller GPU. Den er beregnet på vann ?

Ingen erfaring med akkurat den pumpen, men anbefaler at du kjøper et ferdig vannkjølings system fra en Norsk butikk. Risikoen for å ødelegge noe er relativt stor når du blander vann med elektronikk... Gitt dine tidligere tråder, så vil jeg anbefale at du kjøper et ferdig sett der sjansen for problemer er minimal.

For eksempel dette: 
https://www.komplett.no/product/992593/datautstyr/pc-komponenter/vifterkjoelingvannkjoeling/cpu-vannkjoeling/corsair-h100x-liquid-cpu-kjoeler

  • Liker 4
Lenke til kommentar
GA skrev (12 minutter siden):

Dette er kun en pumpe og tank, så den er hverken beregnet på CPU eller GPU. Den er beregnet på vann ?

Ingen erfaring med akkurat den pumpen, men anbefaler at du kjøper et ferdig vannkjølings system fra en Norsk butikk. Risikoen for å ødelegge noe er relativt stor når du blander vann med elektronikk... Gitt dine tidligere tråder, så vil jeg anbefale at du kjøper et ferdig sett der sjansen for problemer er minimal.

Men funger ikke den med atom cpu eller annen mini cpu? router etc? Teiper jo før jeg kobler den til. Men er usikker på hva profesjonelle gjør med slikt. Men tror helt ærlig den er lite effektiv vannet vil nok koke før man får brukt atom cpu i flere timer i denne varmen. Brukes blå konditorfarge eller er det noe annet sprit eller ligdene tror dere? Vil man se boblene går gjennom rørene eller ikke?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, LMH1 said:

Men funger ikke den med atom cpu eller annen mini cpu? router etc? Teiper jo før jeg kobler den til. Men er usikker på hva profesjonelle gjør med slikt. Men tror helt ærlig den er lite effektiv vannet vil nok koke før man får brukt atom cpu i flere timer i denne varmen. Brukes blå konditorfarge eller er det noe annet sprit eller ligdene tror dere? Vil man se boblene går gjennom rørene eller ikke?

Okay, der beviste du ganske greit at du bør holde deg til AIO fra Norsk butikk ja... ?

Det du linker til er ikke en vannkjøler for CPU eller GPU, det er en vanntank med pumpe... Du kan teipe den alt du vil, men den kommer fortsatt ikke til å kjøle ned CPUen din ?

Edit: Et vannkjølinssett trenger følgende deler for å fungere: Kjøleblokk(er) til CPU og eventuelt GPU, vannslanger, radiator, pumpe og vanntank.

Pumpe og vanntank er normalt slått sammen til 1 enhet, som den du linker til. Men den er ubrukelig uten resten av delene.

Et AIO system inkluderer alle komponentene du trenger, i et forseglet system. På den måten unngår du at det tar for mye plass og det er veldig liten risiko for lekkasjer.

Endret av GA
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Men hvordan kjøles vannet? for skulle tro normalsett er det kjøleelementer som fryser vannet? eller tar jeg feil?

Vet det ikke er komplett:

G1/4 Water Cooling CPU Block Waterblock Clear For AMD AM2/AM3/AM4/Intel ECT

Men funger muligens dårlig å feste slangen?

Men tror ikke vannkjøling i den prisklassen er særlig effektiv hvorfor er det så lite kobber\aleminum? For tror på en ryzen 7 1700 er nok noctua nd 14 bedre på kjøling en mye vannkjøling.

 

Destillert vann til vannkjøling 2 liter

Trenger man slik eller er det bare i spessielt tilfeller?

 

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
29 minutes ago, LMH1 said:

Men hvordan kjøles vannet? for skulle tro normalsett er det kjøleelementer som fryser vannet? eller tar jeg feil?

Vet det ikke er komplett:

G1/4 Water Cooling CPU Block Waterblock Clear For AMD AM2/AM3/AM4/Intel ECT

Men funger muligens dårlig å feste slangen?

Men tror ikke vannkjøling i den prisklassen er særlig effektiv hvorfor er det så lite kobber\aleminum? For tror på en ryzen 7 1700 er nok noctua nd 14 bedre på kjøling en mye vannkjøling.

 

Destillert vann til vannkjøling 2 liter

Trenger man slik eller er det bare i spessielt tilfeller?

 

Hvor skal man begynne...

Må først gjenta: Kjøp AiO, alt annet kommer til å gå galt! 
Å bygge vannkjøling er ikke enkelt, og du kommer nesten garantert til å ødelegge PCen din!

Vannet kjøles i radiatoren, så hvor kaldt det blir er fortsatt avhengig av lufttemperaturen i rommet. Vannet skal absolutt ikke være frossent eller mye kaldere enn luften, for da vil du få kondens på utsiden av komponentene som kan dryppe ned på komponentene dine og kunne kortslutte noe.

Hvis du skal ha bedre kjøling med vann enn du får med Noctua nh 14, så må du ha et AiO sett med 240mm radiator vil jeg tro. For eksempel dette: https://www.komplett.no/product/992593/datautstyr/pc-komponenter/vifterkjoelingvannkjoeling/cpu-vannkjoeling/corsair-h100x-liquid-cpu-kjoeler

Edit: Destillert vann er lurt for å unngå alger osv i slanger, men det slipper du å tenke på når du kjøper AiO ?

Endret av GA
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

LMH1, tror du virkelig du får en varmepumpe for 500 kr?(her var autologging aktiv igjen ser jeg)

Skal du ha optimal vannkjøling må du ha frostveske i vannet å legge radiatoren i fryseren. Da går du glipp av bla. muligheten til eget faregevalg av klølevæske, da blir den blå. Samtidig må du kalkulere kabling, både el og vann fra PC til fryser og tilbake igjen.

Men du satte meg på en liten ide her, kanje bare kaste RP i frysern å gå trådløs:)

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...