Gå til innhold

Derfor er PlayStation 5 så stor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nja, spillprodusenter er avhengige av å vite hva de optimerer spillene for. Da kan ikke Sony bare innføre flere ytelsenivåer. De må nok legge ytelsen på et minste felles multiplum, originale PS5.

Så får de ta ut forbedringer i nye prosesser de nærmeste årene (5nm CPUer og GPUer, mer effektive arkitekturer, osv) i form av lavere effektforbruk (TDP) og dermed kunne skalere ned størrelsen. F.eks om konsollen bruker opp til 300W i original utgave kan det godt hende vi om et par år får varianter som yter likt med bare 200W, eller ennå lavere lengre frem i tid.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
17 minutes ago, Pallehysa said:

Tvila sterkt på at det blir samme ytelse.. Er ryktet ein mindre Series X med litt mindre ytelse allerede.. Slim versjonen av PS vil nok tape litt ytelse, men sikkert ikkje so mykje.

Om de reduser ytelse havner dem jo på linje med ps4 pro. 4k/30 Vs 1440p/30 :p

Endret av solz
Lenke til kommentar
solz skrev (8 minutter siden):

Om de reduser ytelse havner dem jo på linje med ps4 pro. 4k/30 Vs 1440p/30 :p

Så redusert blir den nok ikkje nei :p Men er nå uansett spekulasjoner.. For alt eg veit, kan den få lik ytelse.. Men mtp at dei spesifikt har gjort konsollen så stor, pga varmehandtering, er det rart om dei skal gjere den meir kompakt, med samme ytelse..

Personlig er eg meir spent på om det kjem ein Pro versjon om eit par år.. 

Lenke til kommentar
ism_InnleggNO skrev (7 minutter siden):

Jeg har ikke kraftige konsoller inni et møbel. Jeg har enda til gode å se et TV-møbel som sørger for god nok ventilasjon rundt konsollen og jeg gidder ikke ettermontere vifter i benken. Konsollen står fint på gulvet når jeg bruker den.

Unnu, clic, eller andre slike standard mediamøbel.

Ellers har man bestå og kallax serien fra Ikea.

Lenke til kommentar
9 minutes ago, Iki said:

Unnu, clic, eller andre slike standard mediamøbel.

Ellers har man bestå og kallax serien fra Ikea.

Kallax har vel åpninger som er 33cm brede/høye. Hvis PS5 er 15 tommer (38cm) høy blir det vanskelig å få plass. Men så er vel også Kallax mer et hyllesystem enn et mediemøbel da...

Endret av saywhat
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...