Gå til innhold

TEST: Er én superbred skjerm bedre enn to vanlige? Vi kommer i hvert fall til å savne denne fra Philips [Ekstra]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en 49" samsung. Flott skjerm, men neste gang tror jeg at jeg velger 2 x 27" ved siden av hverandre isteden. Fordi

  • Stor og tung å flytte
  • Upraktisk med ett stort workspace - f.eks. Slack konferanse klarer ikke å dele et vindu, og å dele hele den brede skjermen med de andre funker dårlig
  • Jeg har endt opp med å kjøre to kabler fra Mac'en til skjermen og bruker den i praksis som 2 x 27" allerede, da kan man også benytte OSet sin støtte for skjermer og spaces mer aktivt
  • Det oppstod en feil på skjermen etter ca 9 mnd. Da hadde jeg ingen fungerende skjerm før service-tekniker hadde vært her og skiftet hovedkort. Hadde jeg hatt 2 skjermer ville jeg hatt redundans
Endret av Jan Høydahl
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Husk at dette blir som å ha to 24" ved siden av hverandre. For 24", er ikke en vertikal oppløsning på 1200 så ille. En typisk 16:9 24" vil ha Full HD-oppløsning, altså 1920x1080. Eller 24" med 16:10 vil typisk være 1920x1200.

Blir vel ellers helt avhengig av behov og bruksområder. Personlig ville nok ha hatt noe som tilsvarte 2 stk. 27-28", og da minimum 1440p i høyden, men aller helst 2160p (Altså det 4K har). 49"-varianten, som vel da mer tilsvarer 2x27", har 1440p-oppløsning i høyden.

Lenke til kommentar

Bra at den kan levere hele 75W via USB-C. Er en del skjermer med USB-C og strømleveranse som ikke er mer enn 50W, hvilket da en del maskiner ikke vil lade på, det lader veldig sakte, eller at man bruker strøm raskere enn ladingen under belastning av PC-en. Såklart - sistnevnte her kan også skje på en del kraftige bærbare selv emd 75W.

Hos meg er dockingstasjonen lagt i skapet etter at man fikk skjerm med USB-C-tilkobling. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...