Gå til innhold

Raskt svar! Skal vognkort del 1 følge bil og ny eier ved bilsalg?


Anterialis

Anbefalte innlegg

Hei,

beklager "kommanderende" tittel...

 

Jeg skal selge bil i dag og kom plutselig på én ting. Jeg vet at del to / salgsmeldingen kan leveres på nett elektronisk (vegvesen.no), men hva med del 1? Den skal jo alltid ligge i bilen, skal den da også følge bilen og dens nye eier når jeg nå selger bilen i kveld? Vognkort del to regner jeg med at jeg bare kan makulere. 

 

Tusen takk for raske svar =) Herlig forum =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må ha PIN fra del 2 for å overføre bilen til ny eier. Den gamle del 1 kan følge bilen, men kjøper bør ikke ta bilen i bruk før den er omregistrert, forsikret og nytt midlertidig vognkort er lastet ned. Når dette er gjort, kan den gamle del 1 også makuleres.

Husk å ta ut bombrikke OG husk å fjerne reg nr fra ditt abonnement hos bomselskapet.

Endret av zanta
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for flotte tips!

 

1) Da lar jeg vognkort del 1 ligge i bilen. 

2) Planen er å omregistrere i kveld, overtagelse i morgen formiddag. Jeg håper da at dersom omreg. ikke gjøres automatisk i kveld, vil det gå igjennom ila. noen virketimer i morgen tidlig...

3) Bombrikke og bomselskap-deaktivering er gjort =) 

4) Forsikring skal kjøper ha ordnet med allerede angivelig, med overtagelse i morgen..

Lenke til kommentar
On 6/17/2020 at 11:46 AM, steinrawr said:

Omregistreringen skjer forøvrig umiddelbart når du gjør den på nett. 

Dette skjer i to trinn:

1: Selger melder omregistrering til kjøper

2: Kjøper får en SMS med info, og må godkjenne omregistreringen

Når begge trinnene er fullført, er bilen omregistrert. Faktura for omregistreringsavgiften sendes til kjøper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja dette med omregistrering vet jeg skjer umiddelbart. Jeg tenkte selv at mitt vognkort del 1 ikke trengte å være med i bilen da kjøper jo omregistrerer bilen og får midlertidig vognkort på pdf tilsendt umiddelbart ifm. salget, før kjøper kjører hjemover. Men på tips over lot jeg altså del 1 ligge i bilen i tillegg til kjøpers midlertidige vognkort. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...