Gå til innhold

Slik skal Microsoft la deg oppgradere Xbox One-spill til Xbox Series X-versjoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
lømmel skrev (7 minutter siden):

Kanskje du bare skal slå deg til ro med at Smart Delivery ikke er noe for deg ?

Kanskje du skal lese kommentarene mine hvor jeg prøver å få smart delivery over på alle systemer, istedenfor at dette bare skal være for Microsoft?

Lenke til kommentar
2 hours ago, Iki said:

Kanskje du skal lese kommentarene mine hvor jeg prøver å få smart delivery over på alle systemer, istedenfor at dette bare skal være for Microsoft?

Du virker jo nærmest besatt av tanken at Microsoft kanskje har en ting Sony ikke har. Du har også skrevet i flere uker at smart delivery er kjempe negativt og at det fører til ikke optimaliserte spill til de nye konsollene og nå vil du plutselig at alle skal bruke det :p

Endret av Raul07
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Raul07 skrev (1 minutt siden):

Du virker jo nærmest besatt av tanken at Microsoft kanskje har en ting Sony ikke har. 

Sony har, og har hatt crossbuy lenge.

(August 2012)

Det jeg vil vite er om Microsoft nå betaler utviklere for at folk på Playstation skal få en dårligere opplevelse.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Iki said:

Sony har, og har hatt crossbuy lenge.

(August 2012)

Det jeg vil vite er om Microsoft nå betaler utviklere for at folk på Playstation skal få en dårligere opplevelse.

Akkurat som Sony betaler til seg timed exclusives? Som også er en uting.

Endret av Raul07
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Raul07 skrev (5 minutter siden):

Akkurat som Sony betaler til seg timed exclusives? Som også er en uting.

Det å betale et studio slik at det får råd til å utvikle et spill er vel ikke så ille?

Spesielt ikke når alle får det spillet etter en stund.

Lenke til kommentar

Haha, er du seriøs nå? 

Så lite om good guys Epic som hjalp stakkars gearbox med borderlands 3 for noen måneder siden ?

Evt døds ålreite ms som (muligens) betaler stakkars lille indie project red slik at de har råd til å utvikle cyberpunk og gi de med xbox gratis upgrade. 

Endret av barezell
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Iki skrev (5 timer siden):

Btw. Dette må være direkte feil.

De må fortsatt lage en versjon av spillet til series X.

Om du kjøper et spill til series X, uten at du hadde det på Xbox one, så får du ikke bare en oppgradert utgave...

Du får series X utgaven. Altså spillet slik de har laget det for series X.

Dette må utviklerne gjøre selv.

Man slipper å ha to retail produkter av spillet og man slipper å ha to separate produkter i MS store. 

Det handler om å laste ned ekstra og/eller alternativ innhold for passende enhet og det er neppe noe i veien for utviklerne å gjøre det samme gratis for PS5. Cross-buy handler mer om å kunne kjøpe et spill en gang og spille det på inkompatible plattformer, mens smart delivery blir mer som XBO(-S) -> XBO-X og dermed blir det noe grådig av spill utviklerne hvis man heller måtte kjøpe spillet på nytt, mye av jobben er/blir også gjerne gjort på PC utgaven. Men det kommer jo ann på hvor stor forskjellen er.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
MistaPi skrev (5 timer siden):

Man slipper å ha to retail produkter av spillet og man slipper å ha to separate produkter i MS store. 

Det handler om å laste ned ekstra og/eller alternativ innhold for passende enhet og det er neppe noe i veien for utviklerne å gjøre det samme gratis for PS5. Cross-buy handler mer om å kunne kjøpe et spill en gang og spille det på inkompatible plattformer, mens smart delivery blir mer som XBO(-S) -> XBO-X og dermed blir det noe grådig av spill utviklerne hvis man heller måtte kjøpe spillet på nytt, mye av jobben er/blir også gjerne gjort på PC utgaven. Men det kommer jo ann på hvor stor forskjellen er.

Om utviklerne lager en versjon for Xbox one, en for series X, en for ps4, en for ps5, og en for PC.

Slik som assassin's creed Valhalla, eller cyberpunk.

Da ser jeg ikke hvorfor det skulle være lettere å gi spillerne en gratis oppdatering mellom Xbox one og series X, I forhold til ps4 og ps5.

Som du sier har de jo allerede gjort arbeidet.

 

Jeg ser ikke for meg at du sparer noe særlig på å ha en enkelt utgave i digitale butikker, eller i en vanlig butikk.

Det blir også vanskelig å vise forskjellen mellom Xbox one og series X om du kun har en innpakning.

Lenke til kommentar
12 hours ago, Iki said:

Det jeg vil vite er om Microsoft nå betaler utviklere for at folk på Playstation skal få en dårligere opplevelse.

Det var jo en artig måte å se det på.

Om det nå er slik at MS betaler for gratis oppgradering til Series X fratar vel ikke det  PS-spillere muligheten for å spille en oppgradert PS5 versjon, selv om de kanskje må betale for spillet en gang til? Blir jo ikke slik det var med Destiny i Activision-tiden, der Sony faktisk betalte for at spillere på andre plattformer skulle få mindre innhold i ett år.

Lenke til kommentar
Grimbeorn skrev (14 minutter siden):

Det var jo en artig måte å se det på.

Om det nå er slik at MS betaler for gratis oppgradering til Series X fratar vel ikke det  PS-spillere muligheten for å spille en oppgradert PS5 versjon, selv om de kanskje må betale for spillet en gang til? Blir jo ikke slik det var med Destiny i Activision-tiden, der Sony faktisk betalte for at spillere på andre plattformer skulle få mindre innhold i ett år.

Ta destiny 2.

Der får du gratis oppdatert til ps5 versjonen nå når den kommer.

 

Men får du gratis oppdatert cyberpunk? Eller har Microsoft betalt for at spill som bruker smart delivery ikke skal kunne oppdateres gratis på Playstation?

Lenke til kommentar
Iki skrev (5 timer siden):

Om utviklerne lager en versjon for Xbox one, en for series X, en for ps4, en for ps5, og en for PC.

Slik som assassin's creed Valhalla, eller cyberpunk.

Da ser jeg ikke hvorfor det skulle være lettere å gi spillerne en gratis oppdatering mellom Xbox one og series X, I forhold til ps4 og ps5.

Som du sier har de jo allerede gjort arbeidet.

 

Jeg ser ikke for meg at du sparer noe særlig på å ha en enkelt utgave i digitale butikker, eller i en vanlig butikk.

Det blir også vanskelig å vise forskjellen mellom Xbox one og series X om du kun har en innpakning.

Jeg sier ikke at dette vil være vanskeligere på PS5. Jeg syns det hadde vært rart om ikke vi ser det samme der, ihvertfall for 3. parts utviklere som har sagt dem vil støtte smart delivery på Xbox.

Man sparer kanskje ikke så mye, men man slipper forsatt å ha to utgaver og kostnadene med en ekstra produksjonslinje, design og logistikk. Forskjellene er vanskelig å få frem med stillbilder på et lite Blu-ray case, spesielt om forskjellene ikke er så store.

Lenke til kommentar
Iki skrev (16 timer siden):

Btw. Dette må være direkte feil.

De må fortsatt lage en versjon av spillet til series X.

Om du kjøper et spill til series X, uten at du hadde det på Xbox one, så får du ikke bare en oppgradert utgave...

Du får series X utgaven. Altså spillet slik de har laget det for series X.

Dette må utviklerne gjøre selv.

Hvis du leser hva jeg skriver, og ikke bare legger til din egen tolkning så ser du at det er korrekt.
Man slipper å "gi ut" forskjellige varianter.
Kjøper du Cyberpunk til Xbox, så kjøper du Cyberpunk. Den vil virke på Xbox One og på Xbox Series. Det vil ikke være en utgave i Xbox sin butikk som heter Cyberpunk Xbox One edition, og en annen som heter Xbox Series edition.

 

Endret av TheMoose
  • Liker 1
Lenke til kommentar
39 minutes ago, Iki said:

Men får du gratis oppdatert cyberpunk? Eller har Microsoft betalt for at spill som bruker smart delivery ikke skal kunne oppdateres gratis på Playstation?

I Destiny sperret Sony for innhold, og gjorde opplevelsen for andre dårligere. Det var ikke mulig å få tilgang til det i det hele tatt før etter ett år, selv om Xbox- og PC-spillere betalte like mye som PS-spillere.

Ser ut til at CP2077 blir gratis oppgradering rund baut: https://www.gematsu.com/2020/06/cyberpunk-2077-robust-next-gen-upgrade-due-out-in-2021-but-will-look-better-on-next-gen-consoles-on-day-one

Endret av Grimbeorn
klargjøring
Lenke til kommentar
Iki skrev (42 minutter siden):

Ta destiny 2.

Der får du gratis oppdatert til ps5 versjonen nå når den kommer.

 

Men får du gratis oppdatert cyberpunk? Eller har Microsoft betalt for at spill som bruker smart delivery ikke skal kunne oppdateres gratis på Playstation?

I og med at Destiny 2 er et av spillene som bruker "Smart Delivery" på Xbox, så har du vel selv svart på det spørsmålet. Det ser ikke ut til at Microsoft krever eksklusivitet for at man skal kunne bruke "Smart Delivery".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (5 timer siden):

Om utviklerne lager en versjon for Xbox one, en for series X, en for ps4, en for ps5, og en for PC.

Slik som assassin's creed Valhalla, eller cyberpunk.

Da ser jeg ikke hvorfor det skulle være lettere å gi spillerne en gratis oppdatering mellom Xbox one og series X, I forhold til ps4 og ps5.

Som du sier har de jo allerede gjort arbeidet.

 

Jeg ser ikke for meg at du sparer noe særlig på å ha en enkelt utgave i digitale butikker, eller i en vanlig butikk.

Det blir også vanskelig å vise forskjellen mellom Xbox one og series X om du kun har en innpakning.

Det er vel lettere for utvikleren hvis Xbox har lagt til rette for det via sin butikk. De har lagd en teknisk løsning i butikken sin som gjør at dette håndteres automatisk.
Hva andre butikker har av løsninger vet jeg ikke, men dette var en artikkel som forklarte Xbox sin løsning.

EA har sin egen løsning på dette som de kaller "dual entitlement".
Her må spillerne selv gå inn å gjøre krav på oppdateringen manuelt, og oppgraderingen gjelder kun for en begrenset tid.
Hva skjer så med den lisensen du har på Xbox One utgaven? Vil du miste denne, eller vil du nå ha to utgaver av Fifa 21 i biblioteket ditt?
Hva skjer med progresjonen som du har hatt i Xbox One utgaven? Vil den bli tatt med over til den nye utgaven. Hvis jeg har en Xbox One og en Xbox Series, kan jeg spille spillet på begge maskinene og progresjon vil bli synkronisert mellom utgavene?
 

Endret av TheMoose
Lenke til kommentar
MistaPi skrev (59 minutter siden):

Jeg sier ikke at dette vil være vanskeligere på PS5. Jeg syns det hadde vært rart om ikke vi ser det samme der, ihvertfall for 3. parts utviklere som har sagt dem vil støtte smart delivery på Xbox.

Det er det jeg synes er rart, det virket som noen utviklere mente de skulle gi spillene sine gratis oppdateringer på Xbox men ikke Playstation.

 

Grimbeorn skrev (45 minutter siden):

og gjorde opplevelsen for andre dårligere.

På hvilken måte ble spillet dårligere av at du ikke hadde en av de dårligere riflene i spillet?

(Som man gratis kunne få en langt bedre utgave av, lettere, gjennom en quest i spillet.)

 

Grimbeorn skrev (50 minutter siden):

På begge konsollene faktisk.

Da ser det ut til at smart delivery bare er et navn likevel.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...