Gå til innhold

Mobilt bredbånd til 9 personer neste uke. Håp? *LØST*


Anbefalte innlegg

Vi er en gjeng på 9 personer som drar på hyttetur neste uke, og jeg har fått spørsmål om internett.

Da hytta ikke tilbyr internett, har jeg bestemt meg for å undersøke muligheten for  mobilt bredbånd. Jeg har lest meg litt opp på emnet og forstår at jeg trenger router og et sim-kort.

 Er det mulig å hente Sim-kort i butikk når jeg kjøper router, eller må dette sendes gjennom posten? 

 

Endret av Dusken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Krokan skrev (2 timer siden):

Kjøp en brukt router på finn.no, og et kontantkort eller to fra Talkmore. Da har du internett for 49 kr dagen. Strupes når du passerer 150 GB, så derfor kan det være greit å ha flere i reserve.

Prislisten til Talkmore viser 9,5 GB (trolig pr. mnd)

Forstår det slik at man betaler kr. 49 pr. døgn og kan max bruke 9,5 GB pr. mnd. Så om man ønsker kan man bruke hele "kvoten" på 9,5 GB på en dag for kr. 49.-  Eller er det noe jeg har misforstått? 

Lenke til kommentar

Vurdert utlands simkort på ebay? feks Telia Simpel?

Ganske utrolig hvis noen vil betale 49 kr døgn unødig til 10 GB per måned, snakk om sløsing. Men man velger jo selv.

Betaler ca 300 kr for 2 uker, og kan laste ned langt mere.

Er også ganske tåplig man må ha pass\førerkort få å få simkort i butikk, også for å returnere routeren.

Men i utlandet og kjøpe på ebay slipper man.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
LMH1 skrev (18 minutter siden):

Vurdert utlands simkort på ebay? feks Telia Simpel?

Ganske utrolig hvis noen vil betale 49 kr døgn unødig til 10 GB per måned, snakk om sløsing. Men man velger jo selv.

Betaler ca 300 kr for 2 uker, og kan laste ned langt mere.

Er også ganske tåplig man må ha pass\førerkort få å få simkort i butikk, også for å returnere routeren.

Men i utlandet og kjøpe på ebay slipper man.

Hva slags utenlandsk sim anbefaler du om man ønsker 100GB fast pr. måned?

Lenke til kommentar
5 hours ago, Dusken said:

Takk for svar.

At ICE hadde Simkort allerede installert var jeg ikke klar over.  Jeg har vurdert 300GB fra ICE, men de tilbyr bare avtaletid på 12 måneder til 8000 kr. Synes det blir alt for dyrt.

man har jo alltids 14 dager angrerett ;) så om hytteturen ikke er lenger er jo det en sleip? mulighet. ?

Lenke til kommentar
LMH1 skrev (18 timer siden):

Vurdert utlands simkort på ebay? feks Telia Simpel?

Ganske utrolig hvis noen vil betale 49 kr døgn unødig til 10 GB per måned, snakk om sløsing. Men man velger jo selv.

Betaler ca 300 kr for 2 uker, og kan laste ned langt mere.

Er også ganske tåplig man må ha pass\førerkort få å få simkort i butikk, også for å returnere routeren.

Men i utlandet og kjøpe på ebay slipper man.

Jeg tror ikke de rekker å sende meg simkortet i posten innen jeg reiser neste uke dessverre.

Lenke til kommentar
-PoWa- skrev (19 timer siden):

man har jo alltids 14 dager angrerett ;) så om hytteturen ikke er lenger er jo det en sleip? mulighet. ?

Ja det er mulig telia har dekningsgaranti hvis man ikke har brukt det før, men gjorde samme selv for å teste en router, men problemet med telia er ganske dyre, så må man regne med problemer med faktura går til inkasso og man må klage. Men det er mulig hvis man ikke har brukt den før.

Lenke til kommentar
Nidar2 skrev (19 timer siden):

Hva slags utenlandsk sim anbefaler du om man ønsker 100GB fast pr. måned?

Telia simpel estonia, man kan laste 1,5 tb i månen og betale rundt 600 kr. Men er jo 2 problemer man må kjøpe ladekort på ebay og kjøpe simkort på ebay så blir jo noe dyrere for 2x 15 euro men telleren går sakte selv om man ikke har noe garanti for endringer.

Men husk man ikke har  noe garant i det varer for de har ikke sagt det men opplevde det forrige måned.

Ellers kan man gå for telia x eller 100 gb mobilt bredbånd man velger jo selv.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
ProphetSe7en skrev (2 timer siden):

Kan en bruke disse mobilabb med router? Ingen begrensninger i henhold til bruk?

Det kan man. Jeg har brukt datasim med Telia X i en ruter over lengre perioder, du kan gjøre det samme med hovedsim også om du ønsker men da selvfølgelig ikke motta anrop. Det er ingen slike begrensninger på Telenor Next heller, en bekjent har det med datasim som han har tatt i bruk i en ruter på hytten.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...