Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe bremsecaliper hos Eurodel, erfaringer?


Anbefalte innlegg

Er det noen her som erfaring med netthandel hos Eurodel?

Vurderer og bestille to bremsecalipere derfra men usikker om alt er inkludert når en kjøper.

Ta denne f.eks :

https://www.eurodel.no/bremsecaliper-trw-bhx520e

Følger glidebolter med f.eks?

Eventuelt hvordan vet man hvilket sett med glidebolter man må kjøpe utenom, da det er vel ikke alt som passer? Eller?

 

Setter stor pris på all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner ikke til selve nettsiden, eller hva som følger med av deler som du kanskje trenger, men siden fremstår som seriøs hvert fall.

Det at de tilbyr betaling via Klarna og har 30 dagers åpent kjøp gir deg god sikkerhet i tilfelle det skulle være feil.
Klarna er etter min erfaring veldig gode på kundeservice dersom det skulle bli noe trøbbel mellom deg og butikken, så hadde ikke vært redd for å foreta et kjøp herfra, så evt returnert det igjen dersom ikke alt av deler som du trenger medfølger. :)

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬Signatur▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
-
Merko // Innlegget nyttig? Gjerne p%2FcCekIt6%2Fs%2Fc0055d5e8159ef002082002d4fdd957ea3f2f700997d71680fac236d7f76f2b8.png?alt=media&token=a4212806-1e92-4f27-8088-4e0a236dfdaceller p%2FcCekIt6%2Fs%2F8fad5e0eaf8e56c53a0435975507da422a2720d27948ca7425cfdaa539ce43fa.png?alt=media&token=65357791-b322-43bc-b72a-c0712e285364 innlegget!
Mine Anbefalte Chrome / Edge Plugins
Den store 3D-print tråden - Printer du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ta en ekstra runde og forsikre deg at det sendes fra Norge.

En bekjent gikk på en smell og kjøpte, ja det var kanskje calippere, fra en side med .no domene som hørtes og så helt norsk ut, men det var tydeligvis basert i utlandet, og sendte jo delene til avtalt pris, men så kom det en regning på toll og mva i tillegg, så prisen kom jo over det som det lokale bilverkstedet kunne skaffe de samme delene for. 

Lenke til kommentar

Eurodel er dønn seriøse. Har handlet MYE hos de. De er norske og følger norske reklamasjonsregler. Faktisk tør jeg påstå at de er blandt de, om ikke den, aller beste butikken på nett for bildeler i Norge. De er generelt meget gode på priser (ikke alt, så det lønner seg å undersøke, men mesteparten er de ofte rimeligst på), de har stort utvalg fra billigdeler til OE-vare. De har og en ganske omfattende delekatalog online.
Når du bestiller kan du velge om deres kundeservice skal dobbelsjekke at alle delene passer din bil. Det er bare et tilbud fra dems side, som ikke koster noe men ofte vil det forsinke forsendelse med en dag eller 2.
Databasen de bruker til deler er visstnok en av de mer presise, men personlig setter jeg pris på at de dobbelsjekker i tillegg. De har et relativt stort lager i Norge, men noen deler må hentes fra utenlandske lagre, så sjekk leveringstid før du bestiller.
Så alt i alt, kun positive erfaringer med disse, men ikke forvent levering dagen etter bestilling.
Prisene er det du betaler, pluss 89,- i frakt.
Vær litt obs at du kan velge flere leveringsmetoder, samt velge mellom posten og Postnord. Her jeg bor er Postnord helt håpløst, mens posten funker.
Forresten kjenner jeg til 2 mindre autoriserte verksteder som bruker eurodel så mye de kan.

Angående delen du lenker til så er TRW likestilt med OE-vare. Du får det du ser, så ingen glidebolter. Men glidebolter følger bilmodellen, så du bestiller glidebolter (gjerne samme merke som kalipper, selvom det ikke skal være nødvendig) til din bil, og du kan forvente at tingene passer sammen.

Endret av Habla Møberg
Legge til noe smått.
Lenke til kommentar
bas skrev (8 minutter siden):

Trodde det pleide å være pant på calippere, er dette noen man har gått bort fra?

Nja, er en stund siden jeg så det. Aner meg at vinningen gikk opp i spinningen. Det er mye slikt det ikke er pant/retur på lengre. Hos mange, om ikke alle. Dynamo, tannstang, kalippere. Slikt var det pant på før, men nå er det en stund siden jeg har hørt om det.

Lenke til kommentar

Jeg handler masse fra Eurodel. I morgen henter jeg ny bærearm og dempere til bilen min. I tillegg kan man få Eurodel til å dobbeltsjekke at delene man bestiller passer til din bil. Selv sørger jeg alltid for å bestille premiumdeler, men de er allikevel langt billigere enn original eller Mekonomen. Verkstedene er også overraskende  villige til å skru medbragte deler, så kjøper stort sett alt fra Eurodel, selv om jeg ikke skrur selv.

Lenke til kommentar
Fantomtegningen skrev (48 minutter siden):

Handler stort sett fra Eurodel. Dem har godt utvalg og er blandt de billigste. En av få jeg finner som selger 5L olje dunker til fornuftig pris, samt "Det beste" filteret til 70kr.

Dem sender fra Oslo og med posten, så hvordan den bekjente av grovetussen gikk på en smell av å handle der skjønner jeg ikke.

Tror du skal lese hva han skriver. Det var på et no-domene, ikke eurodel.no han kameraten hadde handlet. ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...