Gå til innhold

Hvorfor har ikke fler ubegrenset google drive brukere?


RaveX

Anbefalte innlegg

Håper ikke jeg bryter noen regler her nå, men jeg har ubegrenset google drive konto, og har mulighet til å opprette flere. Dette koster ikke mange kronene i mnd, og har utrolig mange bruks områder for data hordere slik som meg selv. Hvorfor ser man ikke mer av dette rundt? 

Om noen ønsker en slik bruker, er det forresten bare å sende meg en melding. 

Endret av RaveX
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dubious skrev (32 minutter siden):

Folk har ikke ubegrenset fordi det koster noen kroner i måneden

Har 15 GB og bruker 33%

Er vel heller behov og hvor enkelt det er å faktisk ta backup syns google er dårligere på mobil en f.eks xiomi cloud.

Men størst årsak er vel at slike tjenester neppe gir optimal ytelse. Skulle gjerne betalt hvis det ga bedre ytelse.

Lenke til kommentar

Jeg bruker JottaCloud. er vel 295,- i året for 10 eller 15 TB (tror jeg).
Det er synk av filer og bilder.

Mer en nok for mitt bruk. ? 

I tillegg så ligger filene trygt i Norge med god hastighet / kapasitet.

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬Signatur▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
Innlegget nyttig? Gjerne
p%2FcCekIt6%2Fs%2Fc0055d5e8159ef002082002d4fdd957ea3f2f700997d71680fac236d7f76f2b8.png?alt=media&token=a4212806-1e92-4f27-8088-4e0a236dfdaceller p%2FcCekIt6%2Fs%2F8fad5e0eaf8e56c53a0435975507da422a2720d27948ca7425cfdaa539ce43fa.png?alt=media&token=65357791-b322-43bc-b72a-c0712e285364 innlegget!
Mine Anbefalte Chrome / Edge Plugins
Mine Anbefalte Web Applikasjoner - Rett i nettleseren

Lenke til kommentar
36 minutes ago, Evelen! said:

Er det Drive eller Photos som er ubegrenset?

Photos. Ubegrenset gratis opplasting av foto og video. Kvaliteten støypes dog en del, men bedre å ha backup i ok kvalitet enn å ikke ha backup.

Du selger dog sjela di til google med å la de analysere alle bildene dine. Stort pluss da man kan søke etter navn på personer eller etter gjenstander, men mange synes nok det er fyfy.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
ilpostino skrev (3 minutter siden):

Vedder en tier på at filer har blitt borte ved kræsj.

 

Tenker du brukerfeil, eller fra Jotta's side? ? De burde i alle fall ha kontroll på filene.

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬Signatur▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
Innlegget nyttig? Gjerne
p%2FcCekIt6%2Fs%2Fc0055d5e8159ef002082002d4fdd957ea3f2f700997d71680fac236d7f76f2b8.png?alt=media&token=a4212806-1e92-4f27-8088-4e0a236dfdaceller p%2FcCekIt6%2Fs%2F8fad5e0eaf8e56c53a0435975507da422a2720d27948ca7425cfdaa539ce43fa.png?alt=media&token=65357791-b322-43bc-b72a-c0712e285364 innlegget!
Mine Anbefalte Chrome / Edge Plugins
Mine Anbefalte Web Applikasjoner - Rett i nettleseren

Lenke til kommentar

Ikke helt, men jeg vet folk har hatt problemer med filer derfra.

I mitt tilfelle så hadde jeg en opphavsrettbeskyttet TV serie dem ikke var så glad i. Hvis jeg ikke husker feil fikk jeg noen dager til å hente det jeg kunne før de låste kontoen min.

Nå bruker jeg CrashPlan fra Code42. Det fungerer greit, men er ikke veldig raskt. Vurderer bytte til googles bedriftscloud etterhvert

Lenke til kommentar
Merko skrev (3 minutter siden):

Tenker du brukerfeil, eller fra Jotta's side?

Jeg har sett flere som har fått kryptovirus, datakræsj eller lignende på egen maskin som har gjort at filene som synkroniseres til Jotta blir korrupte. Disse filene blir så synkronisert opp til Jotta automatisk og da sitter man med skjegget i postkassen. Det er fort gjort at dette kan skje med andre leverandører men jeg vet OneDrive har lagret flere versjoner av filene så hvis det skulle skje noe så kan man enkelt gå tilbake til en tidligere versjon. Akkurat dette er funksjonalitet som Jotta ikke har.

Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134
Evelen! skrev (4 timer siden):

Ikke helt, men jeg vet folk har hatt problemer med filer derfra.

I mitt tilfelle så hadde jeg en opphavsrettbeskyttet TV serie dem ikke var så glad i. Hvis jeg ikke husker feil fikk jeg noen dager til å hente det jeg kunne før de låste kontoen min.

Nå bruker jeg CrashPlan fra Code42. Det fungerer greit, men er ikke veldig raskt. Vurderer bytte til googles bedriftscloud etterhvert

Blir vel litt søkt å påstå at filer ikke ligger trygt på jottacloud når det er «piratfiler» du snakker om. Slike filer ligger ikke trygt hos de aller fleste leverandører såfremt du ikke krypterer dem. Google inkludert.

Endret av Sletttet+98134
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
On 6/15/2020 at 5:32 PM, Fleskefjeset said:

Blir vel litt søkt å påstå at filer ikke ligger trygt på jottacloud når det er «piratfiler» du snakker om. Slike filer ligger ikke trygt hos de aller fleste leverandører såfremt du ikke krypterer dem. Google inkludert.

Tenk vist en bedrift som drev med lagerutleie fysisk gikk gjennom alle tingene til hver person på hvert lager. 

 

Dystopi. 

Lenke til kommentar
Thorbjørn_lien skrev (40 minutter siden):

Tenk vist en bedrift som drev med lagerutleie fysisk gikk gjennom alle tingene til hver person på hvert lager. 

 

Dystopi. 

Uten at jeg vet hvordan Jotta eller andre gjør det, så tipper jeg det er noe automatikk som sjekker hash på filene mot kjente filmer/serier. f.eks. 

Ser ikke for meg at de går igjennom 1 og 1 fil manuelt :P 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...