Gå til innhold

Hvordan sette opp vitenskapelig publikasjoner i rekrutteringssystemer som Webrecruiter og lignende?


Anbefalte innlegg

Hvordan setter man opp abstrakter og vitenskapelige artikler man er forfatter og medforfatter på rekrutteringsystemer som Webrecruiter og lignende. Rekrutteringsystemet JobbNorge har egen vitenskapelig CV og er tilrettelagt for å legge inn slike ting, men såvidt jeg kan se har ikke Webrecruiter dette og lurer derfor på hvordan jeg kan sette på opp på en god måte.  

Det er relevant for meg å ha meg selv om jeg er ferdig innen akademia og søker meg tilbake til klinisk arbeid, da jeg søker på stillinger med fagutviklingsansvar og på avansementstilling hvor det kan være kjekt å vise til vitenskapelige publikasjoner og konferanseabstrakter utover videreutdanningen jeg har. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom programmet ikkje har ein eigen kategori for dette så ville eg lista det opp under "annet" eventuelt tatt det med som fritekst søknaden.
Det at du står bak vitenskaplege artiklar er nok erfaring som eg ville klassifisert som "kjekt å ha", eg trur ikkje at dette er erfaring som blir utslagsgivande når din samla kompetanse skal vurderast (med mindre du ellers stiller heilt likt med ein anna kandidat).
Derimot seier det at du skriv vitenskaplege artiklar mykje om din personlegheit og fagleg interesse.

Av den grunn tenker eg at slik erfaring egner seg best som søknadstekst for å vise kvifor du er den rette kandidaten til stillinga, og som attest på arbeidsoppgåver som du har gjennomført på ein god måte. Det at du har fått artiklar publisert og har holdt foredrag er erfaringar og ikkje formell kompetanse.

Så må eg også legge til at dette svarar eg på generelt grunnlag utan å vite verken kva du har forfatta eller kva stilling du søker på.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Tusen takk for godt svar, som alltid The Avatar! Og beklager manglende svar fra meg, glemte ut min egen tråd. 

For det første, så fant jeg ut hvordan. Fant en god måte ved å se hvordan prosjektlederen vår hadde listet opp sine forskningsbidrag, på artikler jeg står som forfatter på. Så jeg kan gjøre det samme som han. 

Siden sist har jeg fått meg et hull i CV pga sykdom, så jeg lurer jo litt på om det kan være greit å ha dette med nesten uansett hvilken stilling jeg søker, om det er kliniske, akademiske eller fagutviklingsstillinger. Enten i CV eller i søknad for å vise til at jeg har gjort noe da jeg jo tross alt har klart å produsere noen forskningartikler mens jeg har vært sykemeldt/ på AAP.  Passer jo bedre å vise til noe faglig erfaring enn å forklare hullet med PTSD og traumebehandling.  Hadde jeg ikke hatt det hullet i CV tror jeg kanskje at jeg hadde utelatt det for enkelte stillinger - gjerne de mer kliniske stillingene - men tatt med for stillinger innen akademia eller fagutviklingsstillinger - tilpasset litt etter hva slags type stilling jeg søker på. Nå kjenner jeg litt på at jeg må minske det hullet litt, på de måtene jeg kan. 

Enig i at å skrive forskningsartikler er erfaring og ikke kompetanse. Tenkte jo da å ha det under jobberfaring (evt annet) og ikke under utdanning, hvis jeg skulle hatt det med. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...