Jump to content
Sign in to follow this  
loddebolten

Ny Corsair PSU 750W, Hvilken modell ?

Recommended Posts

Skal bygge nytt system med LGA1200 og I5-10600K.

Skjemkortet er et RTX.2070.  Ingen ting skal overklokkes ! ( bortsett fra Ram via XMP.)

Maskina skal brukes til gaming, og ellers "vanlig" kontorbruk.

Nå har jeg faktisk liggende en helt ny Corsair CX750M , men etter å ha lest veeldig mye dårlige kritikker på den er jeg ikke lysten på å bruke den I det nye LGA1200 oppsettet. ( har ligget ubrukt som reserve I et par-tre år).

Nå liker jeg Corsair sine PSU,er veldig godt, og lurer på hvor "langt opp" jeg bør gå I kvalitet-pris på en ny.

Ser også at LGA1200 hovedkorta har en 4.pin 12V kontakt , I tilegg til den vanlige 8,pin kontakta. Med tanke på at jeg kun skal bruke en 6 kjærne og ikke overklokke, så vil vel det holde å bruke kun 8,pin kontakta ?  Hvis ikke, hvordan løser man det ? ( ser ingen PSU,er med 4,pin kontakt ekstra ?

Nå er jeg ihuga Corsair fan, og håper feks denne skal holde bra ?  RM750x . ( har en av "gamlemodellen I en anna maskin og den funker dønn solid!

https://www.komplett.no/product/986249/datautstyr/pc-komponenter/stroemforsyning/enheter/corsair-rm750x-750w-psu#

Hadde CX600M i maskina i 2-3 år uten ett problem. Gikk over til RM750x nylig, da vifta i den forrige begynte å gi fra seg litt mer støy enn jeg liker. Veldig fornøyd med overgangen, kan ikke annet enn å anbefale RM750x i hvert fall. 

MEN jeg tviler og på at du vil få store problemer med CX, annet enn potensielt mer støy. 

• Like 1

Annonse

https://www.techpowerup.com/forums/threads/8-4-pin-eatx-connectors.248743/

ut fra denne virker ut som det er til overklokking.

• Like 1