Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Har noen tro på Recrea Forte?


jae-ols

Anbefalte innlegg

Gjest 02d7c...2fa
jae-ols skrev (På 4.7.2020 den 14.04):

Virker det like bra hvis du begynner å få "viker"?  

Vel ja, recrea forte skal virke både på viker og krone :) 

Anonymous poster hash: 02d7c...2fa

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet med recrea forte eller minoxidil er at det ikke tar fatt i årsaken til hårtapet nemlig omdannelsen av testosteron til dht. Recrea forte vil nok gi god gjenvekst for mange de første årene, men så vil dette avta etterhvert og hårtapet vil også komme tilbake. Ville hørt om du kunne fått proscar (finasterid) av fastlegen som reduserer omdannelsen av testosteron til DHT. Dette sammen med minoxdil gir ofte gode resultater over mye lengre tid. 

Lenke til kommentar

Dette ble for komplisert for meg. Jeg har tatt Tostran gel fordi jeg hadde uvanlig lavt testosteronnivå  Og da begynte vikene å komme. Legen sier jeg må ta Tostran resten av livet, men det er en høy pris å betale hvis det gir hårtap. Jeg må slutte med en av de to. 

Det er ikke så enkelt. 

Endret av jae-ols
Lenke til kommentar
jae-ols skrev (På 13.6.2020 den 19.02):

Jeg har hårtap, ikke mye og har fått resept på Recrea Forte. Det er et hårprodukt som skal stanse håravfall. Og du skal få håret tilbake. Det må brukes over mange måneder før det angivelig virker. Har folk tro på at dette fungerer? Eller er det bare å la naturen gå sin gang? Jeg er litt skeptisk men er villig til  å prøve. Vært kjekt å vite om noen har erfaringer med dette produktet. 

Hvor har du hårtap? på vikene? Eller bak? Hvis det er på vikene så fraråder jeg deg på det STERKESTE om å ikke ta det. Dette er faktisk veldig villedende produkt om du ikke leser nøye hva produsenten skriver på sine nettsider. Produktet er ment for baksiden av hodet. Det er der det gir mest effekt. Hvis du påfører på vikene så vil det føre til permanent håravfall. 

For å ikke nevne at produktet i de fleste tilfellene  fører til enormt mye flass i hodebunnen. Min anbefaling er. GI OPP alle håravfall produkter. Prøv å ha håret så kort som det passer deg. Vurder om toppik hårfiber kan hjelpe med å dekke over tynne områder. Finn en sjampo som gjør håret myk og rent. Bruk kun den. Spis sunt. Kutt ut prosessert mat, olje, sukker og alkohol i størst mulig grad. Ikke stress. Prøv å glemme at du har hårtap. At the end of the day. Det er ikke din feil. Og i verste fall så tar du hårtransplantasjon muligheten som kan gi fantastiske resultater dersom du gjør det over 2-3 ganger og hos solide leger 

Lenke til kommentar
Gjest 02d7c...2fa skrev (8 timer siden):

Vel ja, recrea forte skal virke både på viker og krone :) 

Anonymous poster hash: 02d7c...2fa

ikke på viker. Mitt livs største tabbe var når jeg trodde på det. Jeg snakket med produsenten som kunne si at produktet er ment for kun krone. Det er fakta. Det står til og med på nettsidene deres. Minxoilid og Finsteride har alvorlige sidebivirkninger som rammer veldig mange flere enn det som står i produktbeskrivelsen. Det finnes INGEN kurr mot hårtap. Alle håravfall produkter per idag er løgn i det store og lange bildet. Det finnes INGEN kurr mot hårtap. Hårtransplantasjon med bruk av hårfibber er det eneste reelle sustainable løsningen  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 02d7c...2fa
Sakir skrev (På 6.7.2020 den 21.28):

ikke på viker. Mitt livs største tabbe var når jeg trodde på det. Jeg snakket med produsenten som kunne si at produktet er ment for kun krone. Det er fakta. Det står til og med på nettsidene deres. Minxoilid og Finsteride har alvorlige sidebivirkninger som rammer veldig mange flere enn det som står i produktbeskrivelsen. Det finnes INGEN kurr mot hårtap. Alle håravfall produkter per idag er løgn i det store og lange bildet. Det finnes INGEN kurr mot hårtap. Hårtransplantasjon med bruk av hårfibber er det eneste reelle sustainable løsningen  

Hmm, rart det fungerte mot mine viker.

Du snakket med produsenten ja, som selv sier det er løgn? Du troller.

Anonymous poster hash: 02d7c...2fa

Lenke til kommentar
Gjest 02d7c...2fa skrev (6 timer siden):

Hmm, rart det fungerte mot mine viker.

Du snakket med produsenten ja, som selv sier det er løgn? Du troller.

Anonymous poster hash: 02d7c...2fa

har ikke sagt at det er løgn at det skal funke på vikene og at produsenten sa seg enig i at det var "løgn". jeg sa at all kurr i lengden er løgn. Inkludert minoxidil.  Lider du av genetisk hårtap så slipper du ikke unna. At det funger på din viker er jeg glad for å høre. Det produsenten sa var at produktet fungere best på kronen. I tillegg til at de har fått rapportert bivirkninger hvor kunden har opplevd permanent håravfall på vikene etter at de har brukt minoxidil. Årsaken er at minoxidil forkorter/fremskynder hårsekkenes syklustid. De vokser fortere. Håret blir langt. Så faller det av. Så vokser de igjen osv. Når du slutter å ta minoxidil stopper prosessen. Derav permanent håravfall. Jeg ser at akkurat der jeg pleide å ta på minoxidil er der jeg har mistet mest. Det som jeg trodde var at det hjalp uansett å bare ta på overalt for å "forhindre" da de vil uansett ikke føre til ytterligere håravfall. Noe som direkte skyldes feil produktbeskrivelse. Man bør absolutt ikke påføre det på friske hårsekker er det som er poenget mitt. 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Recrea Forte virker ja. Både jeg og flere venner bruker det. I USA er det veldig vanlig, der brukte "alle" det da jeg bodde der for et par år siden. Var slik jeg selv startet å bruke det. Det heter riktignok noe annet der, men det har samme virkestoff (minoxidil). Du kan lese mer på hårtapsnett.no, der står det mye bra info;  https://xn--hrtapsnett-15a.no/recrea-forte/

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Hei.  har benyttet i 6-7mnd nå og foreløpig kun opplevd det annonserte hårtapet , som skal komme om det virker. dette er litt frustrende , men jeg vet jo at det tar lang tid for et hår å starte vokse perioden etter hvile. Jeg er markant tynnere i håret etter denne tids bruk, hvilket bør bety at jeg om noen mnd vil merke en forbedring. Men det er jo litt tøft å eskalerer sitt eget hårtap. Krysser fingerene for fremgang utover nå Noen her som har samme erfaring som meg.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...