Gå til innhold

Påvirker Corona dine reisevaner?


Påvirker Corona dine reisevaner?  

55 stemmer

  1. 1. Hvor reiste du på ferie i fjor?

    • Reiste ikke på ferie
      8
    • Reiste i Norge
      12
    • Reiste i Norden utenfor Norge
      6
    • Reiste i Europa utenfor Norden
      19
    • Reiste utenfor Europa
      10
  2. 2. Hvor reiser du på ferie i år?

    • Reiser ikke på ferie
      17
    • Reiser i Norge
      30
    • Reiser i Norden utenfor Norge
      2
    • Reiser i Europa utenfor Norden
      6
    • Reiser utenfor Europa
      0
  3. 3. Hvor tror du at reiser på ferie i 2021?

    • Tror ikke jeg reiser på ferie
      7
    • Tror jeg reiser i Norge
      12
    • Tror jeg reiser i Norden utenfor Norge
      6
    • Tror jeg reiser i Europa utenfor Norden
      22
    • Tror jeg eiser utenfor Europa
      8
  4. 4. I hvilken grad tror du ferievanene til nordmenn endres _permanent_ etter coronapandemien?

    • Ingenting
      11
    • I liten grad
      30
    • I middels grad
      12
    • I stor grad
      2
  5. 5. I hvilken grad tror du turismen fra utlandet til Norge endres _permanent_ etter coronapandemien?

    • Ingenting
      11
    • I liten grad
      29
    • I middels grad
      13
    • I stor grad
      2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Åpenbart at corona påvirker reisevanene mtp alle restriksjonene som er der ute. :) 

Har dog ikke planlagt noe ferie i år, så i år blir det forså vidt begrenset med påvirkning for min del.

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬Signatur▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
-
Merko // Innlegget nyttig? Gjerne p%2FcCekIt6%2Fs%2Fc0055d5e8159ef002082002d4fdd957ea3f2f700997d71680fac236d7f76f2b8.png?alt=media&token=a4212806-1e92-4f27-8088-4e0a236dfdaceller p%2FcCekIt6%2Fs%2F8fad5e0eaf8e56c53a0435975507da422a2720d27948ca7425cfdaa539ce43fa.png?alt=media&token=65357791-b322-43bc-b72a-c0712e285364 innlegget!
Mine Anbefalte Chrome / Edge Plugins
Den store 3D-print tråden - Printer du?

Lenke til kommentar

Jeg var en av de som satt pris på helgeturer innimellom til søta bror, det har faktisk vært et savn da vi brukte det som en liten familieutflukt.

Har også hvert år dratt til bla. Spania enten på våren eller høsten evt. begge for å sykle og forlenge sesongen. 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

I år så blir du nok svært begrensa med reising. 

I framtida så trur eg at reiseaktiviteten blir litt redusert. Ikkje berre på grunn av korona, men også miljøfokuset og flyskam. Det vil nok bli langt dyrare å flyge, både på grunn av politiske miljøkrav men også fordi næringslivet kjem til å kutte ned på reiser for heller å bruke videomøter. Av den grunn blir det nok færre flyavgangar og mindre muligheit til å finne seg billigbilletar som privatperson. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234

Skulle endelig til utlandet, men det satte Corona en stopper for. Arbeidsgiver har og strengere reisebegrensnineer enn alle andre, så jippi...

Siden alt er så usikkert nåler jeg redusert forbruket til et minimum og kommer neppe til å bruke feriepengene de nest tre fire årene. Håper på å buffre penger mot potensiell arbeidsledighet. Sånn at jeg har slått fra meg tanken på å reise på ferie nest fem årene i alle fall. Muligens aldri igjen. 

Lenke til kommentar

Reisevaner.thumb.png.b3a4aa47814a633bc71a09aff4316049.png

Etter bare 10 stemmer begynner det å synes tydelig at:

- Årets reisevaner blir veldig annerledes fra fra normalen

- Veldig mange tror reisevaner endres permanent i liten eller middels grad

Men det er som nevnt bare 10 stemmer og dermed stor usikkerhet.

Endret av Simen1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Hadde planlagt 2 turer, 1 til Sverige og 1 til Drammen
Sverige turen ble det ikke noe av på grunn av stengte grenser og Drammen ble avlyst av arrangør 

Blir en tur til Sverige når grensene har vært åpne en stund og folk ikke kommer hjem med corona

Blir ferie til Drammen neste år og kanskje til Tyskland, men det får jeg se an

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
robertaas skrev (53 minutter siden):

Skjemaet ser ut til å legge opp til at man reiser bare én tur i året og da til bare én destinasjon. Jeg reiser normalt 24-25 ferieturer i året og da til Norge, Norden, resten av Europa og utenfor Europa. Umulig å svare fornuftig med det skjemaet.

Så det å reise på ferie er fulltidsjobben din?

Lenke til kommentar

Forrige år var ferie innenfor Europa, nærmere bestemt Spania.

I år blir året for å noen kortere utfarter/dagsturer for å gå endel topprurer. Overnattinger og restaurantbesøk blir nok kuttet ned på pga. smittevern, men også økonomi. Å spise ute hver dag slik som i utlandet med noe godt i glasset vil være en for stor kostnad. Tror flere tenker slik og er derfor spent på hvordan det går med norsk reiselivsbransje...

Endret av Wisd0m
Lenke til kommentar
2 hours ago, Wisd0m said:

Forrige år var ferie utenfor Europa, nærmere bestemt Spania.

I år blir året for å noen kortere utfarter/dagsturer for å gå endel topprurer. Overnattinger og restaurantbesøk blir nok kuttet ned på pga. smittevern, men også økonomi. Å spise ute hver dag slik som i utlandet med noe godt i glasset vil være en for stor kostnad. Tror flere tenker slik og er derfor spent på hvordan det går med norsk reiselivsbransje...

https://www.nhoreiseliv.no/vi-mener/koronavirus/nyhet/2020/hardt-rammet-nhobarometer/

– Selv om samfunnet gradvis åpnes opp igjen, og flesteparten av nordmenn skal feriere i Norge, ser det fortsatt bekmørkt ut for store deler av reiselivet og alle de permitterte som nå frykter for jobbene sine, sier Kristin Krohn Devold, administrerende direktør i NHO Reiseliv.

https://www.nhoreiseliv.no/vi-mener/koronavirus/nyhet/2020/tiden-renner-ut/

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...