Gå til innhold

Ticketmaster praksis ved refusjon


Anbefalte innlegg

Kom på i dag at jeg kjøpte billetter til Oslo Sommertid 2020 i fjor.
Arrangementet har selvfølgelig blitt avlyst, så jeg tenkte jeg skulle ta en kjapp sjekk med tanke på refusjon.
Min tanke var i utgangspunktet at dette ville skje automatisk, men det var selvfølgelig feil.

Det første jeg stusser på er følgende:
Siste frist for refundering: 16.06.2020
Arrangementet skulle finne sted 26.06.2020, altså 10 dager etter siste frist for refusjon?
 

På billetten står det følgende (altså 60 dager etter arrangementsdato):

Sitat

Kjøpt billett refunderes ikke. Ved avlyst arrangement refunderes billetten kun etter arrangørs bestemmelser, men ikke senere enn 60 dager etter arrangementsdato. Avgifter refunderes ikke. Følgeskade dekkes ikke.

Det står ingenting om hva faktisk avgiften omfatter på billetten, det kan jo ikke være fritt fram å selge billetter med skyhøye fiktive avgifter, og nekte kunde refusjon av dette?
 

Ref også forbrukerrådet sin veiledning rundt dette: https://www.forbrukerradet.no/rad-i-forbindelse-med-koronautbruddet/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sk0yern skrev (8 minutter siden):

Det står ingenting om hva faktisk avgiften omfatter på billetten, det kan jo ikke være fritt fram å selge billetter med skyhøye fiktive avgifter, og nekte kunde refusjon av dette?

Skyhøye avgifter er det vel ikke snakk om, på mine OverOslo billetter var billettprisen 995,- og avgiften utgjorde 40,- av disse. Avgiften står også oppført på PDF-billettene som du har fått tilsendt på epost, rett under prisen.

Utover det så syns jeg ticketmaster sin returordning har fungert smertefritt. Enkelt skjema som skal fylles ut så går resten av seg selv. Det tar litt tid, men det er jo som forventet nå som pågangen er som den er. 

 

 

Lenke til kommentar

Jeg ser jeg formulerte meg dårlig.

Poenget mitt er at det ikke kan være fritt fram å sette hvilken som helst avgift på en billett, uten å forklare hva faktisk avgiften går til?
Hvis ikke, så kan de jo endre praksis til å si at halve billettprisen faktisk er avgifter, og dermed slippe billigere unna med framtidige refusjoner.

Lenke til kommentar

Ettersom billettavgiften går til Ticketmaster og ikke arrangøren så ser jeg ikke for meg at det er et sannsynlig scenario. Hvis Ticketmaster skulle beholdt halve billettprisen selv så ville nok arrangøren solgt billettene direkte og tatt hele inntjeningen selv. 

Du kan gjerne mene at det er en teit avgift, men så vidt meg bekjent finnes det ingen lover som hindrer de i å legge til en billettavgift. Avgiften er godt kommunisert når du kjøper billettene og de opplyser om vilkårene sine. Så vil tro Ticketmaster har sitt på det tørre her. 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...