Gå til innhold

Anbefalte spill til kraftig PC


Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt meg en relativt kraftig PC som jeg skal benytte til grafisk arbeid. De viktigste komponentene er AMD Ryzen 9 3900x, Asus Geforce 2060 Super, 32 GB 3200 MHz RAM, AMD x570 chipset, raske disker og en full 4K skjerm.

Jeg ser jo at det er masse herlig og heftig grafikk i en del spill, men jeg er ikke noe glad i sånn "blod og gørr"-spill. Har veldig lyst til å se hvor god grafikk jeg kan oppleve på den nye PC-en, og ønsker derfor innspill til gode spill med god grafikk. Gjerne spill i sjangeren "Prince of Persia" og bilspill. Har ikke annet enn tastatur og mus til å styre med nå, men dersom spillopplevelsen blir bedre med gamepads eller joysticks, er det greit med anbefalinger der også :) 

Håper dere har litt å anbefale, på forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
firberblad skrev (4 minutter siden):

Flere forslag her:

https://www.gamingscan.com/best-looking-pc-games/

Kan vel legge til Red dead redemption 2 på PC.

I tillegg ser jo MS flight simulator lekkert ut. Når det kommer ut vel og merke.

Takk skal du ha :) Jeg ser også frem til MS FS, den bør ikke komme før til høsten. Sånn at vi rekker å nyte sommeren tenker jeg ;) 

Lenke til kommentar
6 hours ago, firberblad said:

Flere forslag her:

https://www.gamingscan.com/best-looking-pc-games/

Kan vel legge til Red dead redemption 2 på PC.

I tillegg ser jo MS flight simulator lekkert ut. Når det kommer ut vel og merke.

Det var mye rart på den lista fra Gamingscan, og mange av de spillene er nokså gamle og svært få av dem er særlig imponerende teknisk.

 

Av de mest imponerende spillene jeg har sett/spilt, så har de hatt RTX og DLSS(som jo GPU til TS støtter), disse er som følger:

Wolfenstein Youngblood - Sinnsykt pent og meget imponerende performance

Metro Exodus - Også fantastisk pent, ikke fullt så god performance

Shadow of the Tomb Raider - Også fantastisk pent, ikke fullt så god performance

Battlefield V

Spill jeg ikke har sett, men som også skal være meget imponerende er Red Dead Redemption 2 og Control.

Alle disse spillene har jo mye blod og gørr, men det er spillbransjen.

Lenke til kommentar

Utover de som allerede har blitt nevnt:

Forza Horizon 4 (Bilspill i en åpen verden. En slags mellomting mellom arcade/ikke-realisme og sim/realisme)
Assassin's Creed Origins og AC Odyssey (action RPG i historiske settinger. Origins tar sted i Egypt og Odyssey i Hellas)

Ellers så kommer Horizon Zero Dawn til PC nå i løpet av sommeren. Ikke har jeg spilt det selv og ikke vet jeg hvordan PC-versjonen blir, men det var i hvert fall et imponerende spill på PS4.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Leflus said:

Utover de som allerede har blitt nevnt:

Forza Horizon 4 (Bilspill i en åpen verden. En slags mellomting mellom arcade/ikke-realisme og sim/realisme)
Assassin's Creed Origins og AC Odyssey (action RPG i historiske settinger. Origins tar sted i Egypt og Odyssey i Hellas)

Ellers så kommer Horizon Zero Dawn til PC nå i løpet av sommeren. Ikke har jeg spilt det selv og ikke vet jeg hvordan PC-versjonen blir, men det var i hvert fall et imponerende spill på PS4.

Glemte å nevne Assassin's Creed Unity, som faktisk ser bedre ut enn nyere AC spill.

 

Hvis HZD på PC blir optimalisert noe i nærheten av PS4-versjonen kan det bli veldig imponerende. 

Endret av Croc Man
Lenke til kommentar
Croc Man skrev (59 minutter siden):

Glemte å nevne Assassin's Creed Unity, som faktisk ser bedre ut enn nyere AC spill.

 

Hvis HZD på PC blir optimalisert noe i nærheten av PS4-versjonen kan det bli veldig imponerende. 

Det har jeg ikke spilt ennå. Jeg skygget unna da jeg leste om lanseringsproblemene. ...men det er mulig jeg skal prøve et mer tradisjonelt AC igjen etter jeg gjør meg helt ferdig med Origins. Dog blir det sikkert Black Flag eller Syndicate denne gangen.

Lenke til kommentar
23 minutes ago, Leflus said:

Det har jeg ikke spilt ennå. Jeg skygget unna da jeg leste om lanseringsproblemene. ...men det er mulig jeg skal prøve et mer tradisjonelt AC igjen etter jeg gjør meg helt ferdig med Origins. Dog blir det sikkert Black Flag eller Syndicate denne gangen.

Unity er absolutt spillbart og fikset opp i dag, og det er ganske imponerende, siden vi nå har mye kraftigere PCer å kjøre det på. Det har sine svakheter, men det er veldig imponerende teknisk. Og stealthen er egentlig veldig bra til AC å være.

Lenke til kommentar

Selv om du sier at du ikke liker blod og gørr så må jeg nevne Battlefield V og Meteo Exodus som ser helt ekstremt ut med ray tracing og HDR. Far Cry 4 og 5 har også ganske bra grafikk, men som sagt del blod og gørr der. Er dessverre sånn at en del av spillene med best grafikk har en del blod og gørr :D 

Et annet spill, som er mer et «walk through» story-telling spill er Vanishing of Ethan Carter. Det som er litt tøft med grafikken i dette spillet er at alle texturer er hentet fra ekte bilder. Jeg vil si at grafikken er svært imponerende for å ikke være AAA spill. Anbefaler dette litt ukjente spillet på det sterkeste.

Forza Horizon 4 og Red Dead Redemption 2, som nevnt over har også svært god grafikk.

I tillegg må jeg nevne Batman Arkham Knight, selv om dette spillet er en del år, så vil jeg si at dette er et spill med grafikk finpusset helt ned på detalj nivå. Selv sømmene på klær, mønster i dekket på batmobilen, notisblokker og ark, alt har detaljer, og hadde dette spillet støttet ray tracing og hdr så ville det vært hands down det mest imponerende spillet jeg har vært borti rent grafikkmessig. Jeg vil påstå at grafikken er så god at man ikke engang trenger å være fan av Batman for å like spillet.

Ser også at Assassins Creed serien er nevnt. Unity har veldig god grafikk, men spiller man med hdr så vil jeg si origins og odyssey er hakket vassere på grafikk. Men alle tre spillene har fantastisk grafikk. 

I tillegg, verdt å nevne Cyberpunk 2077 som kommer i løpet av året. 

Med andre ord, veldig mange spill med god grafikk der ute, men disse er nok blant de som har satt mest inntrykk hos meg rent grafikkmessig (minus cyberpunk da som jeg kun har sett trailer av). 

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Emile the rat said:

I tillegg må jeg nevne Batman Arkham Knight, selv om dette spillet er en del år, så vil jeg si at dette er et spill med grafikk finpusset helt ned på detalj nivå. Selv sømmene på klær, mønster i dekket på batmobilen, notisblokker og ark, alt har detaljer, og hadde dette spillet støttet ray tracing og hdr så ville det vært hands down det mest imponerende spillet jeg har vært borti rent grafikkmessig. Jeg vil påstå at grafikken er så god at man ikke engang trenger å være fan av Batman for å like spillet.

Har akkurat orket meg til å fullføre Batman AK i disse corona-tider(blasta gjennom Asylum og City når de var nye, Knight tok noen år ekstra), og selv om spillet er veldig pent er det ikke akkurat cutting-edge. Spillmotoren er Unreal Engine 3, en spillmotor lansert i 2006 og føler det er ganske tydelig at man spiller et 7. gen spill oppskalert. Jeg spilte forøvrig i 1440p med alt makset og låst til 90 fps(som er maks spillet tillater) uten at PCen min så mye som svettet. For å være ærlig synes jeg en del konsoll-spill som feks Horizon, Spiderman og God of War ser mer imponerende ut, framerate-forskjeller til tross. Og sammenlignet med moderne RTX DLSS spill på PC så henger Batman Arkham Knight noen grafikkgenerasjoner etter.

Lenke til kommentar

Fps cappen kan enkelt fjernes.

Regner med du har full anti aliasing, og bruker nVidia gameworks? Det tyner iværtfall skjermkortet mitt i det spillet.

Jeg spiller alle spill på max grafikk, tar av anti aliasing dersom fps’en går under 100.

Spiderman og God of War ser helt ok ut for å være konsoll, men ser begrensinger med grafikk på konsoll. Ut ifra det oppsettet jeg spiller på så kan jeg ikke si jeg kjenner meg helt igjen i din beskrivelse av arkham knight. Selv om jeg er enig i at jeg gjerne skulle sett spillet med ray tracing og hdr.

DLSS gir mer fps, grafikkmessig er ray tracing og hdr de største gjennombruddene i ny tid. Men det krever som sagt RTX kort og hdr monitor :)

Men tenkte at arkham knight var verdt og nevne, selv om det såaagt begynner å dra på åra ;) 

Endret av Emile the rat
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Emile the rat said:

Fps cappen kan enkelt fjernes.

Regner med du har full anti aliasing, og bruker nVidia gameworks? Det tyner iværtfall skjermkortet mitt i det spillet.

Jeg spiller alle spill på max grafikk, tar av anti aliasing dersom fps’en går under 100.

Spiderman og God of War ser helt ok ut for å være konsoll, men ser begrensinger med grafikk på konsoll. Ut ifra det oppsettet jeg spiller på så kan jeg ikke si jeg kjenner meg helt igjen i din beskrivelse av arkham knight. Selv om jeg er enig i at jeg gjerne skulle sett spillet med ray tracing og hdr.

DLSS gir mer fps, grafikkmessig er ray tracing og hdr de største gjennombruddene i ny tid. Men det krever som sagt RTX kort og hdr monitor :)

Men tenkte at arkham knight var verdt og nevne, selv om det såaagt begynner å dra på åra ;) 

Ja, alt var på. Tenkte 90 fps var nok uansett i et cinematisk spill som dette. 

Vel, har du ikke spilt moderne spill med RTX og DLSS så er det ikke sikkert at du er observant på Batman AK begynner å se litt gammeldags ut. Men ta et enda eldre spill som feks AC Unity, så syns jeg det ser endel mer imponerende ut enn AK. Det er dog elendig optimisert, måtte slå på FXAA for å få spillet opp på rundt 80-90 fps. Den dyre AAen tanka spillet ned til 50 fps uten at det så noe bedre ut.

Lenke til kommentar
Croc Man skrev (4 timer siden):

Ja, alt var på. Tenkte 90 fps var nok uansett i et cinematisk spill som dette. 

Vel, har du ikke spilt moderne spill med RTX og DLSS så er det ikke sikkert at du er observant på Batman AK begynner å se litt gammeldags ut. Men ta et enda eldre spill som feks AC Unity, så syns jeg det ser endel mer imponerende ut enn AK. Det er dog elendig optimisert, måtte slå på FXAA for å få spillet opp på rundt 80-90 fps. Den dyre AAen tanka spillet ned til 50 fps uten at det så noe bedre ut.

?

Leste du innlegget mitt ser du at jeg har spilt flere spill med ray tracing, og ac unity. Jeg mener arkham knight ser bedre ut enn unity. Det er greit at vi har litt ulik opplevelse av spillene, men å hevde at arkham knight ser gammeldags ut er vel å dra den litt langt?

 

 

Lenke til kommentar

Jeg måtte kjøpe ny PC for å klare å kjøre "Satisfactory" bedre. (Sånn noenlunde i samme område som din.) Er nok ikke egentlig det tyngste spillet å kjøre, men det blir utfordrende for en PC jo større fabrikk man bygger, og verden er i hvert fall ganske pen å se på, så tenkte det kunne nevnes.

Kan være et bra spill for de som ikke er så stor fan av blod og gørr, men fabrikkbygging er en smalere nisje enn FPS, så er nok ikke alle som syns det er spesielt spennende. Men jeg har nok brukt omkring 500 timer på det...  Nå er det tilgjengelig på steam:

 

Endret av Espen Hugaas Andersen
Lenke til kommentar
2 hours ago, Emile the rat said:

?

Leste du innlegget mitt ser du at jeg har spilt flere spill med ray tracing, og ac unity. Jeg mener arkham knight ser bedre ut enn unity. Det er greit at vi har litt ulik opplevelse av spillene, men å hevde at arkham knight ser gammeldags ut er vel å dra den litt langt?

 

 

Var litt i overkant trøtt i natt når jeg svarte sikkert ?

AK er fortsatt veldig pent, og hevder seg veldig på art direction, egentlig hele Arkham serien. Når jeg sier det ser litt gammeldags så sikter jeg egentlig mest til karaktermodellene, og animasjoner i ansikt osv. Det gjelder forsåvidt AC Unity også.

Lenke til kommentar
Croc Man skrev (2 timer siden):

Var litt i overkant trøtt i natt når jeg svarte sikkert ?

AK er fortsatt veldig pent, og hevder seg veldig på art direction, egentlig hele Arkham serien. Når jeg sier det ser litt gammeldags så sikter jeg egentlig mest til karaktermodellene, og animasjoner i ansikt osv. Det gjelder forsåvidt AC Unity også.

Enig, jeg og en kompis gjorde faktisk narr av mimiken til karakterene i Arkham Knight når vi spilte det. Så noen forberdringer er det :) 

Pluss at jeg vet noen kritiserer mapping i spillet, selv om jeg personlig ikke har noe imot det. Skal sies at mappingen ville sett bedre ut med ray tracing.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...