Gå til innhold

Så er det kommet hit-krav om å fjerne statuer


Anbefalte innlegg

Jeg har observert det klart og tydelig og sier det klart og tydelig - BLM er ikke antirasister, de er ytterliggående ekstremister som er ute etter å ødelegge og splitte folk. Og står for en ideologi som er ganske lik den som herjet Kina under kulturrevolusjonen og Pol Pots Kambodsja. Nå KREVER de å fjerne statuene av Winston Churchill og Ludvig Holberg og har en underskriftkampanje med over 3000 som har signert. SKREMMENDE! Demonstrasjonen på fredag var bare starten. Dette er et meget ekstremistisk og farlig miljø som har fått fotfeste og indoktrinerer de unge. Så hva tror dere? Motstandskampen mot nazismen står sterkt i nordmenns bevissthet og hvem som frontet kampen. Churchill hadde sine svin på skogen men var et barn av sin tid og statuen er reist som en takk til Storbritannia for seieren over Hitler. Og Holberg er en av våre fremste forfattere. Statuen er reist for hans litterære prestasjoner, ikke på grunn av invistering i slavehandler. Men Churchill og Holberg var barn av sin tid. Det samme var Mohammed. Noen på ytre høyre vil forby islam og Koranen og peker på at Mohammed hadde slaver og beordret massakrer. Men igjen - barn av sin tid. Hva mener dere? Vil de få dette gjennom? Vil de lykkes gjennom psykisk terrorisering av kulturministeren eller andre på Twitter tivnge det gjennom? Eller vil folk sette foten ned og si at NOK ER NOK? Og skal vi kaste vrak både på motstandskampen og på norske teater- og litteraturhistorie for p blidgjøre noen ekstremister som uansett aldri vil få nok likevel? Kan vi vente oss mer demonstrasjoner samt opptøyer og vandalisering i Oslos gater? Riving av historiske minnesmerker er starten på sivilisasjonsforfall.

Link:

https://www.opprop.net/signatures.php?tunnus=ta_ned_slavehandler-statuene_i_norge&page_number=308&num_rows=10

Endret av Morromann
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og Olav Tryggvason på sokkelen i Trondheim?  Han var vel en terrorist og trelle-eier/-handler?  Påminnelser om en viss Muhammad bør vel også fjernes av samme grunn? Og enn ennen, Abraham, menget seg med trell-kvinnen, Hagar (første Mosebok, kapittel 16), som i følge legenden fikk en ublid skjebne etter at hun ble brukt av sine eiere. Vekk med alle påminnelser om han !

På tide å skrive om historien så den blir politisk riktig nå ?

Vi er vel forøvrig alle etterkommere etter drapsmenn og voldtekts-forbrytere. Går en lenge nok tilbake i evolusjonen så finner en sikkert at vår forfedre spiste barna til naboen.

Endret av lada1
  • Liker 4
Lenke til kommentar
lada1 skrev (2 timer siden):

Og Olav Tryggvason på sokkelen i Trondheim?  Han var vel en terrorist og trelle-eier/-handler?  Påminnelser om en viss Muhammad bør vel også fjernes av samme grunn? Og enn ennen, Abraham, menget seg med trell-kvinnen, Hagar (første Mosebok, kapittel 16), som i følge legenden fikk en ublid skjebne etter at hun ble brukt av sine eiere. Vekk med alle påminnelser om han !

På tide å skrive om historien så den blir politisk riktig nå ?

Vi er vel forøvrig alle etterkommere etter drapsmenn og voldtekts-forbrytere. Går en lenge nok tilbake i evolusjonen så finner en sikkert at vår forfedre spiste barna til naboen.

Jeg må si jeg er skremt over det som skjer i et forrykende tempo nå. Statuer fjernes, filmer fjernes, komedier fjernes, ting som INGEN utenom et sært universitetsmiljø har med for mye fritid har funnet rasistisk og krenkende. BBC har gått fra konseptene fullstendig og opptrer psykotisk med sensuriveren. Monty Python er de neste som skal slettes regnes jeg med. Jeg håper noen har vett til å stanse denne galskapen. Alle denne elimineringen av historie og kultur har INGENTING med å fordømme rasistisk politivold å gjøre. Det minner mer om kulturrevolusjonen i Kina.

Every record has been destroyed or falsified, every book rewritten, every picture has been repainted, every statue and street building has been renamed, every date has been altered. And the process is continuing day by day and minute by minute. History has stopped.

Dette er ikke en fersk kommentar til det som skjer nå. Det stod i en bok skrevet i 1948.

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
lada1 skrev (3 timer siden):

Og Olav Tryggvason på sokkelen i Trondheim?  Han var vel en terrorist og trelle-eier/-handler?  Påminnelser om en viss Muhammad bør vel også fjernes av samme grunn? Og enn ennen, Abraham, menget seg med trell-kvinnen, Hagar (første Mosebok, kapittel 16), som i følge legenden fikk en ublid skjebne etter at hun ble brukt av sine eiere. Vekk med alle påminnelser om han !

På tide å skrive om historien så den blir politisk riktig nå ?

Vi er vel forøvrig alle etterkommere etter drapsmenn og voldtekts-forbrytere. Går en lenge nok tilbake i evolusjonen så finner en sikkert at vår forfedre spiste barna til naboen.

Ergo må hele menneskeheten forbys. Det er ikke nok å være den man er. Det fikk en serbisk fotballspiller i USA erfare fordi HANS KONE twitret noe mot den hellige og ufeilbarige rerligionen BLM som ikke ble godtatt.Samtidig går unge jenter ut i sosiale medier og fordømmer foreldrene sine om de ikke hyller BLM-bevegelsen. Denne massespyskosen er størst i USA og England men elementer av den finner vei til Norge også.

Endret av Morromann
  • Liker 2
Lenke til kommentar
logaritmemannen skrev (20 minutter siden):

Veldig godt spørsmål. Jeg håper det, men tror ikke at det kommer til å skje, ikke så lenge folk er redd for å bli kalt "rasist" og alt mulig annet. 

Folk bør skaffe seg eksemplarer av 1984 før det er for sent også. Den boka kan bli det neste offeret for sensurkniven. Det "farligste" med den er jo at de som leser den kan få innsikt i hvordan et totalitært samfunn oppstår og hva man må være på vakt mot og det kan de ikke ha noe av. Jeg tror den er forbudt i Nord-Korea og vi vet jo grunnen til det.

Men jeg ser at representatner for Høyre sier nå at kravet om fjerning av statuer er ekstremistisk vås - bra. Vi kan ikke overlate slikk kritikk til FRP for da vil ingen høre. Også Slagsvold i SP kommer med forsiktig kritikk selv om den er forsiktig. Vi må aldri vike en tomme. Det er folk der ute som ikke er opptatt av å bekjempe rasisme, men for å skaffe seg KONTROLL over ditt og mitt liv og bruker dette som en brekkstang. Mange av dem er narsisister og slike er livsfarlige å ha rundt seg. Det er naivt å tro at det i våre samfunn ikke befinner seg folk rundt oss som om de hadde hatt muligheten ville beordret henrettelse av de som ikke delte synspunktene deres. Slike er akltive i alle diktaturer, så det er naivt å tro at de ikke vandrer rundt oss.

USA og Stobritannia spinner nå fullstendig ut av kontroll for hver time som går og vi kan ikke la den galskapen skje her.

Endret av Morromann
  • Liker 2
Lenke til kommentar
logaritmemannen skrev (15 minutter siden):

Enten så bør man slå ned hardt på dette og bli ferdig med det, eller så trekker man seg unna. En sånn mellomting som hender nå sluker ressurser og følger en krigstaktikk som likner dette: https://en.wikipedia.org/wiki/Attrition_warfare

Psykologisk utmattelseskrig. De aktivistene som herjer er som små barn som legger seg ned på gulvet og hyler og skriker vilt til foreldrene har gitt etter og de har fått viljen sin. Slikt skal man ikke gi etter for men ignorere. 

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mye fokus på slaveri nå. Var ikke så mange år siden en avis hadde en serie (sweatshop tror jeg den het) om hvordan det var å jobbe på klesfabrikkene i asia. Jobbing hele dagen, hver dag, i relativt dårlige arbeidsforhold, bare for å ha nok penger til å overleve. I praksis virker det som slaveri for meg, bortsett fra at det ikke kalles det. De er ikke tvunget til å jobbe slik, men alternativet er vel å sulte ihjel. Men i stedet for å bry seg om dette, bryr folk seg om statuer av typer som har vært døde i hundrevis av år.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Elefantmesteren skrev (Akkurat nå):

Mye fokus på slaveri nå. Var ikke så mange år siden en avis hadde en serie (sweatshop tror jeg den het) om hvordan det var å jobbe på klesfabrikkene i asia. Jobbing hele dagen, hver dag, i relativt dårlige arbeidsforhold, bare for å ha nok penger til å overleve. I praksis virker det som slaveri for meg, bortsett fra at det ikke kalles det. De er ikke tvunget til å jobbe slik, men alternativet er vel å sulte ihjel. Men i stedet for å bry seg om dette, bryr folk seg om statuer av typer som har vært døde i hundrevis av år.

Reel slavehandel med slavemarked skjer i Libya - I DAG! I landet som vi "frigjorde" i 2011.

Lenke til kommentar

Kan banne på at jeg tidligere i dag havnet på ei Twitter side der viste til et videoklipp og hvor ei statue av en som visstnok jobbet for å bli kvitt slaveriet i Amerika, ble nå forsøkt angrepet av bermen, eller "demonstranter", så det blir nok mer av den slags fremover.

Tøft å være statue om dagen, for ikke nok med at dem blir driti og pissa ned, men nå er dem fritt vilt, og virker ikke som folk er spesielt opptatt av annet enn å rive og ødelegge mest mulig, uansett bakgrunn eller historie.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man kan ikke se bort ifra at det kan være høyere grad av NPD hos de mest ekstreme demonstrantene enn hos vanlige folk. Det er neppe hele forklaringen, slik jeg ser det. Man skal ikke se bort ifra faktorer som f.eks. oppvekst med lite grensesetting både hos foreldre og andre autoritetspersoner, samt diverse universitetsgrader i fag som i liten grad har faste rammer, der man har mindre mulighet til å kontrollere teorier opp mot virkeligheten på en vitenskapelig måte. Da kan man ende opp med å få det som i vanliges øyne er spinnville teorier, som aldri har blitt forsøkt motbevist av likemenn. 

Endret av logaritmemannen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
13 minutes ago, Elefantmesteren said:

Mye fokus på slaveri nå. Var ikke så mange år siden en avis hadde en serie (sweatshop tror jeg den het) om hvordan det var å jobbe på klesfabrikkene i asia. Jobbing hele dagen, hver dag, i relativt dårlige arbeidsforhold, bare for å ha nok penger til å overleve. I praksis virker det som slaveri for meg, bortsett fra at det ikke kalles det. De er ikke tvunget til å jobbe slik, men alternativet er vel å sulte ihjel. Men i stedet for å bry seg om dette, bryr folk seg om statuer av typer som har vært døde i hundrevis av år.

Dersom det rett og slett ikke finnes tilstrekkelig med timer i døgnet, for å oppnå en eller annen form for frihet, gjennom arbeid/økonomi, er det i praksis snakk om det man kaller lønnslaveri; De får lønn, men det er i realiteten bare en illusjon.
vanlige slaver fikk jo også kost og losji i en eller annen grad.
Folk bryr seg om dette, men jobben mot bedring er kjedelig og usexy, samt at dette ofte er et element til produksjon av varene som sponser de kommersielle tabloidene.
Dermed ikke veldig matnyttig å granske grundig, samt at dekningen i seg selv, gjerne kritiserer forbrukersamfunnet, igjen; Ikke matnyttig.
Hysteriske polariserende nyheter om rivning av statuer og slikt derimot, er ganske ufarlig og trykke, og setter sinnene i kok på begge sider av gjerdet.

Endret av Atib Azzad
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (10 minutter siden):

Dersom det rett og slett ikke finnes tilstrekkelig med timer i døgnet, for å oppnå en eller annen form for frihet, gjennom arbeid/økonomi, er det i praksis snakk om det man kaller lønnslaveri; De får lønn, men det er i realiteten bare en illusjon.
vanlige slaver fikk jo også kost og losji i en eller annen grad.
Folk bryr seg om dette, men jobben mot bedring er kjedelig og usexy, samt at dette ofte er et element til produksjon av varene som sponser de kommersielle tabloidene.
Dermed ikke veldig matnyttig å granske grundig, samt at dekningen i seg selv, gjerne kritiserer forbrukersamfunnet, igjen; Ikke matnyttig.
Hysteriske polariserende nyheter om rivning av statuer og slikt derimot, er ganske ufarlig og trykke, og setter sinnene i kok på begge sider av gjerdet.

Men slavehandelen i Lybia er ikke LØNNSLAVERI, det er reelt og ekte. Og det er nålevende vestlige politikere sin skyld. Og blant disse finner vi en afro-amerikansk president.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Morromann said:

Men slavehandelen i Lybia er ikke LØNNSLAVERI, det er reelt og ekte. Og det er nålevende vestlige politikere sin skyld. Og blant disse finner vi en afro-amerikansk president.

Lønnslaveri er også reellt og ekte, men ja, det foregår slaveri i Lybia som en temmelig direkte konsekvens av vestlig innblanding, hudfarge er heller ikke noe hinder mot å ta svake valg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Hvis de først skulle rive ned statuer så finns det en del av Stalin i eks-Sovjet republikker (men la statuene av Bruce Lee være i fred , utroskap til tross.....)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...