Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skumsprøyte til bilvask. Hvilken?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har denne https://bilnerden.no/north-detailing-foam-lance, og meget fornøyd med den. Har også en som fulgte med AVA høytrykksspyleren, og den er skikkelig dårlig i forhold. Bare plastikk, og den lager ikke skikkelig tjukt skum

Men den er litt topptung pga messingkonstruksjonen, så den elsker å velte. Og da renner såpa ut. Men men. Betalte riktignok ikke 449 for den, 

Lenke til kommentar
newman221 skrev (5 timer siden):

Jeg har denne https://bilnerden.no/north-detailing-foam-lance, og meget fornøyd med den. Har også en som fulgte med AVA høytrykksspyleren, og den er skikkelig dårlig i forhold. Bare plastikk, og den lager ikke skikkelig tjukt skum

Men den er litt topptung pga messingkonstruksjonen, så den elsker å velte. Og da renner såpa ut. Men men. Betalte riktignok ikke 449 for den, 

 

liehen skrev (7 timer siden):

Regner med du har en høyttrykkspyler? I så fall får du sannsynligvis en skumsprøyte til den. Jeg bruker Kärcher sin og den fungerer fint til mitt bruk. En detailer har sikkert andre meninger. Jeg vil påstå at det er viktigere hvilken skumsåpe du velger. Ellers kan det være greit å sjekke forumet på https://www.detailersclub.no/

Jeg har ikke høytrykkspyler men tenkte på slike som man selv pumper inn luft i med en innebygget pumpe. Jeg pleier å vaske bilen på et Kärcher vaskeanlegg, men tror ikke at det er mulig å koble til noe på høytrykkssprøytene der.

Lenke til kommentar
Lyncs skrev (1 time siden):

Hvorfor ikke? Finnes det noen regler for slikt?

Det står i reglene hos alle vaskeplassene jeg har brukt

Har noe med miljøet å gjøre, at de bruker vaskemidler som er miljøvennlige og at de har et renseanlegg som hindrer at middlene kommer ut i naturen

Lenke til kommentar
Dubious skrev (22 timer siden):

Det står i reglene hos alle vaskeplassene jeg har brukt

Har noe med miljøet å gjøre, at de bruker vaskemidler som er miljøvennlige og at de har et renseanlegg som hindrer at middlene kommer ut i naturen

Jeg bruker høytrykkshampoen fra Biltema og antar at den ikke hadde vert lovlig å selge om den ikke tifredsstillte kravene med hensyn på miljøet.

Lenke til kommentar

Den er lovlig å bruke på egen gårdsplass. Problemet med slike profesjonelle vaskehaller er at det er krav om oppsamling, utskilling og rensing av kjemikalier før det sendes tilbake til det kommunale avløpsnettet. Om selskapet ikke har kontroll på hvilke kjemikalier som benyttes er det ikke sikkert at rensesystemet fungerer. Det er derfor det ikke er tillatt å benytte egne kjemikalier. 

og som alltid er det noen som finner på å vaske bilen med zalo, grønnsåpe og eddik (siden det kan benyttes på alt), så kjekt om systemet oppfordrer til å bruke skikkelige ting. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...