Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor kjøpe vindusviskermotor til 2005 Hyundai Atos?


Anbefalte innlegg

Jeg trenger en vindusviskermotor til en 15 år gammel Hyundai Atos Prime og lurer på hvem sm selger slikt her til lands? Jeg kan skifte den selv.

Jeg finner flere steder som tilsynelatende har denne delen, men den har et annet delenr. enn den som står på vindusviskermotoren som er i bilen. Det kan jo hende at en nyere vindusviskermotor til en nyere modell av bilen fungerer, og det er den som selges, men hvem kan jeg spørre om slikt? Det finnes jo mange selgere av bildeler i Norge (bare å søke på "deler til bil") men ut av de tusenvis av delene disse firmaene selger kan de umulig vite hva som passer til hva.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en bakre vindusviskermotor til en 2005 Hyundai Atos Prime ("Atos combi-coupe MX" kommer opp om jeg taster inn registreringsnr. på bildelefirmaer) jeg ser etter.

Den som er i bilen fra før er merket "Kamco, license Bosch, Made in Kores" og har påskrevet delenr.  98700-05500.
Om jeg søker etter "vindusviskermotor bak" til denne bilen (de fleste slike nettsider spør ofte etter registreringsnummeret, og da går jeg ut fra at de faktisk viser deler som fungerer til akkurat denne bilen... iallefall i teorien) kommer delenr. 98700-02000 opp som originaldelenr.

For eksempel her hos AutoDoc som jeg kan få kjøpt en ny Meat & Doria vindusviskermotor for ca. kr. 1220 + moms/frakt.

Er litt usikker på om jeg skal fortsette å lete etter en med det eksakt samme delenr. eller gå ut fra at denne kan brukes. Har forresten aldri hørt om "Meat & Doria" før og vet ikke hva slags kvalitet det er snakk om. Når jeg først bruker tid på å skifte ut vil jeg gjerne ha noe som varer en stund ?

PS: det er vil ikke så mye hjelp å få om jeg kontakter Hyundai Norge -de vil vel bare selge nye biler ?

 

 

Endret av minimax
Lenke til kommentar

Ja, jeg fant også en brukt en (kanskje den samme), men en slik del har jeg lyst til å kjøpe ny.

Spørsmålet da er om -02000 og -05500 modellene kan byttes om hverandre. 02000 kommer jo opp på mange nettbutikker for bildeler om jeg legger inn bilens registreringsnr. men jeg vet ikke om dette er korrekt.

Hvor kan jeg evt. spørre om -02000 faktisk går til denne bilen?

Lenke til kommentar

Regner med at merkeforhandlern i Norge fint kan skaffe deler til en 2005 modell. Er nok heller prisen du ikke vil høre. 

 

Det som irriterer meg grønn er at når man søker etter deler, så kommer de utenlandske sidene opp på søket uansett om de har delen eller ikke. Euroodel, Autodoc osv. 

Lenke til kommentar

Enig -ganske irriterende når man ser etter norske sider.

Er det noen norske deleforhandlere du vil anbefale?

Jeg skal prøve å ta kontakt med Hyundaiforhandleren og høre hva de sier om pris og tilgjengelighet. Når jeg skal gjøre jobben selv er det jo ikke sikkert det blir så dyrt alt i alt. Og de vet sikkert det med delenummer også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...