Gå til innhold

Utvide Wifi dekning til garasjen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser jeg skummet litt fort forbi i posten her, hvor folk allerede har nevnt extender / forsterker ol ja..

Men ja, den trenger strøm i tillegg til kabel fra ruteren. Jeg mener på at disse extenderene kan også koble seg på eksisterende WiFi slik at du slipper å strekke kabel til boksen.

Da skal den videreføre WiFi-signalet bort til garasjen din.

Wi-Fi Extender Buying Guide - D-Link BlogD-Link Blog

Lenke til kommentar

Leit at det ikke fungerte da. Min har som sagt fungert utmerket. Da er nok en extender eller et aksesspunkt billigste løsning. En kraftigere router koster jo langt mer og du får dobbelt NAT. Skal man utvide wifi er aksesspunkt veien å gå hvis man skal ha det skikkelig som nevnt tidligere. 

Edit: glem det med dobbelt NAT, jeg tenkte på 2 routere ikke 1..

Endret av strike_
Lenke til kommentar

Problemet mitt er at det ikke er noen kontaktuttak mellom routeren der den er i dag og garasjen. Så jeg må ha noe som forsterker signalene i retning garasjen. 

jeg trenger som sagt ikke noen voldsomme hastigheter så det er ikke viktig. Men jeg trenger greit og stabilt signal. 

Lenke til kommentar
ilpostino skrev (3 minutter siden):

Hva med å utvide nettverket med Mesh nettverk?

Joda, men det blir jo veldig kostbart for å få wifi i garasjen når eneste formålet er at jeg skal lage en garasjeportåpner som er appstyrt. Da kan jeg jo like godt bestille ny portåpner ferdig montert. 

Dessuten må jeg vel ha tre mesh enheter? En som står ved routeren som er koblet til denne samt strøm, en som står midt i mellom router og garasje (noe som ikke er mulig da jeg ikke har kontakter mellom router og garasje) og en i garasjen?

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (På 25.6.2020 den 17.51):

Fikk somlet meg til og kjøpt en slik tp link power plug i dag for å utvide nettverket. Det fungerte i beste fall dårlig.

Bare en liten tanke om dette: har du 3-fase inn i sikringskapet? 
Hvis så, kanskje de to enhetene var plugget inn på forskjellige faseledere. I såfall er det ikke sikkert det er direkte forbindelse mellom dem, signalet må via transformatorstasjonen.
Har ingen erfaring med slike enheter, men tenker meg at det kan være en forklaring på at noen opplever at det fungerer helt OK mens det ikke fungerer for andre. Det er ikke lett å vite hvilke faseledere kursene er koblet til.

Lenke til kommentar

En liten oppdatering her. De power plug enhetene jg kjøpte viste seg å fungere allikevel. Når man ikke leser bruksanvisningen så kan man jo takke seg selv egentlig. Problemet var at jeg byttet om på kontaktene, så wifi delen var inne mens den som skulle kobles til routeren var i garasjen. Det kan jo umulig gå bra ?

Nå får jeg ca. 20-30Mb hastighet i garasjen trådløst og det holder i massevis til det bruket jeg har. 

Lenke til kommentar

Joda, jeg bare antok at den største enheten var den som skulle være nærmest routeren. Men det var det altå ikke. Jeg har ingen problemer med å inrømme blemmen jeg gjorde. Det er slik man lærer :)

Når det er sagt, så hadde jeg aldri skjønt at jeg hadde koblet det feil, hvis jeg leverte den tilbake. :)

Endret av Bjerknez
Lenke til kommentar
1 hour ago, Bjerknez said:

Problemet var at jeg byttet om på kontaktene, så wifi delen var inne mens den som skulle kobles til routeren var i garasjen. Det kan jo umulig gå bra ?

Haha.. ? Bra du bestemte deg for å lese bruksanvisningen å teste igjen da. Hvordan er dekningen da? Stabilt? Min har som sagt fungert utmerket overalt hvor jeg har testet den, så syntes det var merkelig at det ikke funka hos deg, tenkte det måtte være noe med strømnettet ditt eller noe.

Lenke til kommentar
strike_ skrev (5 timer siden):

Haha.. ? Bra du bestemte deg for å lese bruksanvisningen å teste igjen da. Hvordan er dekningen da? Stabilt? Min har som sagt fungert utmerket overalt hvor jeg har testet den, så syntes det var merkelig at det ikke funka hos deg, tenkte det måtte være noe med strømnettet ditt eller noe.

Dekningen er veldig bra. Fungerer i garasjen der den befinner seg, og stort sett på hele tomten. Vertfall på den delen av tomten jeg pleier å befinne meg. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...