Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Er psu ødelagt? (Kort Video)


Anbefalte innlegg

Når jeg prøver å  skru på maskinen så er det litt lys og viftene spinner en runde før de gir seg. I videoen under så har jeg koblet ut strømmen til skjermkortet men det skjer det samme med eller uten skjermkortet tilkoblet. 

 

Kan det være noe annet enn psu? 

 

 

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva led opp til dette da? Har du rørt noe i maskinen? Vært lyn ute? Fraktet maskinen i en bil?

Kan tyde litt på PSU siden den slår seg av en igjen så raskt, men det kan jo og være en kortslutning på hovedkortet eller noe så PSU slår seg av raskt med vilje.

Får du annet symptom om du tar ut rambrikkene?

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Complexity skrev (11 minutter siden):

Hva led opp til dette da? Har du rørt noe i maskinen? Vært lyn ute? Fraktet maskinen i en bil?

Kan tyde litt på PSU siden den slår seg av en igjen så raskt, men det kan jo og være en kortslutning på hovedkortet eller noe så PSU slår seg av raskt med vilje.

Får du annet symptom om du tar ut rambrikkene?

Jeg har ikke gjort noen ting med maskinen på lenge. Jeg skal teste litt mer når jeg kommer hjem fra jobb 

Lenke til kommentar
7 minutes ago, Eriksendrul said:

For så og koble en og en komponent tilbake? 

Napp ut alt først å se om maskinen slår seg på. Om den gjør det kan du begynne å koble inn en og en ting.

Den vil jo selvfølgelig ikke klare å slå seg ordentliig på om du fjerner ram osv, men se om den holder seg lengere påslått.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Complexity skrev (11 minutter siden):

Napp ut alt først å se om maskinen slår seg på. Om den gjør det kan du begynne å koble inn en og en ting.

Den vil jo selvfølgelig ikke klare å slå seg ordentliig på om du fjerner ram osv, men se om den holder seg lengere påslått.

Hva er det sikreste tegnet på at det er psu? Det har skjedd noe lignende før, da tok jeg maskinen fra hverandre og satt dem sammen igjen, så har den fungert siden . Men da gikk viftene kontinuerlig da jeg først prøvde å skru den på, ikke sånn som nå at den bare gir strøm litt så skrur seg av

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Eriksendrul said:

Hva er det sikreste tegnet på at det er psu? Det har skjedd noe lignende før, da tok jeg maskinen fra hverandre og satt dem sammen igjen, så har den fungert siden . Men da gikk viftene kontinuerlig da jeg først prøvde å skru den på, ikke sånn som nå at den bare gir strøm litt så skrur seg av

Om du kobler bort alt og jumpstarter PSU ved å kortslutte pinnene (grønn og jord) for å starte den - og PSU fortsatt ikke starter..
Det er vel det sikreste tegnet på at det er PSU.

 

post-18544-0-27192000-1523372613.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...