Gå til innhold

[Løst] 2 monitorers oppsett - litt rar opplevelse med mus


Anbefalte innlegg

Byttet ut skjermer og landet på konfigurasjonen:

4K monitor + 1440p monitor

Musepeker oppfører seg som før på 1440p, mens på 4K monitoren så går den tregt som sirup og hakkete. Nå er det en 4K 120Hz gaming-TV da. LG CX.

Skal man kunne stille dette forskjellig på ene skjermen til den andre? Eller er bare Windows så spesiellt rundt dette? Fikk ikke tak i riktig lengde HDMI 2.1, så måtte gå for en HDMI 2.0 i en overgangsperiode for å begynne å prøve skjermen ut litt.

Skjermkortet som må drive disse to sliter kanskje, ikke vet jeg. Når jeg har klonet skjermen så henger 4K-skjermen litt etter i Youtube-avspilling. Nå har jeg bare laget det til utvidet skjermflate istedet, og det er da musepeker oppfører seg slik. Jeg synes også at tekst er noe kornete når jeg skriver dette her. Men det kan kanskje ha noe å gjøre med at oppløsningen er sykt mye mere detaljert nå enn før?

PC specs:

- 64 Gig RAM

- Zen2 3700x

- GPU 5600XT 2020-modell fra AMD

EDIT:

Det småforandrer seg jo noe når en går fra 125 % skjermvisning til 100 % eller 150 %. Men det er skikkelig muse-lag uansett valg

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje fasiten faktisk lå her? Kan virke sånn. Tror ikke dere jeg er på riktig spor her? Innlegget er ikke ment som en bump. Men snarerer for at folk ikke skal kaste vekk mer tid enn nødvendig på meg her:

Frekvens-skjermen_svaret-her-kanskje.thumb.JPG.cea690d36b1a7945411e3c273b602280.JPG

 

Edit:

Herregud for en forskjell i 120 Hz oppsett :lol:

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...