Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Et spørsmål om boligsalg


Boligselger

Anbefalte innlegg

Jeg skal selge boligen min som det gjennom de siste årene har vært litt kluss med. Jeg har selvsagt opplyst kjøper om de problemene som har vært. Det jeg ikke har gjort er å "konkludere", med at det mest sannsynlig finnes andre problem også, siden de feilene som er avdekket viser at her har det vært en useriøs aktør som har oppført boligen.

Det må påpekes at ingen andre feil er avdekket, og jeg vet ikke om noen flere feil og mangler. Både jeg og kjøper skal ha nødvendig kjøper/selger forsikring.

Kan jeg få problemer med dette senere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har opplysningsplikt og kjøper har undersøkelsesplikt. 

Litt avhengig av hvilke feil det er snakk om så høres det ut til at det er selgers undersøkelsesplikt når du har gitt han all informasjonen om boligen som du kjenner til. Hvor vidt det bør undersøkes nærmere er like mye opp til kjøper.

Lenke til kommentar
Marzo skrev (20 timer siden):

Du har opplysningsplikt og kjøper har undersøkelsesplikt. 

Litt avhengig av hvilke feil det er snakk om så høres det ut til at det er selgers undersøkelsesplikt når du har gitt han all informasjonen om boligen som du kjenner til. Hvor vidt det bør undersøkes nærmere er like mye opp til kjøper.

Ei tvist vil vel uansett bli ein sak mellom forsikringsselskapene til kjøper og selger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...