Gå til innhold

Blizzard avlyser presentasjonen av World of Warcraft: Shadowlands


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Randalf the Black skrev (Akkurat nå):

Har det noe å si hva det er?

Tror de fleste av oss overlever uten denne presentasjonen uansett.

Ja selvfølgelig overlever vi. Spill nyheter er langt ifra noe viktig selv om nok mange hadde satt pris på det i et år som har vært helt for jævlig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Men hvor setter en grensen? Det skjer mye jævlig i verden hver eneste dag som ikke nødvendigvis har med rase å gjøre, men ingen utsetter lanseringene sine i solidaritet til de.

En annen ting som overrasker meg mer er at folk (jeg snakker generelt, men langt fra alle) ikke evner å se at spill, gjerne online spill, er det som har fått mange gjennom en tøff tid i forbindelse med Corona viruset.

Det å fortsatt kunne gjøre noe med enten venner eller andre og ikke føle seg helt alene i isolasjonens tid.

Men jeg skjønner hvorfor selskap gjør dette. Det er så latterlig enkel PR. Selv om en del av disse selskapene har LITT vel høye tanker om sine egne produkt.

Tror liksom ikke de store avisene i USA eller politikerne hadde mistet helt fokus på rasismen kun fordi f.eks Sony hadde vist frem konsollen sin.

Er ikke slik det fungerer.

Igjen, billig PR uten mye anstrengelse, samtidig som de viser støtte for en viktig sak.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
ism_InnleggNO skrev (15 minutter siden):

Du verden.

Her (også) var det mange sytpaver som glemmer at disse firmaene stort sett holder til i USA og har ansatte, venner og slektninger som berøres direkte av det som skjer for tiden.

Det blir for dumt å sitte trygt i Norge å mene at dette bare er PR.

Jeg vil påstå det er rimelig naivt og IKKE tro at dette er PR. Nei, det er kanskje ikke bare PR, kanskje 30% faktisk ektefølt solidaritet og 70% PR trekk.

Har ikke noe imot PR-trekket, jeg mener det er kjempesmart. Men ikke kom her å si at de KUN gjør det av solidaritet, fordi det er i hvert fall bare bullshit.

Og jeg tviler sterkt på at denne rasismen preger mangemillionær toppene i Activision-Blizzard eller Sony for den saks skyld.
Bare så det er sagt, så holder f.eks ikke CD Project Red (Cyberpunk 2077) til i USA i det hele tatt, de holder til i Polen. Du tror de føler denne amerikanske rasismen eller?

No offense, men sånne som deg er akkurat hvorfor disse selskapene gjør nettopp dette, fordi dere sluker PR trekker rått uten i det hele tatt å stille spørsmålstegn ved det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Cappo said:

Jeg vil påstå det er rimelig naivt og IKKE tro at dette er PR. Nei, det er kanskje ikke bare PR, kanskje 30% faktisk ektefølt solidaritet og 70% PR trekk.

Har ikke noe imot PR-trekket, jeg mener det er kjempesmart. Men ikke kom her å si at de KUN gjør det av solidaritet, fordi det er i hvert fall bare bullshit.

Og jeg tviler sterkt på at denne rasismen preger mangemillionær toppene i Activision-Blizzard eller Sony for den saks skyld.
Bare så det er sagt, så holder f.eks ikke CD Project Red (Cyberpunk 2077) til i USA i det hele tatt, de holder til i Polen. Du tror de føler denne amerikanske rasismen eller?

No offense, men sånne som deg er akkurat hvorfor disse selskapene gjør nettopp dette, fordi dere sluker PR trekker rått uten i det hele tatt å stille spørsmålstegn ved det.

Nei for en toppsjef eller andre ansatte kan umulig være et menneske og la seg påvirke av det som skjer i samfunnet. ?‍♀️

Å utsette diverse lanseringer og andre events er det eneste rette å gjøre. At det tilfeldigvis også er god PR er egentlig ikke relevant. Verken for oss eller selskapene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
ism_InnleggNO skrev (1 minutt siden):

Nei for en toppsjef eller andre ansatte kan umulig være et menneske og la seg påvirke av det som skjer i samfunnet. ?‍♀️

Å utsette diverse lanseringer og andre events er det eneste rette å gjøre. At det tilfeldigvis også er god PR er egentlig ikke relevant. Verken for oss eller selskapene.

Det er jo akkurat det det er. At det er god PR er veldig, veldig relevant. Det er jo nettopp derfor de gjør det.
Du ser ikke at de bryr seg om andre ting i samfunnet, som sult, mangel på jobber, fattigdom, krig, osv. Er ikke dette saker som fortjener å bli løftet opp? Hvorfor tar ikke selskapene tak i dette? Åh ja, nettopp, fordi det ikke er hot news og derfor ikke vil gi spesielt igjen i form av PR og økt tilstrømning av kunder på grunn av et good guy image.

Igjen vil jeg understreke at jeg faktisk driter i at de utsetter disse eventsene, det er lurt fra mange perspektiver, men jeg vil påpeke at de IKKE gjør dette KUN for å vise solidaritet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Cappo said:

Det er jo akkurat det det er. At det er god PR er veldig, veldig relevant. Det er jo nettopp derfor de gjør det.
Du ser ikke at de bryr seg om andre ting i samfunnet, som sult, mangel på jobber, fattigdom, krig, osv. Er ikke dette saker som fortjener å bli løftet opp? Hvorfor tar ikke selskapene tak i dette? Åh ja, nettopp, fordi det ikke er hot news og derfor ikke vil gi spesielt igjen i form av PR og økt tilstrømning av kunder på grunn av et good guy image.

Nærhet til hendelsene er, som alltid, relevant og stort nærmere enn dette kommer du ikke. Jada, CDPR holder til i polen, men spillindustrien er ikke så stor og "mine venner" er direkte nok til at man oppfatter og reagerer på hendelser på en annen måte enn noe som skjer en helt annen plass.

Dette er hendelser som har en umiddelbar og direkte innvirkning på både ansatte og ledelse. Selvsagt reagerer de på det og like selvsagt ville de gjort akkurat det samme om det tilfeldigvis ikke var god PR.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...