Gå til innhold

Har du fancy CV eller enkelt word-dokument?


Anbefalte innlegg

I mitt liv har jeg bare listet opp ting i Word når jeg skal søke jobb. Men nå har jeg har søkt på en del jobber som heller mot design. Da brukte jeg et par dager på å lage fancy CV. Det er et nøye designet flersiders PDF-dokument som viser jobberfaring, skills, personlige prosjekter og en kort "biografi". Har også lagd et eget nettsted som er en interaktiv CV, som viser ulike ferdigheter. Prøver selvfølgelig å gjøre den så flott og clean som mulig.

Hvor mye har dette arbeidet å si? Skiller man seg ut for mye hvis man tar helt av?

Hvilke erfaringer har dere med utseende på CV og hvilken respons dere får?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror det har mer å si hva som står i CV'en enn hvordan den ser ut. Men, klart, om du søker på jobber innenfor design så er det jo ikke dumt å vise litt hva du kan med CV'en. 

Selv bruker jeg Word og har aldri fått noe spesielt feedback på det. Noen ganger blir det intervju, andre ganger ikke. 

Jeg ser at mange maler i dag har delt A4-arket i to spalter, ca 30 / 70, der den tynneste spalten har bilde, kontaktinfo og nøkkelferdigheter. Syns det ser ganske ryddig ut, kanskje jeg skal gå over til noe slikt neste gang. 

Lenke til kommentar

Eg er big fan av enkle one pagers. Av den grunn eg er interessert i hvem du er og hva du liker å holde på med. At du koda SOAP webservices for 10 år siden er irrellevant og alt mulig anna teknologi bizwords gjør litt vondt inni meg å lese.

At du er rå på å lage websider, forteller meg mye mer enn HTML,CSS,JS,ES6,SCSS,REACT osv... De fleste teknologier kan læres kjapt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...