Fredrik12 Skrevet 10. juni 2020 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. juni 2020 Ok:) Siter Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 10. juni 2020 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2020 Fredrik12 skrev (16 minutter siden): Ok, så jeg kan ha 125 kubikk på lett mc, betyr det at jeg kan kjøre så fort fartgrensen er på? så vis fartsgrensa er på den er på 110kmt kan jeg kjøre på så fort da? Du kan egentlig stryke ut "kan" og bytte det ut med "har lov til". Du må rekne med at det tek mellom 5 og 15 sekund å akselerere opp i ei slik hastigheit, og det vil bli ein del vindstøy og kjennes litt ustabilt ut ettersom det er mykje luft som skal passere i tilsvarande høg hastigheit. Det kjem sjølvsagt mykje ann kva lettmotorsykkel du kjøper, men ein stor del av begrensninga er at lettmotorsykkelen ikkje kan ha ytelse på meir enn 0,1 kW per kg, så du skal ikkje være mykje over matchvekta på 75 kg før det går markant treigare. Siter Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 23. juni 2020 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2020 Uten tvil lett MC, A1. Der kan du oppgradere til A2(mellomtung) eller A(tung) senere. Lett MC kan fint brukes som erstatning for bil, det kan ikke noen av de andre. 1 Siter Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 26. juni 2020 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2020 Anbefaler deg til å ta A1. Da er du kjapp nok til å kjøre overalt. Kjøre sykkel er teknisk mer krevende, enn å kjøre bil. Mye av opplæringen din med å ta kl.B vil stort sett fokuseres din oppfatning av trafikkbildet og din samspill med andre trafikanter. Og dette kommer bare av erfaring, øvelse kjøring og mengde trening Ved å ta A1 vil du ha en fordel med å allerede ha 3 års erfaring i trafikken, Kontra mot en syttenåring. Lære å kjøre bil med clutch og manuell gir kan gjøres på noen timer. Særlig hvis du allerede kan konseptet med å gire og clucthe fra mc. Siter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.