Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva slags sertifikaten burde jeg ta som 16 åring?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fredrik12 skrev (16 minutter siden):

Ok, så jeg kan ha 125 kubikk på lett mc, betyr det at jeg kan kjøre så fort fartgrensen er på? så vis fartsgrensa er på den er på 110kmt kan jeg kjøre på så fort da?

Du kan egentlig stryke ut "kan" og bytte det ut med "har lov til".
Du må rekne med at det tek mellom 5 og 15 sekund å akselerere opp i ei slik hastigheit, og det vil bli ein del vindstøy og kjennes litt ustabilt ut ettersom det er mykje luft som skal passere i tilsvarande høg hastigheit.

Det kjem sjølvsagt mykje ann kva lettmotorsykkel du kjøper, men ein stor del av begrensninga er at lettmotorsykkelen ikkje kan ha ytelse på meir enn 0,1 kW per kg, så du skal ikkje være mykje over matchvekta på 75 kg før det går markant treigare.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Anbefaler deg til å ta A1. Da er du kjapp nok til å kjøre overalt. Kjøre sykkel er teknisk mer krevende, enn å kjøre bil. Mye av opplæringen din med å ta kl.B vil stort sett fokuseres din oppfatning av trafikkbildet og din samspill med andre trafikanter. Og dette kommer bare av erfaring, øvelse kjøring og mengde trening

Ved å ta A1 vil du ha en fordel med å allerede ha 3 års erfaring i trafikken, Kontra mot en syttenåring. Lære å kjøre bil med clutch og manuell gir kan gjøres på noen timer. Særlig hvis du allerede kan konseptet med å gire og clucthe fra mc.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...