Gå til innhold

Anstand


Anbefalte innlegg

Hei dette er et sikkert et problem med mye diskusjon rundt. jeg og kjæresten min skal på telttur i sommer og ja begge er friske. Men problemet er at vi har veldig tradisjonelle familier som ikke er så gira på vi drar ut på tur i lag der det blir overnatting bare oss to. Så jeg ville høre hva dere tenker om det. Vi er begge snart 21 og har vært i lag snart fire år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kikadu skrev (4 timer siden):

Hei dette er et sikkert et problem med mye diskusjon rundt. jeg og kjæresten min skal på telttur i sommer og ja begge er friske. Men problemet er at vi har veldig tradisjonelle familier som ikke er så gira på vi drar ut på tur i lag der det blir overnatting bare oss to. Så jeg ville høre hva dere tenker om det. Vi er begge snart 21 og har vært i lag snart fire år.

Dette har familiene deres ingenting med da dere er godt over den alderen i Norge hvor man regnes som voksen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Kikadu skrev (4 timer siden):

Hei dette er et sikkert et problem med mye diskusjon rundt. jeg og kjæresten min skal på telttur i sommer og ja begge er friske. Men problemet er at vi har veldig tradisjonelle familier som ikke er så gira på vi drar ut på tur i lag der det blir overnatting bare oss to. Så jeg ville høre hva dere tenker om det. Vi er begge snart 21 og har vært i lag snart fire år.

Gifte dere i all hemmelighet, da har de ingenting de skulle ha sagt. Mann og kone i telt er da helt vanlig. Kan jo true med å stikke ned på kommunehuset og bli gift kjapt før dere reiser, slik at familiene ikke trenger å være bekymret for at det blir noe snusk? 

Neida fra spøk til alvor, dette var jo kjedelig. Familiene har ingenting med hva unge voksne over 20 år driver med, men regner vel med at dere har fortalt dette til de allerede.

Lenke til kommentar
grovetussen skrev (12 timer siden):

Neida fra spøk til alvor, dette var jo kjedelig. Familiene har ingenting med hva unge voksne over 20 år driver med, men regner vel med at dere har fortalt dette til de allerede.

Eller 18 for den saks skyld. Så lenge noen av dere bor bor hjemme har imidlertid de som gir dere husrom lettere mulighet til å sette opp regler for alle i husstanden og true med utkastelse om det ikke overholdes. Ellers har jo noen taktikker som kan brukes:

Taktikk 1: Spør foreldrene "Hvor lenge traff dere hver hverandre før dere ble gift"?

Taktikk 2: Vis dem et dårligere alternativ. Fortell om en samling/festival som dere kan reise til med flere tilstede. "Har lyst til å reise dit, men hører at det er mye narkotika og sexpress der. Det er er også veldig mye seksuell eksperimentering der, hører at flere finner ut at de er homofile etter å ha eksperimentert der. Slikt skjer lett når folk er i narkotikarus. Har egentlig mest lyst på å reise på telttur med kjæresten min, snakke mye sammen, gå i naturen og bli bedre kjent uten masse mas om sex." Plutselig trygler de om at dere bør dra på telttur.

 

 

 

Endret av robertaas
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Som andre har sagt så er det ingen grunn til at foreldrene skal blande seg opp i dette. Som 21 åring må det være både lov og forventa at dykk reiser på ferie saman. 

Korleis har dykk organisert forholdet fram til no? Kvar dykkar bustad og berre møtest på offentlege stadar? Eg tenker at det er eit tillitsbrudd frå foreldra om dei tenker at det å dele telt skal by på problem. Dersom dykk ville ha hatt utanomekteskapleg sex (som også er lov) så vil det være rart om felles telttur betyr fyrste anledning til å kunne ha sex på fire år. 

Det sagt så må du sjølvsagt vurdere kor viktig familiane er for dykk. Dersom det er slik at dei trur at telttur betyr sex, og sex betyr utfrysing (så har dykk kjipe foreldre) men då får du vurdere kva som er viktigast for deg og kjæresten. 

Eg vil på ingen måte anbefale å skulle sette hardt mot hardt og dermed bryte med heile slekta, samtidig så synes eg at det er urimeleg å ikkje stole nok på dykk til to voksne i fast forhold kan dele telt utan at det fører til sex.

Om dykk vil ha sex eller ikkje bestemmer dykk sjølv. 

 

Vil det være eit alternativ være å lyge, ved å fortelle at dere har kvar sin sovepose (evt kvar sitt telt)? Kva som skjer eller ikkje skjer i teltet får dei uansett aldri vite. 

Lenke til kommentar
The Avatar skrev (10 timer siden):

Som andre har sagt så er det ingen grunn til at foreldrene skal blande seg opp i dette. Som 21 åring må det være både lov og forventa at dykk reiser på ferie saman. 

Korleis har dykk organisert forholdet fram til no? Kvar dykkar bustad og berre møtest på offentlege stadar? Eg tenker at det er eit tillitsbrudd frå foreldra om dei tenker at det å dele telt skal by på problem. Dersom dykk ville ha hatt utanomekteskapleg sex (som også er lov) så vil det være rart om felles telttur betyr fyrste anledning til å kunne ha sex på fire år. 

Det sagt så må du sjølvsagt vurdere kor viktig familiane er for dykk. Dersom det er slik at dei trur at telttur betyr sex, og sex betyr utfrysing (så har dykk kjipe foreldre) men då får du vurdere kva som er viktigast for deg og kjæresten. 

Eg vil på ingen måte anbefale å skulle sette hardt mot hardt og dermed bryte med heile slekta, samtidig så synes eg at det er urimeleg å ikkje stole nok på dykk til to voksne i fast forhold kan dele telt utan at det fører til sex.

Om dykk vil ha sex eller ikkje bestemmer dykk sjølv. 

 

Vil det være eit alternativ være å lyge, ved å fortelle at dere har kvar sin sovepose (evt kvar sitt telt)? Kva som skjer eller ikkje skjer i teltet får dei uansett aldri vite. 

Vi bor på vær vår plass alt fra 2min gåing ( internatet skole)  til 6timer flying (andre siden av landet)

Takk for tipset ?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...