Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Oljesøl på tregulv - få bort lukt


Anbefalte innlegg

Vi har kjøpt et hus hvor det følger med et innredet uthus. Vi har ikke overtatt dette enda.

Vi tenker å sette opp dette som en "mancave" til spill og diverse til sønnen vår. Problemet er at den som har hatt huset før oss, har brukt dette til å skru motorsykler. Det er mye oljesøl på tregulvet.

Tregulvet ser ut til å være malte treplater. Ved visning så ikke oljen til å ha trukket igjennom, men det lukter veldig i uthuset.

Noen som har erfaring med dette? Jeg tenker å vaske med white spirit, for deretter å male både gulv og vegger. Tror dere at dette vil hjelpe på for å få bort lukten? Noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste erfaring jeg har, er fra å jobbe på lager der det ble sølt en del forskjellig rart, olje fra trucker og diverse. Da hadde vi et slags treflis-middel som vi helte på, nesten som pulverkonsistens, som sugde det opp og fjerna alt sammen. Nå er kanskje det hos deg trukket ned i veden .. men hvis du gnir et sånt type stoff grundig inn der det er sølt, kanskje over flere omganger, så kan det kanskje hende det trekker til seg nok til at det får fjerna mesteparten av lukta.

Hvis ikke dette virker, så er eneste løsninga jeg kommer på å slipe ned gulvet og lakke/male det for å stenge inne fuktighet og dermed lukt.

Lenke til kommentar
bas skrev (20 timer siden):

Er uthuset stort og hva slags planer har dere for ellers? Jeg ville vurdert å bare rive opp og legge nytt gulv, er usikker på om du vil klare å nøytralisere olje som har trukket nedi. 

Det dreier seg om ca. 30Kvm.

Om det har trukket ned, noe det sikkert har gjort, så spørs det om det blir nytt gulv.

Takk for alle tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...