Gå til innhold

Beste platform for aksjer/aksjefond


Anbefalte innlegg

Hei,

Har tenkt å investere i aksjefond i Noreg og gjøre litt short-term trading (1-12 månader) i Europa (London stock/Tyskland).
Har konto både i Noreg og i Tyskland (EUR).

For å kjøpe akjsefond er det bedre å bruke Nordnet eller kjøpe via Nordea/DNB og that´s it?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
aomt skrev (43 minutter siden):

Korleis er den bedre? Kostnad o.l.? Den er bedre om eg skal berre sette pengene i index fond og that it?

Du sier du har tenkt å trade, da er det Nordnet og Pareto som egner seg da det er de to bankene som har spesialisert seg på det området i Norge. Du må sammenligne prisene deres for å se hvilken som matcher ditt handlemønster best. Jeg bruker Nordnet til all tradingen min. Nordnet har ikke noe bra verktøy for teknisk analyse, der tror jeg Pareto er bedre.

Om du bare tenker å kjøpe fond kan du gjøre det fra uansett bank.

Lenke til kommentar
Rabagast skrev (53 minutter siden):

Du sier du har tenkt å trade, da er det Nordnet og Pareto som egner seg da det er de to bankene som har spesialisert seg på det området i Norge. Du må sammenligne prisene deres for å se hvilken som matcher ditt handlemønster best. Jeg bruker Nordnet til all tradingen min. Nordnet har ikke noe bra verktøy for teknisk analyse, der tror jeg Pareto er bedre.

Om du bare tenker å kjøpe fond kan du gjøre det fra uansett bank.

Beklager om var ikkje klar nok.
Planen i første omgang er å kjøpe fond for 100k NOK og trade for ca 15k EUR.

For EUR trading har eg tenkt å bruke DeGiro eller Trade 212. Det er beste alternativer eg kom frem til nå i alle fall. 

Lenke til kommentar
aomt skrev (17 timer siden):

Beklager om var ikkje klar nok.
Planen i første omgang er å kjøpe fond for 100k NOK og trade for ca 15k EUR.

For EUR trading har eg tenkt å bruke DeGiro eller Trade 212. Det er beste alternativer eg kom frem til nå i alle fall. 

Okei, for kjøp av fond er det ikke så nøye hvilken bank du bruker. Det som kan variere er kostnader og utvalg. Når du bestemmer deg for hvilke fond du skal ha kan du gjøre en sammenligning på kostnader hos de forskjellige bankene.

Lenke til kommentar
Rabagast skrev (På 10.6.2020 den 18.22):

Nordnet er langt bedre enn feks: DNB og Nordea.

Største konkurrenten til Nordnet er nok Pareto.

Liker også Nordnet, mye mer brukervennlig enn de tradisjonelle bankene. Man får også bedre betingelser om man er student, eller om man har et hvis antall handler i mnd osv.. 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...