Gå til innhold

Dag (67) bygget en elektrisk gravemaskin med Lego


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
9 minutes ago, Dovreekspressen said:

Jeg vil også bygge Lego når jeg er 67! 

@Lynxman skal modellene flys også? Ser bra ut. Jeg bygde mye balsa i ungdommen. Seinere har det helst blitt ferdige isopor-modeller.

Hadde jeg vært milliardær, så hadde jeg lett bruk 10-15 millioner på lego, inkl eget lokale og en ryddehjelp. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har for godt over 100K i det jeg vil kalde "voksen"-lego og har et eget rom i huset for det, men det er ikke noe jeg snakker høyt om til bekjente for de forstår det rett og slett ikke.  Det er heller ikke noe der nevnes med et eneste ord når der er damer i nærheten for å si det sånn... 

Jeg finner at lego gir en glimrende avkobling fra hverdagen som får en bort fra PC'en noen timer og hvor man kan stresse helt av og ikke tenke jobb. 

Endret av tigerdyr
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Lynxman skrev (1 time siden):

Her er en av mine egendesignede modeller. 3D-printet. Viftejetmotoren er også 3D-printet. 4 kW effekt.

Haha. Helsike! Den der fløy jo på skinner. Ja, ja. Jeg trenger ikke legge ut noen video av isopor-flyet mitt fra Hobbyking, skjønner jeg ?

Imponerende saker! Flott natur og, btw.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Lynxman skrev (5 timer siden):

Jeg har bygd modellfly i krisen.

1/6 Fokker Eindecker fra byggesett.
1/6 OV-10 Bronco fra tegning, med hjemmelaget understell og propeller.

Dang! Den var fet! Er det påtenkt RC modell, eller blir den å henge i hobby-rommet? 

EDIT: Skulle lest resten. Husk å ta ei lita video av den i lufta. 

Endret av oophus3do
  • Liker 1
Lenke til kommentar
14 hours ago, oophus3do said:

Dang! Den var fet! Er det påtenkt RC modell, eller blir den å henge i hobby-rommet? 

EDIT: Skulle lest resten. Husk å ta ei lita video av den i lufta. 

Det blir garantert video. Jeg har solbriller med HD-kamera som jeg bruker til å filme nesten hver flytur. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Lynxman skrev (9 minutter siden):

Har flydd den ene modellen i dag. Har ikke gjort ferdig Broncoen enda:

Fokker Eindecker

Er endel år siden jeg lekte med RC nå, og kjenner lysten tar seg opp med det der. Syntes slike litt "tregere" fly var gøyere enn de som kun fokuserte på hastighet, det blir liksom mer "grasiøst" og "pent" i lufta. ^^ 
Hvordan oppførte den seg, det så jo greit ut? 

Har ei 2-manns kamera drone som ikke blir brukt lengre som jeg planlegger å kannibalisere for speedkontrollere, motorer osv fra etterhvert for noe artig. Litt lyst til å fly de små action-dronene igjen med FPV siden de koster en slikk og en ingenting, vs det komersielle greiene jeg holdt på med sist som gjorde at hobbyen i det forsvant litt. 

Endret av oophus3do
Lenke til kommentar
tigerdyr skrev (På 6.6.2020 den 23.20):

Jeg har for godt over 100K i det jeg vil kalde "voksen"-lego og har et eget rom i huset for det, men det er ikke noe jeg snakker høyt om til bekjente for de forstår det rett og slett ikke.  Det er heller ikke noe der nevnes med et eneste ord når der er damer i nærheten for å si det sånn... 

Jeg finner at lego gir en glimrende avkobling fra hverdagen som får en bort fra PC'en noen timer og hvor man kan stresse helt av og ikke tenke jobb. 

DET kunne jeg godt tenkt meg å ha. Lego styrker både hjernen og finmotorikken. Har mange timer med Lego fra egen barndom, og med å hjelpe barna med Lego, men nå har de også blitt for store (mener de)...

Kjører du "fristil", eller følger du anvisningene på eskene?

Lenke til kommentar
23 hours ago, oophus3do said:

Er endel år siden jeg lekte med RC nå, og kjenner lysten tar seg opp med det der. Syntes slike litt "tregere" fly var gøyere enn de som kun fokuserte på hastighet, det blir liksom mer "grasiøst" og "pent" i lufta. ^^ 
Hvordan oppførte den seg, det så jo greit ut? 

Har ei 2-manns kamera drone som ikke blir brukt lengre som jeg planlegger å kannibalisere for speedkontrollere, motorer osv fra etterhvert for noe artig. Litt lyst til å fly de små action-dronene igjen med FPV siden de koster en slikk og en ingenting, vs det komersielle greiene jeg holdt på med sist som gjorde at hobbyen i det forsvant litt. 

Tror Fokkeren er perfekt på stille dager. Det var litt mye vind for den, men den fløy fint for det. Den er veldig lett i forhold til vingearealet. Bare 2,2 kg. En trainer av samme vingespenn vil veier opp mot 3 kg til sammenligning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Lynxman skrev (3 minutter siden):

Tror Fokkeren er perfekt på stille dager. Det var litt mye vind for den, men den fløy fint for det. Den er veldig lett i forhold til vingearealet. Bare 2,2 kg. En trainer av samme vingespenn vil veier opp mot 3 kg til sammenligning.

Ja, det så nydelig ut så godt jobba! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...