Gå til innhold

Oppgradere fra gammel i5 4460 til gammel 4690k


Anbefalte innlegg

Klarte å rote frem en ubrukt pc speaker fra en skuff, og koblet til. Men får ingen signal i fra den. Prøvde å starte uten cpu vifte, strøm plugg til hk og både med og uten gpu montert og fikk ingen lyd fra den. Har til og med prøvd clr-cmos både med batteri og med bryter på hk. 

Kan det rett og slett være hk som har tatt kvelden montro? 

Vil det virke å ta hans gpu I min maskin på pcie spor nr 2? Klarer jeg å se om det er liv i kortet da?og koble opp til en skjerm? Så slipper jeg å demontere mitt med vann kjøling. 

Vist dette vil gå. Kan det da være noe fare for at hans gpu vil ta min maskin ned for telling vist det viser seg og være gpuen hans som har feil? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kr33g skrev (10 timer siden):

Vist dette vil gå. Kan det da være noe fare for at hans gpu vil ta min maskin ned for telling vist det viser seg og være gpuen hans som har feil? 

Så lenge det ikke er et helt hårreisende hovedkort vil det ha beskyttelse for slikt.

Skjermkortet burde fungere i et annet spor også

Lenke til kommentar
mna skrev (8 timer siden):

Prøvd å starte maskinen uten gpu? Er der liv i lys og vifter?

Jada mange ganger også. Ja er liv i vifter og lys. 

 

Svein M skrev (7 timer siden):

Har du både en i5-4460 og i5-4690K?

For å test om det virker trenger du bare hovedkort, strømforsyning, ram, cpu, skjermkabel, skjerm.

Nei planen var å kjøpe en til han. Men så dukket dette opp, så får prøve å finne utav dette først. 

 

N o r e n g skrev (5 timer siden):

Så lenge det ikke er et helt hårreisende hovedkort vil det ha beskyttelse for slikt.

Skjermkortet burde fungere i et annet spor også

Ja ok. Er ett asrock z370 jeg har i min. Prøvde gpu I pcie spor 2 på hans maskin og det var ingen liv. 

Men vist jeg skal prøve det I pcie spor2 på min maskin. Vil jeg få bilde av ut av det uten å måtte deaktivere mitt eget kort? 

Lenke til kommentar

Fikk "prøvd" ut hans gpu I min maskin nå. Vil nå ihvertfall tro at det beviser at det ikke er gpu som er gåen. Fikk ihvertfall bilde til skjerm nå. Kort plassert i pcie spor 2 tok strømkabler fra min 1070ti over til 1060. Og fikk denne meldingen   

Edit: klarte ikke å la være. Så fikk lurt ut mitt og da startet min maskin fint opp med hans gpu

IMG_20200610_222238.jpg

Endret av kr33g
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...