Gå til innhold

MOV-fil mangler slutten


Anbefalte innlegg

Hei

Har filmet en snutt med mitt Fujifilm XT4 kamera hvor selve hoved-scenen var helt til slutt (umulig å reprodusere). Av en eller annen grunn så er det noe tull med denne MOV-fila. Den er på 3.33m, men de siste ca 30 sekundene er bare helt svart når jeg tar forhåndsvisning på macen min. Mens på selve kameraet kan jeg se hele filmen prikkfritt... 

Har forsøkt å importere filen både gjennom FCP og Image Capture uten at det gjør noe forskjell.

Når jeg spiller av filen i VLC får jeg ingen feilmelding, men samme feilen viser seg der. 

Har og forsøkt å "kringkaste" filen gjennom VLC, altså å lage en kopi av den, uten at det hjalp. Da ble bare filen tilsvarende forkortet. 

Noen tips? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SD-kortet er helt nytt og av relativt høy kvalitet. SanDisk SDXC Extreme Pro 128 GB minnekort.

Jeg har ikke forsøkt å ta ut minnekortet av kamera og mate det inn via en kortleser el. Kan det utgjøre noe forskjell? Spør fremfor å prøve ettersom jeg ikke har kortleser her...  

Lenke til kommentar

Problemet på MOV-filer er at det ligger essensiell info i slutten ang oppløsning etc. Kameraet ditt vet kanskje hva de skal være og fyller det vel ut for deg slik at det fungerer, men det fikser ikke datamaskinen.

Hadde samme problemet med en fil fra cycorder på en iPhone 3G for lenge siden og klarte å fikse det med noe opensoure. Husker desverre ikke hva det het, men det var noe script fra en hjemmeside eller github. Tror jeg kjørte det på Linux.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...