Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dating: slå opp eller ta meg sammen?


Gjest d1ee8...4c3

Anbefalte innlegg

Gjest d1ee8...4c3

På tide å følge opp litt her: Jeg innså at tegneseriene ikke var noe problem i seg selv, men heller et symbol på noen trekk ved henne som jeg ikke fant tiltalende, pluss at det var en slags angst-trigger hos meg - jeg kom heldigvis over det og klarte å komme meg opp om morgenen igjen. Men i går møtte jeg noen gamle kjente, de spurte hvordan det gikk og jeg sa det som det var, at vi har nå datet i nesten et år, men at jeg er veldig usikker. De syntes jeg var en jævla idiot som ikke har slått opp for lengst når følelsene ikke var på plass, og jeg kan på en måte si meg enig - jeg tok det opp med henne i sta og vi slo opp. Helt forferderlig - hun er jo kjempeglad i meg. Skulle ønske jeg følte det samme, men nei. Vet ikke hvorfor, men følelsene tipper mellom "likegyldig" og "vil ut", og det har ikke endret seg de siste månedene. Jeg er litt glad i henne også, men det er bare av og til jeg føler noe av det.

 

aomt skrev (På 17.6.2020 den 22.02):

Kjære TS, du bør virkelig se kva som feiler deg. Altså, selv-analyse eller besøke psykologen. Virker som du alvorlige problemer og du "må" på liv og død unngå seriøse forhold. Altså, om du er happy med det, så trenger du ikkje gjøre noe. Men det virker jo at du har lyst på seriøst forhold.
Du skriver at du slår opp gong etter gong pga ubetydelig ting. Her vurderer du å slå opp med eller grei dame pga julehefter? Serr?

Enig - kan noen anbefale en psykolog i Oslo?
Jeg har store problemer som ødelegger for meg i forhold til dette. Når jeg er singel synker selvtilliten og jeg tør ikke prøve meg på de damene jeg egentlig vil ha. Enten er de for pene - jeg tror ikke noe på at de kan være interessert i meg, ellers er de for stygge og da handler det ikke om hva jeg liker, men at jeg er livredd for at noen skal kommentere negativt på damas utseende eller personlighet - henger nok sammen med grov mobbing i ungdomsårene. Dette gjør at det er et ganske trangt nåløye og det skal mye til å finne den rette når 90% av de jeg møter er utelukket.

Om det noen gang var håp for meg og hun denne tråden handler om vet jeg ikke - sannsynlgivis er det for seint om det noen gang var mulig. Jeg er usikker på om problemet var at hun er feil dame (20 ganger) eller at jeg holder igjen. Dette har jeg lurt på før også. Så fort forelskelsen er over kommer gjerne angsten og det er ikke alltid jeg engang vet hvorfor.

Men jeg er mer enn lei av denne onde sirkelen. Å slå opp med damer er kanskje det verste jeg vet og jeg har gjort det litt for mange ganger nå. Psykolog??
 

TheSnidr skrev (På 17.6.2020 den 17.54):

Om du irriterer deg over at hun leser tegneserier så bør du kanskje slå opp med henne ja. For hennes skyld.

Ja, jeg slo opp med henne mye for hennes skyld. Hun er en veldig bra dame som fortjener å bli elsket - skulle ønske jeg kunne fylle den rollen og jeg har prøvd lenge, men dessverre tror jeg ikke jeg får det til :(

 

Anonymous poster hash: d1ee8...4c3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...