Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dating: slå opp eller ta meg sammen?


Gjest d1ee8...4c3

Anbefalte innlegg

Gjest d1ee8...4c3

Hun jeg dater nå er så barnslig. Det vil si hun gjør jo voksenting også, har universitetsutdannelse og jobb, sexen er bra, veldig enkel å forholde seg til, lite drama og grei og snill.

Men leser også av og til barnslige tegneserier som donald og julehefter, og oppfører seg litt som en ungdom. Det gjør at jeg får en sånn skrekk - er hun ikke helt normal? Skulle hun ikke ha vokst fra de tingene her for lengst? Jeg vokste fra slikt på slutten av barneskolen. Det gjør at jeg får en skrekk og en klump i magen.

Men jeg har likevel fortsatt å date - det hjalp en stund å tenke på andre ting, og det kunne jo også hende at jeg følte anderledes om noen uker. Jeg begynner å bli redd for å ende opp alene da jeg gang etter gang dumper damer av liknende grunner - det er alltid "noe feil" med dem (ikke alltid jeg engang klarer å definere hva som er feil) og jeg føler det finnes noen der ute som jeg passer bedre sammen med. Samtidig blir jeg redd for at den personen ikke skal dukke opp noen gang. Jeg er snart 40 liksom - andre var etablert med barn for 10-20 år siden, og jeg har fortsatt ikke bodd sammen med en dame.
Jeg trenger hjelp med å komme ut av denne sirkelen.

Så da er spørsmålet om jeg skal bli med denne dama denne gangen da. Det er ikke så lett - angsten begynner å bli så sterk at jeg ikke klarer å gjøre tingene jeg må få gjort... I dag brukte jeg 3 timer bare på å komme ut av senga og orket ikke ut av leiligheten før butikken jeg skulle i var stengt. De dagene jeg er på jobb er jeg distrahert og uproduktiv. Alt går i stå.

Anonymous poster hash: d1ee8...4c3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest d1ee8...4c3

Hmm, takk for svar Svein, det hjalp faktisk litt - håper dette varer.

Jeg er nok bare redd for å gjøre et dårlig valg...

Anonymous poster hash: d1ee8...4c3

Lenke til kommentar
afterall skrev (1 time siden):

Løste alt seg når du var sammen med samme stjernetegn? 

For å si det sånn, man forstår hverandre bedre fundamentalt. Alle tegn kan fungere sammen, men det krever forståelse av den andres natur, og hvis begge ikke gjør det, så kan det føre til større risiko for misforståelser. Hvis begge har samme natur, så har det større sjans for å føre til bedre forståelse over tid. Og folk flest er ikke interessert i å bruke mye tid og krefter på å sette seg inn i dette. Derfor gir jeg bare de mest enkle og effektfulle rådene innen astrologi. Så får folk gjøre hva de vil ut fra det, om de velger å ignorere eller prøve det ut :)

Endret av Taurean
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Taurean skrev (3 timer siden):

For å si det sånn, man forstår hverandre bedre fundamentalt. Alle tegn kan fungere sammen, men det krever forståelse av den andres natur, og hvis begge ikke gjør det, så kan det føre til større risiko for misforståelser. Hvis begge har samme natur, så har det større sjans for å føre til bedre forståelse over tid. Og folk flest er ikke interessert i å bruke mye tid og krefter på å sette seg inn i dette. Derfor gir jeg bare de mest enkle og effektfulle rådene innen astrologi. Så får folk gjøre hva de vil ut fra det, om de velger å ignorere eller prøve det ut :)

Så.. det løste seg ikke..? 

Skulle vel tro en ganske enkelt kunne måle lykkelige forhold etter matchende stjernetegn, synes du ikke? 

Lenke til kommentar
afterall skrev (1 time siden):

Så.. det løste seg ikke..? 

Skulle vel tro en ganske enkelt kunne måle lykkelige forhold etter matchende stjernetegn, synes du ikke? 

Å "løse seg" er jo et veldig bredt begrep. Han sliter med å finne en matchende partner. I mitt tilfelle er det mye mer komplisert enn som så og jeg går ikke nærmere inn på det. Kan i det minste si at vi er venner fremdeles 16 år etterpå.

Det spørs. Man måler jo "lykkelighet" på så mange måter. Men jeg tror det er svært få som prøver å tenke over måten vi diskuterer nå. De fleste går bare etter status og penger. Ikke sjel og energi. Og så lurer dem på hvorfor det går galt. Rart det der.

Lenke til kommentar
Gjest d1ee8...4c3 skrev (22 timer siden):

Men leser også av og til barnslige tegneserier som donald og julehefter, og oppfører seg litt som en ungdom.

Har dette noen betydning da? Som du skriver så er hun ok på de andre punktene du nevner, så dette ville jeg ikke ha brydd meg noe om.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjære TS, du bør virkelig se kva som feiler deg. Altså, selv-analyse eller besøke psykologen. Virker som du alvorlige problemer og du "må" på liv og død unngå seriøse forhold. Altså, om du er happy med det, så trenger du ikkje gjøre noe. Men det virker jo at du har lyst på seriøst forhold.
Du skriver at du slår opp gong etter gong pga ubetydelig ting. Her vurderer du å slå opp med eller grei dame pga julehefter? Serr?

Endret av aomt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...