Gå til innhold

Dropbox skytjeneste helt uten support? Kan vi legge livet i hendene på noen som absolutt ikke bryr seg?


Anbefalte innlegg

Jeg har brukt og betalt i mange år for en dropbox konto. 3 TB og hele livet mitt er i skyen. Jippi. 28. mai skulle jeg dele en link fra dropbox menyen, noe som resulterte i at hele kontoen min ble disablet. Sikkert ingen stor sak, jeg kontakter bare support, tenkte jeg. 

MEN NEIDA - DET FINNES JO IKKE??

Det vil si ingen telefonnummer å finne, kun en FAQ side som absolutt ikke hjelper noen ting. Kom til slutt inn på en support side, oppretter en sak, men ingen svar - INGEN SVAR PÅ 8 DAGER.

Etter 8 dager helt uten livet mitt som jeg bruker til jobb, bilder, filmer, barna skulle hatt data til skoleoppgaver osv..  er jeg fortsatt helt stuck?

Hva er dette for et selskap? Kan vi legge livet i hendene på et amerikansk selskap, der kontoen blir låst, og ingen hjelp å få for å få livet tilbake?

 

Noen som har opplevd tilsvarende? 

Når jeg får filene tilbake er det rett tilbake til lokal harddisk!

dropbox.JPG

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Betaler iallfall noen tusenlapper i året, som er mer enn office 365 skal ha ( har abo der også, og de har support, har prøvd og det fungerer). Problemet er jo at så lenge man ikke får logget inn, så får man heller ikke tilgang på noe support. Tåpelig problem, men likevel stort problem.

Lenke til kommentar

Ja, har onedrive også, men mye deles med andre dropbox brukere, så har ( til nå ) mesteparten i dropbox dessverre.. Supporten til Microsoft er faktisk meget bra, selv om jeg ikke er noe stor fan av Microsoft heller, samt at de ringer fra USA på kveldstid. Uansett så ordner de opp de få gangene det har vært noe. Til og med norsk telefonnummer.

Lenke til kommentar

Dette er vel egentlig en veldig grei påminnelse til alle om risikoen det er å "ha hele livet sitt" i en skytjeneste. 
Litt av problemet er at det ikke er så lett å finne gode alternativer. 
Tenker med gru på det å miste f.eks gmail-kontoen min, er ikke rett fram å komme i kontakt med google heller...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
PantZman skrev (På 5.6.2020 den 11.06):

Derfor jeg bruker Onedrive og har alt lagret/synket mot PC (i Raid 1) i tillegg. Stoler ikke 100% på noen av dem. Både HDDer og skytjenester kan kræsje.

Liker godt utsagnet om at det finnes 2 kategorier harddisker; du har de som har krasjet, og så har du de som kommer til å krasje. Stoler som du sier heller verken på HDD eller skytjenester lengre..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
sk0yern skrev (11 minutter siden):

Dette er vel egentlig en veldig grei påminnelse til alle om risikoen det er å "ha hele livet sitt" i en skytjeneste. 
Litt av problemet er at det ikke er så lett å finne gode alternativer. 
Tenker med gru på det å miste f.eks gmail-kontoen min, er ikke rett fram å komme i kontakt med google heller...

Det viser også viktigheita av å ikkje gjere seg avhengig av ein tenestlevrandør. I dette tilfellet er det nok ein smal sak for suppory å opne kontoen igjen. Men neste gong kan du muste tilgang fordi selskapet ikkje lenger vil ha deg som kunde, eller fordi serverrommet brenn ned og selskapet ikkje kan hjelpe deg sjølv om dei vil. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...